Gå til innhold

Min 200 TQ 20v

Ranger emnet


Norway87

Anbefalte innlegg

IMG_0956.jpg

 

IMG_0957.jpg

 

IMG_0960.jpg

 

IMG_0963.jpg

 

IMG_0964.jpg

 

Tok noen bilder i dag :) lenge siden skjedd noe her,

men i det siste har jeg

 

* Fikset el vindus heiser

*Fjernet rust å lakkert

*Lakkert innsug Innsugrør toppdeksel

*Byttet plugger

*Skiftet olje

*bytte topdekselpakking å insugpakkinig

*Polert bilen

*Byttet slanger og klemmer(Silikon Slanger fra 034)

*Laget varmeskjold

*Fikset stereoanlegg

*Fikset leksje på ny eksosanlegg

 

:)

Endret av Norway87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 years later...

Jeg fortsetter her etter en lang stund med annen profil om min orginale 200 20v..

 

Jeg kommer til å skrive litt om ting som har skjedd etter sist gang jeg skrev om den:)

 

tidligere i år fikk jeg kjøpt meg s6 fjørbein med bremser, som jeg gjorde rent å lakket, alt av foringer hjullager forran vart byttet + en drivknute og mansjett og nye stålommspunnede bremseslanger

 

Bilder:

 

Kalippere etter overhaling og lakkering

DSC00056.jpg

 

Fjørbein Montert

DSC00066.jpg

 

Alt montert sammen igjen

DSC00069.jpg

 

 

Etter et lite opphold rundt 17 mai begynte jeg med bakstillingen,

fikk kjøpt meg en s4 dele bil der jeg tok bakstillingen og gjorde alt rent og lakkerte, alle foringer byttet, nye håndbrekkvaier, overhalte kalipere, nye hjullager, stålomspunnede bremseslanger og nytt 26mm stab stag fra 034motorsport

 

Har ikke mye bilder fra jeg dreiv med den men

 

Stabstag og travers foringer fra apikol

DSC00099.jpg

 

Bakstilling

DSC00104.jpg

 

Nå har jeg gått igang med motor

 

Det som er gjort med motor i det siste er:

fordeler lokk

11mm rotor

riktige plugger

magnecore puggledninger

veivhus til friluft

 

ting jeg driver med nå:

 

ny brukt større oljekjøler

 

nytt grenrør, har laget meg 3'' down pipe så blir det 3'' halveis ut og 2,5'' resten(inntil videre, for det laget jeg for lenge siden)

 

bilde fra prøve montering av gren turbo og dowpipe

2011-08-04164548.jpg

2011-08-04152200.jpg

 

Men under demontering av orginal grenrør knakk 3 pinbolter :partyon: så nå er toppen av for å få borret di ut, så da blir det vell gjort en del mer en jeg hadde tenkt,

 

nye bankesensorer(begge var sprukket)

borre ut pinbolter

ny toppakning ++ andre pakninger

få sjekket toppen og eventuel planfresing(blir sjekket førstkommende mandag samtidig som knekte pinbolter skal ut)

ny lambda sonde

forleneg olje og vanslanger

register vannpumpeog tilbehør

+++

 

Det var det for nå :hmmmmmmmmm::hmmmmmmmmm: :)

Endret av Ghost-Rider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spm angående klimaanlegget på 200, er det mulig å fjerne kompressor og kjøler/ rør å det som har med ac/klima å gjøre uten problemer? slik at fortsatt varme aparatet virker med orginale digital displayet i bilen? og hvor godt vill varmen da fungere?

Endret av Ghost-Rider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spm angående klimaanlegget på 200, er det mulig å fjerne kompressor og kjøler/ rør å det som har med ac/klima å gjøre uten problemer? slik at fortsatt varme aparatet virker med orginale digital displayet i bilen? og hvor godt vill varmen da fungere?

 

Jeg vet om en som gjorde det på 100'n sin... Han fjerna kompressoren, stengte vel røra til/fra. Og tømte for gass. Men da hjelper selvsagt ikke annet enn ECON-funksjonen på klimakontrollen. Varmen styres vel av kjølevæsketemp. og varmetrømning gjennom varmeregisteret... Så lenge komponenter i anlegget fungerer, så skal ikke varmen forandres.

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update

 

downpipen er ferdig

-fått nytt tannhjul på fordeler da gamle manglet en tann og var sprukket

-ic er levert for sveising(flytte ene koblingen)

-toppen er levert for å få borret ut pinbolter og sjekke skjevheter

-ny lambda

-nye bankesensorer

-hele ac pakket er fjernet

-lille radiator er fjernet

-større oljekjøler er skaffet, plassering har jeg ikke bestemt meg for enda får se på plassmuligheter

 

 

downpipen ferdig sveiset, trykktestet, sinket og bandasjert

2011-08-17170941.jpg

 

prøve plassering av ic, den ble tilslutt plassert noe høyere opp pga konflikt med fanger (man kan skimte oljekjøler nede i venstre hjørne på bilde)

2011-08-10190256.jpg

Endret av Ghost-Rider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte for moro skyld å legge ut noen bilder om bilen jeg bruker på jobb å til dagli

en audi 100 2,3e med km stand noe over 420000, litt ukjent pga instrument panel bytte:)

 

2 år siden bytta jeg motor til en av samme type den hadde bare gått 160000 fra en vraka dele bil

DSC04480.jpg

 

bilen hadde jeg lakkert matt svart for 3-4 år siden som va litt tøft men ikke særlig pent:) her et bilde for 2 år siden

_MG_8119.jpg

 

sveiset inn ny bakskjerm som var ganske ødelagt etter en avkjøring 4 år side,n bilde er fra 2010

DSC04681.jpg

 

slipet spaklet byttet til a6 fangere,dører,lykte og panser fra en dele bil jeg kjøpte her er et bilde fra 2010 etter fyller grunning

DSC04709.jpg

 

her er bilen lakkert i 2010

DSC04757.jpg

 

pusset,spaklet å lakkerte di gamle felga mine.

DSC04749.jpg

 

Her er bilen vinter 2011 med vinter hjula å hakka 7

DSC04800.jpg

 

Det var nok om den:)

Endret av Ghost-Rider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør denne ventilen her?? har leita på nett en stund men ikke funnet står et nr på den 893 820 675 B

2011-08-18190924.jpg

Det er vell en enveisventil men hvor går den? har den noe å gjør med vakum til bremser å gjør? eller

 

ser ikke helt hvor du er på bildet, men er godt muligt det er vakum til sperrene.

fin bil foresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår