Gå til innhold

G101 1.0TD oppstilling

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

Hei tenker å kjøpe meg en g101 1.0td og lurer på om det går ann å få litt mer guffe av disse? Gjør ikke noe om det ryker svart. Hvor mye er det å hente med den originale turboen, hvor mye trykk går det ann å stille opp til, og hvor mye bør pumpa stilles opp? Er dette en lett sak å gjøre? De 48hk som er original er vel ikke helt det store :D

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jeg forstått trådstarter rett utifra tidligere tråder er hovedpoenget med bilen å ha en billig bruksbil, ikke en som benker 110hk ;)

 

Litt futt må det da gå an å hente ved å justere diesel og turbotrykk opp? 0.3-0.4 på mila er fristende tanke..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jeg forstått trådstarter rett utifra tidligere tråder er hovedpoenget med bilen å ha en billig bruksbil, ikke en som benker 110hk ;)

 

Litt futt må det da gå an å hente ved å justere diesel og turbotrykk opp? 0.3-0.4 på mila er fristende tanke..

 

 

Eirik

 

Joda, sier ikke at man ikke kan få ut noen gamp. Men at det desverre ikke vil lønne seg med tanke på kronene, da motoren ikke egner seg til effekt-uttak ;)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en G100 1.0 TD

Har satt på T-stykke på wastegateslangen, gitt den litt mer diesel og montert grovere eksos. Går merkbart bedre, er nok 10hk mer ellerno, men nå røyk toppakningen gitt, enda jeg bare lader 0,9... Skal ha av toppen nå, porte den, porte kjølekanalene rundt innsug/eksoskanalene og plane toppen, så kjører jeg på igjen. Siden intercooler har blitt så billig blir det en liten en også. Intercooler hjalp mest av alt jeg har gjort på pajeroen min, så håper på suksess her også :)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de største problemene på denne motoren er varmgang...kjølesystemet tar 4,5liter og den lille radiatoren er i minste laget selv på en original motor. Så nå leter jeg etter en større som passer uten alfor mye mods. Eksoskanalene i toppen var tragisk utformet med en skikkelig innsnevring rett under ventilsetet, og veldig mye støpeskjegg i kanalene. Nå har jeg tatt ut ca 5mm i diameter i eksoskanalene og 2-3mm i innsugskanalene, og rettet innsugskanalene litt da de hadde en litt uheldig sving inn mot ventilsetet. Har også slipt ventilsetene, men utformingen her gjør at det kun var mulig med 2 vinkler, noe som bremser flowen litt. Monterer sammen igjen nå, så får vi se hvordan det blir :)

 

DSC00377-1.jpg

 

DSC00384.jpg

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidu.

Du har ikke jobbet på Daihatsu på karihaugen?

Sett en rød 4 dørs Tdi der engang. Som var litt annerledes en org. Sota ruter etc.

 

Mulig kjøler fra GTti passer rett over. Den er doublecore visstnok. Og kjøler veldig bra utifra størrelsen.

 

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hei gutter:)

 

Hører han zoone_bee sier at ikke dieselmotoren ikke er god for effektutak:) Dette er bare tull, jeg har trimmet min til det ytterste og ikke hatt et eneste feislag med motoren:) Eneste er varmgang som det sies...Jeg har montert en volvo 740 radiator, da den passer HELT PERFEKT i front og størrelse:) Jeg har portet toppen mye, bygd eget innsug, bygd grenrør, med 2 porta turboer:) Intercooler i fronten, modda dieselpumpa mye...Kjører med ett ladetrykk på 1.5-1.7 bar med orginal innmat...Det har jeg gjort i over halvannet år:) Vært på rudskogen med den to ganger, Fikk faktisk en rundetid på 1.20 sek, dvs 1 sek raskere enn tommi rustad med volvo c30 diesel:):):)Slenger med ett par bilder av bygget, og håper på litt tilbakemeldinger:)

Hvordan legger man ut bilder her?

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger man ut bilder her?

Mvh Daniel

 

Ved å søke finner man svaret på mange spørsmål:http://www.bilforumet.no/cfmgoogle.php?cx=partner-pub-6411872509083291%3A93l1ni-ski5&cof=FORID%3A9&ie=ISO-8859-1&q=hvordan+legge+ut+bilder&sa=S%F8k

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Prøver med noen bilder:)

DSC00729.jpg

Her har jeg presset på ett nytt emne på innsuget på turboen og dreid større inntaksradie på innsuget.

 

DSC00727.jpg

Orginalt var det såvidt 2", nå er det 3:)

 

DSC00730.jpg

Eksoshuset er dreid større...

 

DSC00732.jpg

Ferdig turbo:)

 

DSC00734.jpg

Sånn så det ut etter den første store ommbyggingen jeg gjorde, her er med grensrør, portet topp, en turbo, og custom innsug:)

 

DSC00740.jpg

Intercooler røra før lakking, ble bare sveiset sammen og montert...tenkte ikke at jeg skulle kjøre ett år før jeg lakket:)

 

DSC00742.jpg

Nu downpipe måtte lages:)

 

DSC00743.jpg

Turbo nr 2 prøvemontert:)

 

DSC00745.jpg

Grenrøra:)

 

DSC00753.jpg

Volvo 240\740\940 radiator:)

 

DSC00764.jpg

Her er det ferdige produktet etter 4 dagers jobb:)

DSC00765.jpg

DSC00766.jpg

DSC00767.jpg

 

Håper på positive komentarer og at ingen har gjort sånn med en 993ccm diesel før:)

Endret av DanielH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! Har sett endel G100-bygg, og jeg kan med sikkerhet si at jeg ikke har sett noe lignende iallfall :)

Ligger noen bilder av bilen din her hvis du ikke har sett det.

 

Har lik bil i samme farge selv, digger det du har gjort :) Har du peil på ca. hvor mye effekt og moment det er i motor?

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår