Gå til innhold

Fylla men det føltes ikke slik...

Ranger emnet


Blastabola

Anbefalte innlegg

Tosk. Jeg kunne skjønt en slik forklaring med 0,5 i promille, men 2,3? Gleder meg til å se deg på bussen med verktøykassa under armen i noen år framover.

 

enig! må være det mest idiotiske jeg har hørt, har du drukket SKAL du ikke kjøre punktum. du får deg vel 18 mnd inne å en jævlig bot som du fortjener. 2.39 høh tenkte du på de du kunne drept? vær glad du ble huka før du ble drapsmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jobben er gått sin vei. Elektrikker kan jeg ikke forente å bli på en stund, så da er jeg på sosialen.
men Hallo du gjorde dette selv enda du visste det var livsfarlig En ung kapabel mann på trygd. burde du fan ikke hatt Gjett hvem som er mitt første offer da? Forsiktig på nettet gutt..... den som burde legge seg hjemme er du!

 

Og hva var promilllen på alle dere som kjørte dagen derpå? Fort oppi min klasse.... bullshit, ansvarlige folk venter de vet de er edru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det vel sånn at når du går beruset over lengre tid (mer enn en kveld), så begynner man ubevisst å tilpasse seg reduksjonen av sansene. Man vil fremdeles bruke lengre tid enn normalt på å reagere, men det vil ikke være like "påvirkende" i egen oppfatning, som det f.eks. ville vært om man gikk fra edru til 2.3 på par-3-4 timer.

 

I ekstreme tilfeller ved konstant høyt promille-nivå, er det overraskende hvor "normalt" man kan fungere - tiltross for mengden alkohol i blodet.

 

På ingen måte en unskyldning, men kan kansje gi litt forklaring for dem som ennå ikke ser den vinklingen.

 

Om du vet helga ofte strekker seg lang, og du er avhengig av å kjøre i jobb, så er ikke dagens "hjemme-alkometer" verken særlig dyre, eller en dårlig investering. Kansje ikke like nøyaktig som blodprøven, men sier klart ifra om du ikke er klar for ratting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promillekristne? Tydeligvis så forventer du kritikk fra første post. Har du sett det ordet i nytt på nytt en gang? Du er jammen dum som i det hele tatt tror du kan poste en slik post her, å få sympati!!

 

Loven sier at du skal IKKE ratte etter du har drukket, og med dagens promillegrense så er det akkurat det samme som å ikke kunne drikke noen ting.

 

Det er IKKE synd på deg, og du er tydeligvis ikke riktig vel bevart siden du ikke klarer selv å se at du har gjordt en gedigen feil. Sosialen eller whatever. Vær glad du får noen penger, for hadde det skjedd i et land uten denne støtten, mista jobben og mista lappen, så hadde de eneste penga du hadde fått var det du eventuelt karver til deg i fengselet.

 

NULL jeg gjentar N U L L respekt og sympati så lenge det dreier seg om fyllekjøring. Du antyder i første innlegget ditt at blodprøven er feil, at det ikke går an å kjøre med en slik verdi i blodet. Men news for deg kanskje - blodprøven lyver ikke.

 

Innse at du har gjordt en feil, og slutt å true alt og alle. Føler deg vel passe dum? Vel - det var bra! Håper du går uten lappen lenge! Enda en nyhet for deg kanskje! Det går faktisk an å ha en jobb uten å ha lappen. Finn deg noe annet! Du må faktisk ta konsekvensene for det du gjør som et voksent menneske! Du trenger slettest ikke å gå på sosialen så lenge du ikke har lappen - det er BARE tull! ALLE, så fremt de er i stand til å jobbe rent fysisk og psykisk kan få en jobb hvis de vil, og hvis de ikke klarer, så finns det gode opptreningstilbud gjennom vernede bedrifter og NAV, så var det sagt. Kanskje det er noe for deg, så kan du få hjelp samtidig dersom du har et alkohol problem!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare helt satt ut av at noen faktisk går inn på et bilforum og KLAGER over å ha blitt tatt i promillekjøring...

Jeg er, som flere her inne, yrkessjåfør. Jeg har selv angitt maaaaange bilister som tydelig kjører i berusa tilstand, og hadde jeg sett deg kjøre i fylla hadde jeg ikke bare angitt deg, jeg hadde sitti og glist når de putta den trange nøtta di inn i baksetet på politibilen.

 

Ha et fint, billøst liv. Håper du ALDRI sitter bak rattet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at flere av kompisene mine kjenner igjen følelsen. Faens politi, for jeg spurte dem og de var på utrykning for ett trafikkuhell etter tunnellen. De var der når jeg enda satt i førersetet. Snakk om uflaks, for jeg hadde da ikke løpt, og kastet nøkelen i rennesteinen. Politiadvokaten anbefaler promilleprogram, og en straff på 3-5 år. Hva kan jeg forvente meg hvis jeg legger meg padde?

 

Huff ja, faens politi. At dem kunne være så dumme.

(Det er ironi for de som ikke skjønner det)

 

Helt enig med deg også Stølen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår