Gå til innhold

-hastighet å lappen-

Ranger emnet


audiRR

Anbefalte innlegg

hvor mange km/t over 80 for å miste lappen?

om man har 118 km/t i 80 sone hvor mange mnd møster man lappen? har prikker fra før av, noe å si hvor lenge man mister lappen?

har man krav å kjøre ut dagen om man mister den?

 

 

 

håper på svar=)

 

1) Den ryker på 116 km/t.

2) 3-4 måneder, litt avhengig av hvem man spør.

3) Det kan ha noe å si, men det har det normalt sett ikke.

4) Nei, man har ikke krav på det. Imidlertid kan du være heldig og møte en politimann som viser forståelse for at du i alle fall ønsker å kjøre bilen hjem. Møter du en skikkelig pikk, må bilen enten kjøres hjem av noen andre, taues (med noen andre enn deg bak rattet) eller lastes opp på planet til Falck/Viking/andre.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 km/t over fartsgrensa til og med 60 km/t

36 km/t over fartsgrensa i 80.

Husker ikke helt hvordan det er for 90 og 100-sona, men det er litt mer der.

 

Ang det å miste lappen så varierer jo straffen. Er mange som får 6 mnd. Er det veldig ille kan du havne i fengsel. Jobbet med en som mistet lappen i 1 år og fikk 21 dagers fengsel.

Tar de lappen der og da har du intill videre mistet lappen frem til det blir en rettslig kjennelse på hvor lenge. Får du i det hele tatt lov til å kjøre hjem av politimannen bør du være glad.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 km/t over fartsgrensa til og med 60 km/t

36 km/t over fartsgrensa i 80.

Husker ikke helt hvordan det er for 90 og 100-sona, men det er litt mer der.

 

Ang det å miste lappen så varierer jo straffen. Er mange som får 6 mnd. Er det veldig ille kan du havne i fengsel. Jobbet med en som mistet lappen i 1 år og fikk 21 dagers fengsel.

Tar de lappen der og da har du intill videre mistet lappen frem til det blir en rettslig kjennelse på hvor lenge. Får du i det hele tatt lov til å kjøre hjem av politimannen bør du være glad.

 

Hvorfor komme med usakligheter? Jeg har allerede besvart spørsmålet hans, da trenger du ikke å skremme ham med masse røverhistorier ;) For en slik overtredels han beskriver, vil straffen være i tråd med det jeg sa i forrige innlegg. Det er for f*** ikke snakk om fengsel og tjo og hei for en såpass uskyldig overtredelse.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Den ryker på 116 km/t.

2) 3-4 måneder, litt avhengig av hvem man spør.

3) Det kan ha noe å si, men det har det normalt sett ikke.

4) Nei, man har ikke krav på det. Imidlertid kan du være heldig og møte en politimann som viser forståelse for at du i alle fall ønsker å kjøre bilen hjem. Møter du en skikkelig pikk, må bilen enten kjøres hjem av noen andre, taues (med noen andre enn deg bak rattet) eller lastes opp på planet til Falck/Viking/andre.

 

 

 

mange takk for svar, akkurat d eg trngte å vite:)

 

jeg hadde 118 i 80 sone, hun politi dama mente at jeg kom til å få minst 6 mnd sia jeg hadde en prikk fra før av, åsså sa hun i tilegg at 115 var grensa til å miste lappen.. så ringte jeg politiet i tromsø å dem sa 116 var grensa å at prikken ikke sku ha noe å si,

bilbelte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange prikker du har, er veldig avgjørende for dommen du får når du mister lappen. jeg mista lappen i 19mnd og da ble jeg ble tatt hadde jeg hatt 143,97km/t i 80 sonen. hadde 5 prikker fra før og det gjorde utslaget for hvor mange mnd ekstra jeg blir uten lappen. så hadde jeg ikke hatt alle di prikkene så hadde dommen vært på 11 mnd uten lappen. så jo prikker har veldig mye å si. Grensa for å miste lappen er på 116km/t, fikk vite det da jeg og en kompis ble stoppet 115,97km/t fra fornebu til sandvika. og da ble jeg fortalt at jeg hadde flaks for å ikke miste lappen, for grensa var 116km/t. hehe og man har lov til å kjøre bilen hjem så lenge du blir stoppet ett sted hvor det er veldig mye trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår