Gå til innhold

Fagprøve/Svenneprøve

Ranger emnet


texas_ranger

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Shit, GRATTIS man! Har den derre prøven til sommer'n jeg da. Blir vel noe sånt no i den duren.

Han andre jeg jobbet med fikk også oppsett med trådløst og en nettverks skriver plus en local. Oxo AD opplegg sammtidig noe med ISA server, husker ikke helt. Hadde litt noia før, men tror egentlig jeg skal klare meg fint. Har blitt rutinert på de greien der.

Digg med brev ell? For holde oss oppdatert når du får deg jobb da. Lurer på om jeg skal begynne å kikke på jobber før jeg er ferdig med fagbrevet. Så jeg har en når jeg får en. Skal faen meg gjøre det like bra som deg hvis ikke bedre :P hehe ^^

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke jobb for min del as. Allmenn påbygg deretter Høyskole.. Glupere å ta det rett etter læra enn å vente i flere år.

 

Satt og vurderte det jeg å, men siden han jeg jobba med fikk jobb dagen etter brevet så skal jeg nok prøve å satse på noe lignende. Går det ikke så får jeg bare begynne på høgskolen. Går ikke drift operatør helt bra så kunne jeg tenkt meg å begynne med design. Photoshop var mye av time kill før, men så kom vintern og bakhjulstrekker, så har ikke vært mye på pc'n på fritiden kan man si det mildt :P :):driving

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Føles så jævla digg.

 

Ikke for og skryte, men FY FAEN jeg er god! Hehe :P

 

Er bare og sette deg inn i AD, det er viktig. SPESIELT rettigheter, globale og lokale grupper.

 

Om du ikke kan forskjellen på globale og lokale grupper, og jobber med 2003 server burde du lære deg det veldig raskt. En god oppsatt gruppestruktur er alfa og omega for et velfungerende AD oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta fagbrev om et halvt års tid. Har ikke rørt (les konfigurert) en server siden jeg sluttet på skolen.

 

Må vel geeke litt på kontoret med server utover våren.

Føler jeg kunne klart fagprøven rett etter VGS egentlig ;)

 

Næ, jeg vet ikke jeg azz... Det er par ting jeg har lært, og noen fakka problemer har fått, som jeg var ikke i gang i nærheten av på vgs... Jeg fant ut at jeg hadde nesten ikke lært en dritt om GHOST, helt til jeg begynte å drive med det selv. Tviler JEG hadde klart å stå på fagbrevet etter vgs, kanskje så vidt. Er en ting å lære seg å sette opp nettverk, annet ting er å drifte og vedlikeholde de greien i en stund. Lærer fort hva du kan gjøre for å spare tid og for at alt skal være smertefritt. :)

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Føles så jævla digg.

 

Ikke for og skryte, men FY FAEN jeg er god! Hehe :P

 

Er bare og sette deg inn i AD, det er viktig. SPESIELT rettigheter, globale og lokale grupper.

 

Om du ikke kan forskjellen på globale og lokale grupper, og jobber med 2003 server burde du lære deg det veldig raskt. En god oppsatt gruppestruktur er alfa og omega for et velfungerende AD oppsett.

 

Føler at det er ikke noe stress med AD. Policy og sånt er greit og grupper funker, men vi kjørte 2003 både på domene kontrollern og fil servern, men iår så gikk vi over til 2008, og faen azz, den er faktisk litt anderledes og tar litt tid til å bli vant til vista utsende. :puke: Lurer på om jeg får da prøve på 2003 ell 2008. Har blitt vant til å opprette grupper osv i 2008. Men de ligner veldig når det først kommer til høyreklikk egenskaper inni selve AD.

Plus i 2008 har du fått noe som heter Printer Manedgment. Husker ikke om den var på 2003 jeg :s

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Føles så jævla digg.

 

Ikke for og skryte, men FY FAEN jeg er god! Hehe :P

 

Er bare og sette deg inn i AD, det er viktig. SPESIELT rettigheter, globale og lokale grupper.

 

Om du ikke kan forskjellen på globale og lokale grupper, og jobber med 2003 server burde du lære deg det veldig raskt. En god oppsatt gruppestruktur er alfa og omega for et velfungerende AD oppsett.

 

Jeg sliter litt med globale og lokale grupper.. :( Må sette meg inn i det. Men rettigheter osv. går stortsett greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår