Gå til innhold

Bytte av endeledd

Ranger emnet


uberhenrik

Anbefalte innlegg

side18-b.jpg

 

Her er ett bilde eg fann på bcb, de ser bilde av styrekula på bilde NR:1. og endeledde på bilde NR:2. styre kula er skrudd inni endeledde/styrestage. og ende ledde er skrudd inni tannstanga. og eg forsto det slik att du skulle bytte både styre kule og endeledd.

 

du bjynder med og jekke opp bilen, begge framm hjula oppfrå.

så legger du heilt over, skrur av skruen på styre kula.

så vist ikkje du skall ha den meir, så kann du bare slå direkte oppå den for og få den ut, men, det som er vanlig er og ta en stor hammar og slå på den plata styre kula er fast på. vist du ser på bilde den øverste delen, på ting NR:16. så ser du heile fjørbeinet. og det hullet heilt nederst framme der. der sitter styrekula. su må slå direkte innpå den, ikkje på sia..

for du skall klemme ihope hullet, så kula løsna.. det er den enklaste måten.. :) så tar du ei vannpumpe tang og skrur ut endeledde fra tannstanga. og samme opprasjon på andre sia..

 

blei litt rotere og langt, men gjor mitt beste og forklare.. håper det hjelper.. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få dem løs er det bare å spraye på litt rustløser.. ta av mutteren.. og slå litt med hammer (ganske hardt) da pleier den å løsne. hvertfall det vi gjør på jobben.. så er det bare å skru av. men du bør telle runder når du tar den av sånn at du får på den nye sånn ca der du hadde den du tok av.. er vanskelig å forklare:P

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror løsningen blir å bytte hele styrestaget med endeledd.

Da slipper jeg å løsne på den.

Skal også bytte alle foringer i forstillinga, er dette mye jobb?

Bytter samtidig endeledd.

 

-Henrik

 

jaa, er like greit, slepper du samme jobber om ett år..

vist dei er ødlakt, kan du bytte dei ja. ser dei fine ut, hadde eg ikkje gadda... er brått litt meir arbeid da ja.. :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye jobb noen av delene. Må bare passe på å få spissinga riktig etterpå. Styrestaget kan sitte godt fast i tannstanga, og da må man bryte litt.

 

Ok, bra.

Sansynligvis lettere å få løs en endeleddet, skal ha bilen på forstillingskontroll når jeg er ferdig med å bytte alt, så regner med at de justerer alt riktig.

 

-Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår