Gå til innhold

Erfaring med Santa Fe?

Ranger emnet


Fjerningen

Anbefalte innlegg

Tenker på det samme som deg, å kjøpe en Santa Fe, det er en 07 modell som faren min har, som jeg kan få billig gjennom firmaet hans.. Har jo kjørt bilen ett par ganger, og har kun god ord. Pappa har ikke hatt noe problemer med bilen, og det har ikke jeg heller. Den er faktiskt også sjokkerende lett å ligge breit med om du tørr å gøtse litt og det er glatt nok :) Det er forøvrig den med skinn og navigasjon, jeg liker teak interiøret jeg da, men har fortsatt ikke funnet noen bra sider som selger litt små "styling" vil jo absolutt ikke gjøre noe dumt med bilen, men holde det cleant!

SAAB 9-3 ss 2005

[x] Renault Megane, 1996. Crash test dummy bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Trekker denne gamle tråden fram igjen jeg siden jeg akkurat har kjøpet meg Santa Fe.

Min første reaksjon var at dette var myyyyye bil for pengene og ikke noen typisk Hyundai. Har fått litt pes rundt om for mitt valg av ny bil, uten at det går inn på meg. Når sant skal sies så vet folk alt for lite om akkurat denne bilen. For min del så er jeg positivt overrasket og jeg har eid en del biler etterhvert.

Nå har jeg kjøpt 2,2 CRDI som er chippet til 195hk og den går mer enn greit nok. Framkommeligheten er suveren. Størrelsen på bieln er stor og det er mer enn god nok plass. Jeg har vel og merke kjøpt en 7 seter med skinnseter.

Har allerede begynt å modifisere litt på den så det kommer gjerne en tråd med min bil en av dagene her inne og.

Endret av Thunder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilde av min bil. Det jeg har gjort til nå er;

- film på siderutene framme

- kromdeksler på speil

- krom dørhåndtak

- emblemfri grill

- fjernet ekstralys

- LED grøftelys

- Xenon konvertert hovedlys

- LED skiltlyspærer

- 20" felger med ny dekk

- vindavvisere på 4 dører

- øyelokk i bilens farge

 

Videre planer:

- 40mm senk

- omlakkering av frontfanger

bilder2010511.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg har lånt en SantaFe, sikkert ett år eller to eldre enn de dere snakker om her, med en "chippa" turbodiesel.

 

Bilen går dritdårlig, kassa girer helt i ørska, treg på tiptronicen, og skikkelig plastfølelse.

Kassa kan finne på å gire opp når du gir gass i mot en bakke, plutselig gire ned når du ligger med jevn gass/fart.

 

Kanskje jeg og han som er bortskjemte med 20 år gamle mercedeser med 3-500 000 på telleren?

Kan tippe dette gjelder ca 2005 model, iallefall hakket eldre enn den på bildet her.

 

Vet ikke om dette gjelder kun denne, eller alle tilsvarende, men jeg syns iallefall at det ikke var noe å skryte av, han som kjørte den ble skuffet over 4x4 også på den, men det har ikke jeg sett noe til.

 

Hva tenker dere som har slike biler om dette.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyundai_05santafe_angularfront_Regular.jpg

 

Denne du tenker på Einar? Vel, det er ikke uten grunn at de sier at bilen er ferdibulka fra fabrikken :D Ikke den beste bilen Hyundai har laget.. modellen etter er mye bedre i både komfort og motormessig. Automatkassa på santa fe'en er treg og lite responsiv, så jeg skjønner hva du og kompisen din mener.

 

Modellen som vises på bildet til Thunder er noe helt annet enn den du tenker på.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå superfornøyd med min bil ihvertfall. Den og er chippet men jeg kan ikke si at automatkassen virker rar på noen måte. Nå solgte jeg en 2006 Passat 2.0 TDI med DSG kasse til fordel for denne bilen og det er klart at DSG kassen er mye artigere og responsen på girskiftene er helt annerledes men når det er sagt så er det også en helt annen type girsystem.

Jeg vil si at automatgirkassen i min bil er ganske så identisk til det meste annet jeg har kjørt med av biler med automatgir.

Motorpressen verden rundt har nå skrøtet ganske greit av andre generasjon Santa Fe og sagt at den ikke kan sammenlignes med første generasjon Santa Fe. Jeg kan ikke si om den er bedre eller verre enn første generasjon annet enn at jeg er godt fornøyd med min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår