Gå til innhold

oljefilter problemer sitter dønn fast!HJELP!


raaneren91

Anbefalte innlegg

Hei.

trenger litt krisehjelp fra en noobie:D

Dette gjelder min bror citroen berlingo 2.0 HDI motor.

Alt startet fint jeg fikk skrudd av beskyttelsedekselet under bilen, skrudd opp oljepluggen i bunnpanna og alt randt ut:P MEN så var det filteret. når jeg lå under bilen så tenkte jeg feil og skrudde filteret nesten en kvart runde feil. fått det litt opp men nå er det ikke til å vrikke på:( trenger hjelp fort:P takker for alle tips. trenger ikke å høre hvor noob jeg er det vet jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som JChE sier, evt bruk vannpumpetang.. Om filteret sitter HARDT kan det hende du bare kløyver filteret ved bruk av skrujernmetoden.. Har vært med på det flere ganger, da han som har montert filteret før meg ikke hadde olje på gummiringen.. DA sitter det godt ja..

 

Jeg måtte bruke tre personer til å ta av et oljefilter på en 240.. En som vrei på skrujernet, en som brukte oljefilter-tang av typen med kjetting/kjede, og en som tok i med vannpumpetang.. Da kom det.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:P tror jeg må kløyve det da:P vannpumpe tang får vi ikke inn ganske trangt. skruhjernet er hamret igjennom allerede. men får bare kløyve det da. kommer det med en gang da?:P

 

skal huske og ikke stramme med verktøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki:P tror jeg må kløyve det da:P vannpumpe tang får vi ikke inn ganske trangt. skruhjernet er hamret igjennom allerede. men får bare kløyve det da. kommer det med en gang da?:P

 

skal huske og ikke stramme med verktøy:D

 

Husker jeg måtte slå inn skrujernet 12 ganger før jeg fikk det av. Altså slå det inn, og vri så langt jeg kunne 12 ganger

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår