trbakkel

Chrysler voyager register og girkasse

Ranger emnet

7 innlegg i emnet

Bilmerke: (CHRYSLER)

Modell: (VOYAGER)

Motor: (2,5 TIL 3,3)

Årsmodell: 1991 TIL 1998

Kilometerstand: ?

 

Problem:

 

(HAR EN CHRYSLER VOYAGER FRA FØR JEG ER VELDIG FORNØYD MED. MEN DET ER SÅ MYE MENINGER OM DENNE BILEN AT JEG GÅR SURR.

NOEN MENER AT ER DET REGISTERKJEDE PÅ DEN SÅ TRENGER DET ALDRI Å SKIFTES MEN SER PÅ NETTET AT DET ER BYTTET PÅ MANGE AV MODELLENE.

HVA ER RIKTIG OG HVILKE MODELLER HAR REGISTERKJEDE, REGISTERREIM ELLER REGISTERHJUL ?

HVA ER INTERVALENE FOR BYTTE AV DE ENKELTE TYPER ?

HVORDAN MERKER MAN AT DET BLIR PÅ TIDE Å BYTTE DET UT ?

GIRKASSENE ER DÅRLIGE HVILKE MODELLER ER DÅRLIGE BÅDE AUTOMAT OG MANUELLE KASSER ? .)

Mvh.

Trond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

tideligere modeller 2.5 disel har tannjul opp til 95mod.

96mod til 98 har reg kjede..en del problem med disse..har selv en 97 mod disel har skrevet en del angående disse motorene...under oiltrykk. angående girboxsene..manuel har problem med synkroniseringa mellom girene..min har det mellom 1..2 gir har en reserve box som har det på 5 gir..

bensin motor..3,0 og 3,3 har reg reim..vis du ikke vet..kan finne ut nå den er byttet sist..så er det beste og få den bytta.

har dyleksi så her er det sikkert mye skrive feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hei.

tideligere modeller 2.5 disel har tannjul opp til 95mod.

96mod til 98 har reg kjede..en del problem med disse..har selv en 97 mod disel har skrevet en del angående disse motorene...under oiltrykk. angående girboxsene..manuel har problem med synkroniseringa mellom girene..min har det mellom 1..2 gir har en reserve box som har det på 5 gir..

bensin motor..3,0 og 3,3 har reg reim..vis du ikke vet..kan finne ut nå den er byttet sist..så er det beste og få den bytta.

har dyleksi så her er det sikkert mye skrive feil.

 

Liten rettelse:2,5 diesel har kjede på 96-97,fra 98 er det direktedrev. Som tidligere nevnt i en annen tråd,går det å mont 98 motor,gikk greit i 97 mod,men krevde litt hodebry i 96 mod,men det gikk. På 97 er det i grunnen plug and play,så lenge bilen er produsert etter en viss periode i 97,husker ikke helt når.

3,3 motoren har ikke reg.reim,der er det kjede,så og si aldri problemer med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Liten rettelse:2,5 diesel har kjede på 96-97,fra 98 er det direktedrev. Som tidligere nevnt i en annen tråd,går det å mont 98 motor,gikk greit i 97 mod,men krevde litt hodebry i 96 mod,men det gikk. På 97 er det i grunnen plug and play,så lenge bilen er produsert etter en viss periode i 97,husker ikke helt når.

3,3 motoren har ikke reg.reim,der er det kjede,så og si aldri problemer med det.

 

Helt rett de..tok feil der den bilen jeg bytte på var 3.0.plymoth.ikke 3,3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 2,5 td 96-98(tror jeg det var) er det register kjede, denne bruker de å bytte til forsterket kjede som ikke strekkes like mye og tåler mere påkjenning.

 

Ref lenger opp vedr modeller med kjede.

At de nye kjedene er forsterket hersker det litt tvil om,fortsatt flere som ryker.

Kommet et kit med dobbelt kjede som skal holde litt bedre,men også her har det värt noen problemer.

Noen av motorene sliter med for lavt oljetrykk etter kjedehavari.

Viktig! Anbefalt olje på disse motorene:15W40 mineralolje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå