Gå til innhold

Min audi A6 98-mod tar in vann!

Ranger emnet


callle

Anbefalte innlegg

hei!

 

min audi A6 tar in vann når det regner,

problemet har begynt å gi meg gråhår minst 10år for tidlig.

 

vannet kommer in i fotbrønn på passajerside,på venstre side opp mot midtkonsoll.

satte av hele forige lørdag på å komme til bunns i problemet,

det var ikke regn da,men prøvde å framprovosere det med vannslange,høytrykkspyler,maskinvask osv,men til ingen nytte...

bilen var helt tørr inni etter 7timer med vannmisbruk!

 

på mandag ble det så regn...åjadda..da komm vannet inn!

jeg har selv kommet fram til at dette

skjer når bilen er i bevegelse.

 

jeg har forsikret meg om at alle dreneringer ikke er tette og at pakningen rundt pollenfilteret er 100% tett, så det er ikke dær det kommer inn.

kan nevne at vannet drypper fra en svart boks med en slags skummgummipakning på venstre side bak midtkonsollen..

lyder alt dette kjent for noen??

er desperat etter en løsning nå.

 

pfh takk

 

mvh carl

Audi A6 TDI 98-mod KCR tunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tanker som slår meg er. Vannkassa forran i motor rommet. Kan faktisk bli så mye vann i den at vifta drar vann inn i bilen gjennom lufte dysene.

En annen ting er drenerings slangen fra takrenna. Denne går vel gjennom A-stolpen. Selv om den ikke er tett. Er du sikker på at den ikke har hoppet ut så den renner inn i brønnen istede for ut?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey hvor ligger denne vannkassa?

det som er så rart er det at jeg har spylet bilen med mange milioner vann overalt, i motorrommet,torpedoveggm frontrute..ja hele bilen og ikke en dråpe!

 

og med engang det regner litt og jeg kjører i 10min så begynner det å dryppe.

ja det kan jo ha noe med de dysene du snakker om.

den svarte boksen jeg nevnte i første post leder til fotvarmen til passajer siden...hvor der det da det kommer inn?

Audi A6 TDI 98-mod KCR tunet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

min audi A6 tar in vann når det regner,

problemet har begynt å gi meg gråhår minst 10år for tidlig.

 

vannet kommer in i fotbrønn på passajerside,på venstre side opp mot midtkonsoll.

satte av hele forige lørdag på å komme til bunns i problemet,

det var ikke regn da,men prøvde å framprovosere det med vannslange,høytrykkspyler,maskinvask osv,men til ingen nytte...

bilen var helt tørr inni etter 7timer med vannmisbruk!

 

på mandag ble det så regn...åjadda..da komm vannet inn!

jeg har selv kommet fram til at dette

skjer når bilen er i bevegelse.

 

jeg har forsikret meg om at alle dreneringer ikke er tette og at pakningen rundt pollenfilteret er 100% tett, så det er ikke dær det kommer inn.

kan nevne at vannet drypper fra en svart boks med en slags skummgummipakning på venstre side bak midtkonsollen..

lyder alt dette kjent for noen??

er desperat etter en løsning nå.

 

pfh takk

 

mvh carl

 

Avant ?, har bilen rails ??

Har vært borti lekkasje i skruehullene under rails'n.

Omtrent umulig å finne, renner som regel ned i a-stolpen, eller i fotbrønn.

 

Ellers kan det jo være dårlig "Kitting" av karroseriet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ganske enkelt tett drenering til klimaen har nettopp fikset dette på min. skru av den svarte stussen med skumgummi på som går med ett rør gjennom torpedoveggen( veldig trangt å vondt å komme til) dra denne ut og blås rent med blåsepistol. obs her er det mye sand å dritt så regn med å måtte støvsuge bilen etterpå.

 

Lykke til

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Det er mange gode forslag på vannlekkasje. Jeg fant løsning på min Audi A4 2005. Jeg tok av begge for hjulene, fjernet 2 tork skruer på locari innerkskjermen. Brettet locari innerskjermen til skjermen og dørstokken. Spylt og fjernet all avleiringer av jord og salt. Det var opptil 5 cm avleiringer på bilen min og det var kort avstand til lufte kanalen og jeg mistenker, vannet har kommet inn via lufte kanalen ved mye regn eller når jeg kjører i regnet.  Renset vann kanalen for blader og annet rusk. Parkerer du bilen med snuten oppover bakke? Etter rensing mellom dørstokken og skjermen og jeg parkerer med snuten nedover bakke, har jeg ikke noe vann lekkasje lenger. Håper dette er til hjelp for noen der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår