Logo

Gå til innhold

7Oljelekasje girkasse 97 s40



ninjaflipp85

ninjaflipp85 20.January.09 - 11:10

  • #1
  • Opp

    ninjaflipp85 20.January.09 - 11:10

  • #1
  • Opp

    Så var det tid for eu-kontroll , dro på eu med store forhåpninger om at bilen skulle gli lett igjennom. Men neida , fikk en 2'r feil.

    Står følgende på kontroll-skjema: Defekt drivakselmansjett (indre-venstre)lekker gearolje, Oljelekkasje fra girkasse.

    Snakket med dem , å dem kunne skifte dette. Å regnet med prisen kom på 1500 kr. Er dette billig\dyrt? Å er dette en vanlig feil på x40? Å er dette grunnen til girene har virket litt "trege" til tider? Virker sm man må tvinge den i gir avåtil. spesielt vist det er kaldt ute. Et oljeskifte\etterfylling her hadde vel ikke vært så dumt heller?


    Så lurte jeg litt på hvor mange 1'r,2'r feil man kan ha , for bilen blir godkjent?


    Forresten, har en underlig "klunke" lyd eller hva man kan kalle det , når jeg sjekker dødgang på ratt.. (litt frem å tilbake med rattet). Hva kan dette være?
    _240_turbo_

    _240_turbo_ 21.January.09 - 14:55

  • #2
  • Opp

    _240_turbo_ 21.January.09 - 14:55

  • #2
  • Opp

    2`er feil må utbedres å på etterkontroll mens 1`ere må vell egentlig utbedres men må ikke på etterkontroll.

    Jeg betalte 1303kr får å få byttet olje på girkassen på min -01 V40 1,8i hos min lokale forhandler.
    ninjaflipp85

    ninjaflipp85 21.January.09 - 21:10

  • #3
  • Opp

    ninjaflipp85 21.January.09 - 21:10

  • #3
  • Opp

    Betalte du kun for oljeskitet? Jeg må jo skifte en paking , eller i beste fall bare mansjetten.. Må jo sikkert åsså ha etterfyll eller ny olje?
    _240_turbo_

    _240_turbo_ 22.January.09 - 0:01

  • #4
  • Opp

    _240_turbo_ 22.January.09 - 0:01

  • #4
  • Opp

    Betalte du kun for oljeskitet? Jeg må jo skifte en paking , eller i beste fall bare mansjetten.. Må jo sikkert åsså ha etterfyll eller ny olje?


    Bare oljeskiftet ja, har ikke peiling om de gjorde noe mere men det har jeg liten tro på!

    Hvilken pakning er det snakk om? Avtaler dere en pris på 1500 så må de forholde seg til den, da må de gjøre det for den prisen de har lovt.
    _240_turbo_

    _240_turbo_ 22.January.09 - 0:02

  • #5
  • Opp

    _240_turbo_ 22.January.09 - 0:02

  • #5
  • Opp

    Forresten så var det olja som var dyr, derfor den høye prisen.
    ninjaflipp85

    ninjaflipp85 22.January.09 - 19:24

  • #6
  • Opp

    ninjaflipp85 22.January.09 - 19:24

  • #6
  • Opp

    Avtalt å avtalte.. Spurte " Hva tror dere prisen blir da? " Svar :" nææij rundt 1500 kroner "...


    så hvem vet? Skal på mandag å få skifta. Ja en tettering? eller hva han kalte dette.. Å mansjetten.. Renner olje fra uttaket i girkassa.. til drivakslingen.. om du skjønner?
    Soov5

    Soov5 30.January.09 - 18:02

  • #7
  • Opp

    Soov5 30.January.09 - 18:02

  • #7
  • Opp

    hva blei prisen på og skifte det da ? har samme problemet med min s40
    ninjaflipp85

    ninjaflipp85 04.February.09 - 16:27

  • #8
  • Opp

    ninjaflipp85 04.February.09 - 16:27

  • #8
  • Opp

    Hei , blei fri for nett etter siste innlegg.

    Men saken er slik : Jeg dro til timen , som avtalt. Dem sjekket heldigvis at mansjetten var rett, før dem skrudde noe av.. Så dem fant ut at mansjetten ikke var rett.. For små. Så dem skulle bestille inn rett mansjett. Så var der i en times tid til ingen nytte :)

    Det er kun en mansjett som ligger å tetter, å ingen tettering e.l - Overraskende igrunn.

    Hvordan er det med time-betalingen der? Jeg skal da ikke betale for den timen , da volvo som dem bestilte delen hos , sendte feil vare?? Men jeg betaler neste time ,der dem faktisk gjør noe?



    Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt