Gå til innhold

Hva skjer på en service?

Ranger emnet


PIIIPower

Anbefalte innlegg

Jepp.. hva skjer?

For den nette sum av 7500.- vil møller ta service på bilen min en 2000 A6 2,5tdi q.

Fikk nyss om at dersom man skal bytte multireim må hele fronten av i samme stil som ved regreim bytte. Men hvorfor koster da regreimbytte dobbelt så mye, hvis det er ca samme jobben?

 

Og hvor mye dop er det i omløp hos Audi når de klarer å lage en motor som omtrent må ut av bilen på service på en seriebil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror de er alene om å måtte omtrent demontere hele bilen for å ta en storservice tar du grundig feil...

Reg. reimbyttet koster mere av den enkle grunn at det er mer jobb. Selv om det i begge tilfeller er demontering av fronten. Det er ikke demonteringen av fronten som tar så lange tiden. Men selve byttet av reg.reima.

Og er nok ikke bare hos Audi de er påvirka mens de "inginøra" tegner bil. Er mange av de har jeg inntrykk av...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi er jo verste dritten noen gang da, du må faen meg av med halve fronten for å bytte en lyspære på en av de nye bila. a4/a6 eller hva faen det var. det er jo flott når du holder på å bli bøtelagt langs veikanten fordi en pære har gått

 

hei konstabel. jeg beklager at pæra mi er gåen, men de hadde ikke ledig time på møller før om 1 uke til å bytte pæra mi. prisen er da ca 5.000kr..

 

så får du en bot på 2.500kr i tilleg;!)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er heller ikke alene om å måtte demontere deler av fronten for å skifte lyspærer... Er desverre slik det har blitt på mange modeller nå :-( Kan tru vi mekanikere er glade for det du... :-@

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på..

 

Altså, jeg har fått tilbud på en "service" hos et ikke-offisielt verksted. Prisen her er selvfølgelig mye lavere enn hos Berge & Co (Møller).

 

Kan det da være lurt av meg å ta denne servicen, for å i etterkant ta service hos merkeverksted på de tingene som gjenstår? Da blir jo det billigere for meg, pluss at jeg får det stemplet i serviceheftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å ta hele servicen hos annet verkseted. Stempelet de setter i boka er akkurat like mye verdt som det hos Møller... Enkelte mennesker vil kanskje si at stempelet hos Møller er mere verdt og bedre å ha i serviceheftet, men det er faktisk samme jobben som har blitt gjort begge stedene...

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fant vi ut at de IKKE bytter "vifte"reima på service.. (bare på ALLE andre biler jeg veit om) Møller skulle bare ha 5013.- ekstra for å bytte reima, men da var reim og strammer til 700.- inkludert i prisen.. jippi.. lokale Mekonomen skulle ta den for 3000.- inkl alt, men trengte 2 dager.. Og ja møller kunne om 2 uker "allerede" siden jeg ikke fikk brukt bilen i mellomtiden.. snakkes ikke sa jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som opplyser om det og ikke trur jeg e veldig individuelt fra forhandler til forhandler. Vet at her i Østfold er de flinke til å opplyse om det. Men er fortsatt helt forjævli pris på servicer på de bila. Det at de bruker så ekstremt mye mer tid for å ta av fronten er bare bullshit. Jeg bruker ca 30-45 min på demontering og maks 30 min på montering av den fronten der. Det er snakk om til sammen kanskje 1T15M Og det er 1500,- i økning i pris, så det at de legger på 5013,- for den jobben er jo helt sinnsyk. Kansje de maks bruker 2T + deler på den jobben. Burde ikke kosta mer enn Mekonomen pris!!! Men audi har jo som mål å bli status merke da så ikke rart de priser seg litt høyt kanskje...???

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 120,000km service på A6-en hos Audiversted i Arvika (17mil fra oslo) nå nettopp. Da fikk vi stempel, men kan vel ikke lenger selge bilen gjennom Møller.

Servicen kostet 26,000nkr; for bytte av registerreim og alt ellers hva 120,000km-service krever. Hadde kanskje kostet opp mot det dobbelte på Møller(Skøyen)?

Svenskene brukte uansett 2 dager på den servicen.

 

Rett etter 120tusen-servicen pep det for nedslitte bremseklosser..så måtte vi bytte dem innen 300km.

Så egentlig endte 120tusenkilometermerket på rundt 30tusen kroner.

 

Servicen før den gjorde vi hos Møller. Da byttet de kun frostvæske (hadde fyllt på feil farge..auch og fy), og da kostet det 8600kr.

 

 

Audi er dyr moro :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår