Gå til innhold

Hvordan koble strøm til tenningsmodulen?

Ranger emnet


Gazoline

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet i fra b23e til b230a i 240'en nå, og har gått over til halvgier og tenningsmodul. Men har nå et problem med at bilen går selv om jeg har slått av tenninga, og har allerede svidd en modul fordi den sto med spenning på ei hel natt. Er det orginale kalber i den motorkontakta på torpedoveggen?

 

 

MVH

Volvo 242 Turbo 76`

Mitsubishi Lancer 95`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet i fra b23e til b230a i 240'en nå, og har gått over til halvgier og tenningsmodul. Men har nå et problem med at bilen går selv om jeg har slått av tenninga, og har allerede svidd en modul fordi den sto med spenning på ei hel natt. Er det orginale kalber i den motorkontakta på torpedoveggen?

 

 

MVH

Enkleste er jo bare å ta strøm fra + på coilen..:well:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vil det gå bra hvis jeg slår av motoren og har på tenninga da a?Skulle koblet tenningslås og en bryter som registrerer når motoren går i serie og inn på + på coilen, men det mente jeg var der orginalt...? En av kablene i motorkontakten på torpedoveggen kanskje?

Volvo 242 Turbo 76`

Mitsubishi Lancer 95`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coil skal ha strøm på hakk 2 og 3. B230A tenning har ingenting med kontakta på topedoen å gjøre. den består av svært enkelt og lite ledningsnett som går fra fordeleren til coil og tenningsmodul. Det eneste som skal kobles er vel å sette minus kabelen i chassiet, og to ledninger på coilen, blå på + og rød\hvit på -. I tillegg kobles +strøm fra tenningslås til +pol på coil, det er da samme ledning som satt der med B23E. det skal være alt.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nei den ledningen satt på motoren jeg fjerna, og på den andre motoren på 740en trur jeg kabelen satt på chassiet. Men modulen tåler å stå en stund med spenning til når motoren ikke går altså, i og med den røk når den sto med strøm over natta.

Volvo 242 Turbo 76`

Mitsubishi Lancer 95`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, et problem, nr 15 på tenninga får strøm fra dynamoen når den går, og den andre nr. 15 er tydelig vis bare koblet sammen da denne også får strøm av dynamoen når jeg slår av tenninga. Men er det ingen som har noen ide om hvor den orginale kabelen har gjemt seg\kommer fra? :)

Volvo 242 Turbo 76`

Mitsubishi Lancer 95`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem løst; fant en sikring som ga strøm kun i stilling 2 og trakk den opp til + på coilen. Også la opp kabel med en diode fra + til starteren, da modulen ikke fikk strøm når jeg chinna, og måtte ha en diode så starteren ikke skulle gå når coilen fikk spenning :D

Volvo 242 Turbo 76`

Mitsubishi Lancer 95`

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår