Gå til innhold

Utfordring: "Bygg" en BILLIG chevy smalblock...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 573
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det bør vel sies at det er ekstremt få som har kunskap til å snekre MS selv...

 

Så billig...nja....lastebil turbo...nja....

 

Nå er det vel også slik at det er marginalt hva du kan hente på BARE sprut, gir liksom ikke MYE hester i en 150 hester v8.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også slik at det er marginalt hva du kan hente på BARE sprut, gir liksom ikke MYE hester i en 150 hester v8.

 

Hverken en innsprøytning eller en forgasser er bedre enn den respektive kalibreringen... Rent ytelsesmessig har vel en skikkelig kalibrert forgasser historisk vært foretrukket.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neh, ikke om man vet hva man skal se etter. Har beviselig vært gjort flere ganger :deng

Leser dere ikke tråden, jeg har jo kryppi til korset og lagt til løftere er vel lov å glemme litt da. Det virker som noen er livredde for at oppsettet stemmer. "Faen altså, det var jaggu drag i den 305èn":viske:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør vel sies at det er ekstremt få som har kunskap til å snekre MS selv...

 

Så billig...nja....lastebil turbo...nja....

 

Vel, akkurat det å snekre MS er jo såklart en ting som ikke alle får til selv. Å bruke en lastebilturbo på en såpass stor motor ser jeg ingen problemer med.

 

Men samme det. Dere vil vel helst ha sugemotorer alikevel.:P

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel også slik at det er marginalt hva du kan hente på BARE sprut, gir liksom ikke MYE hester i en 150 hester v8.

 

Men nå nevnte jeg sprut kombinert med turbo da! Kanskje det hjelper?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TULLING:thanks ingen vidre kommentarer til deg, det greide du godt selv. :thanks AGAIN

 

så unskyld meg da at jeg ikke visste dere brukte motor fra steinalderen da påsan!

 

men igjen! du klarer ALDRI! å bygge deg 350hk på 10.000kr! uansett hvor mye du runker gratis årlig på dette!

 

Motoren min kosta meg ca 60.000kr å bygge til 450hk på veiva og enda ikke alt er byttet!

Dette er vel å merke en turbomatet nissan motor men bare datasprutet koster 15.000kr og det må du i grunn ha om du vil yte max! Coiler og pluggkabler, en annet tenningsystem hadde ikke vært dumt heller..

Porting/borring/honing nye lagere polering av veiva etc.

 

du komer fortpå 20.000kr+++

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser dere ikke tråden, jeg har jo kryppi til korset og lagt til løftere er vel lov å glemme litt da. Det virker som noen er livredde for at oppsettet stemmer. "Faen altså, det var jaggu drag i den 305èn":viske:

 

Det er vel hevet over enhver tvil at en 305 kan yte bra, men samme summen brukt på en 350 ville gitt bedre resultat iform av en mye mere effektiv motor. Uansett så er det ikke et sett med løftere til skarve 50-100 dollar som knekker regnestykket :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så unskyld meg da at jeg ikke visste dere brukte motor fra steinalderen da påsan!

 

men igjen! du klarer ALDRI! å bygge deg 350hk på 10.000kr! uansett hvor mye du runker gratis årlig på dette!

 

Motoren min kosta meg ca 60.000kr å bygge til 450hk på veiva og enda ikke alt er byttet!

Dette er vel å merke en turbomatet nissan motor men bare datasprutet koster 15.000kr og det må du i grunn ha om du vil yte max! Coiler og pluggkabler, en annet tenningsystem hadde ikke vært dumt heller..

Porting/borring/honing nye lagere polering av veiva etc.

 

du komer fortpå 20.000kr+++

 

 

Allerede på innsprøytninga kunne du alene ha spart ca 10000kr på å ikke gå i hylla å velge enkleste løsning og gå samme vei som alle andre.

 

Megasquirt er en meget kapabel styring som også kan styre tenning (man trenger heller ikke her å velge så voldsomt dyre saker for å få en ok tenning, masse løsninger med MS), brukes som boostkontroller, styring av elektonisk automat etc. Etterhvert også ABS/antispinn/antiskrens om man vil det.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhm!?. Skal du ha noe som duger kan du faen ikke bruke megasquirt! så langt jeg er kjent er dette et piggyback system. ellers koster de andre fulle spruta like mye som alt annet!

 

Når du river ut hele ledningsnettet for å spare vekt så KAN du ikke bruke billige løsninger! Real shit cost money!

Haltech'en jeg har voldtar MS fullstendig i options og bruksområder

 

Såfall ville jeg anbefalt deg Autronic SM4.. men dette igjen koster skjorta!

 

 

Det er INGENTING å spare på når du skal bygge noe som holder! Bare dyser i norge koster deg 8.000kr.. handler du i utland koster det 4.000kr

 

Skjønner ikke hvor du har regnestykket ditt fra

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse krigsmotorene har bare 1.. å en masse støttstenger som på gode gammle b20..

 

Bare gamle....? Nye Corvette har da visserlig bare en kam, og 16 ventiler på 8 sylindre ;) Og er raskere enn nye Nissan GTR og Pagani Zonda rundt bane ;) Lavt tyngdepunkt på støtstangmotorer

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, akkurat det å snekre MS er jo såklart en ting som ikke alle får til selv. Å bruke en lastebilturbo på en såpass stor motor ser jeg ingen problemer med.

 

Men samme det. Dere vil vel helst ha sugemotorer alikevel.:P

 

 

Her vil vi alle løsninger opp i dagens lys...

 

:thumb

 

kan komplettere med denne:

 

27april111lite.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fanker'n dette skulle vi tatt som et praktisk prosjekt !!!

Prøvd å skaffet fram noen billige deler å satt samen for til slutt å prøvd og fått sponset en billig bremsing med et par pull for å se !

350 hp utav 305 cid er 1,14 hp/cui. Dette tror jeg ikke man klarer med standard topper!

ergo må det enten en real porting til eller et par andre topper!

så spørs det jo på om bunndelen tåler det økte kompressjonstrykket!

Mulig det går men er jaggu i grenseland! blir definitivt ingen holdbar motor!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hevet over enhver tvil at en 305 kan yte bra, men samme summen brukt på en 350 ville gitt bedre resultat iform av en mye mere effektiv motor. Uansett så er det ikke et sett med løftere til skarve 50-100 dollar som knekker regnestykket :)

Hele tanken bak ekspirimenter/artikelen er at mann skal bygge dette billig og da er den billigste blokka i Norge en 305 blokk, er enig at hvis du har to blokker forann deg en 305 og en 350 og du eier begge, så bygger du på 350 uten tvil. Mendet jeg prøve å få inn i huene på folket her e4r at du kan få det mye moro hvis du bare har ei 305 blokk og 10 lapper.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår