Gå til innhold

Oljelekasje girkasse 97 s40

Ranger emnet


ninjaflipp85

Anbefalte innlegg

Så var det tid for eu-kontroll , dro på eu med store forhåpninger om at bilen skulle gli lett igjennom. Men neida , fikk en 2'r feil.

 

Står følgende på kontroll-skjema: Defekt drivakselmansjett (indre-venstre)lekker gearolje, Oljelekkasje fra girkasse.

 

Snakket med dem , å dem kunne skifte dette. Å regnet med prisen kom på 1500 kr. Er dette billig\dyrt? Å er dette en vanlig feil på x40? Å er dette grunnen til girene har virket litt "trege" til tider? Virker sm man må tvinge den i gir avåtil. spesielt vist det er kaldt ute. Et oljeskifte\etterfylling her hadde vel ikke vært så dumt heller?

 

 

Så lurte jeg litt på hvor mange 1'r,2'r feil man kan ha , for bilen blir godkjent?

 

 

Forresten, har en underlig "klunke" lyd eller hva man kan kalle det , når jeg sjekker dødgang på ratt.. (litt frem å tilbake med rattet). Hva kan dette være?

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2`er feil må utbedres å på etterkontroll mens 1`ere må vell egentlig utbedres men må ikke på etterkontroll.

 

Jeg betalte 1303kr får å få byttet olje på girkassen på min -01 V40 1,8i hos min lokale forhandler.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du kun for oljeskitet? Jeg må jo skifte en paking , eller i beste fall bare mansjetten.. Må jo sikkert åsså ha etterfyll eller ny olje?

 

Bare oljeskiftet ja, har ikke peiling om de gjorde noe mere men det har jeg liten tro på!

 

Hvilken pakning er det snakk om? Avtaler dere en pris på 1500 så må de forholde seg til den, da må de gjøre det for den prisen de har lovt.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , blei fri for nett etter siste innlegg.

 

Men saken er slik : Jeg dro til timen , som avtalt. Dem sjekket heldigvis at mansjetten var rett, før dem skrudde noe av.. Så dem fant ut at mansjetten ikke var rett.. For små. Så dem skulle bestille inn rett mansjett. Så var der i en times tid til ingen nytte :)

 

Det er kun en mansjett som ligger å tetter, å ingen tettering e.l - Overraskende igrunn.

 

Hvordan er det med time-betalingen der? Jeg skal da ikke betale for den timen , da volvo som dem bestilte delen hos , sendte feil vare?? Men jeg betaler neste time ,der dem faktisk gjør noe?

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår