evopower

RCN: Mercedes C230-16

Ranger emnet

86 innlegg i emnet

Ja i år blir det kjøring med en Mercedes C klasse! 96 modell med motor og gir fra 85 modell 190 2,3-16. Motor er ganske urørt, originale 185 hk og 240 Nm. Lamellsperre og 3,91 utveksling og bilstein dempere rundt om. Det er vel det hele. Et billigbygg som jeg skal ha mye glede av.

Skal legge inn bilder så jeg kan holde dere oppdatert på oppussingen. Bilen skal bare lakkeres om i år, så får vi ta de større endringene til 2010.

Bilder fra da jeg hentet bilen:

21092008005.jpg

21092008007.jpg

21092008006.jpg

Endret av evopower

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er det 17. Januar

Har vasket bilen grundig og begynt å pusse ned lakken med 400 papir. Skal også demontere alt baki og pusse der. Så tenker jeg at bilen kommer på lakkering om èn til to uker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for positiv respons:) Det blir i hovedsak satsing på Norgescupen i bakkeløp for RCN i år (se http://www.bakkelop.no for info og terminlister) Der er det 3 helger, hvoran 2 todagers og ett endagers løp.

Utenom det blir det ett løp i norgescupen i Rallycross i Bergen og runden på Lyngås, det er to baner jeg liker. Utenom det får vi se hva økonomien rekker til. Noen som ville likt å sett den på gatebil i år kanskje?? hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft.. får sett bilen på lyngås regner jeg med da.. skal prøve å få med meg mere nasjonal og supernasjonal i år og lyngås er bare en 15min kjøre tur unna så det kan bli gøy å se åssen denna mercen funker

de pleier jo å fungere veldig bra de 2,3 16v motorene og ikke minst en fet lyd i dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører bare sånne halv orginale bilcross volvoer.. rallycross har jeg ikke økonomi til enda.. blir kanskje andre boller når jeg er blitt utdannet og har fast jobb.. da blir det nok rcn eller shortcar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bli når du blir stor da Daniel? ;)

håper å få se bilen i aksjon engang! har ikke vert å sett på løp på minst 2 år! begynner å få abstinenser :( håper på å få hive meg ut i bilsporten jeg å når jeg er ferdig med utdanninga :)

til lykke med pen bil og selv om du tror det ikke er en vinner bil så får du i det minste kjøre med stil ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da er vi kommet til 5 februar. Bilen er nå lakkert. Litt før/etter bilder:

Bildermilitretogmb412.jpg

Bildermilitretogmb410.jpg

Bildermilitretogmb417.jpg

Bildermilitretogmb416.jpg

Bildermilitretogmb415.jpg

Bildermilitretogmb422.jpg

Bildermilitretogmb421.jpg

Bildermilitretogmb419.jpg

Bildermilitretogmb418.jpg

Skal få montert inn bensintank og batteri i bagasjerommet til helgen. Da skal den være ganske så klar til teknisk kontroll 21 mars:scooter:

Endret av evopower

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7. Februar i dag og jeg har montert ferdig i bagasjerommet og kjørt bilen ut av garasjen for å få tatt bilder i dagslys. Starta på første forsøk;)

Bildermilitretogmb428.jpg

Bildermilitretogmb424.jpg

Sjekk all den snøen! Kom 40 cm i løpet av gårsdagen. Har aldri opplevd lignende her på vestlandet:) Må si bilen kler den spoileren som er justerbar og greier. Har sikkert utrolig mye å si..hehe.

Bildermilitretogmb425.jpg

Bildermilitretogmb427.jpg

Bildermilitretogmb429.jpg

Bildermilitretogmb430.jpg

Endret av evopower

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå