Logo

Gå til innhold

4Fordeler lokk hjelp+litt til.

MortenM

MortenM 28.August.08 - 16:06

• Opp

MortenM 28.August.08 - 16:06

• Opp

sjekka inne i fordeler lokket mitt for litt siden, å på alle "polene" som jeg kaller det, på alle 5 hva det så ut som det hadde svidd ell noe, litt usikker hva jeg skal kalle det, men hvorfor skjer det?

hva er første kjenne tegn til att Lamda tuller?
    4x4 tdi

4x4 tdi 28.August.08 - 21:58

• Opp

4x4 tdi 28.August.08 - 21:58

• Opp

hver gang rotor passerer tappen på fordelerlokket hopper gnisten over til den og lager en ørliten grop hver gang. (enkelt forklart) derfor lokket er en slitedel.
    MortenM

MortenM 29.August.08 - 8:44

• Opp

MortenM 29.August.08 - 8:44

• Opp

hver gang rotor passerer tappen på fordelerlokket hopper gnisten over til den og lager en ørliten grop hver gang. (enkelt forklart) derfor lokket er en slitedel.

hehe veit veit, men det JEG lurte på hva, hvorofr brenner ell blir det så det ser ut som kalk/brent på de polene ... er det som sies att det bare er forbruks vare??? ell kan det komme av andre ting?
    MortenM

MortenM 29.August.08 - 11:05

• Opp

MortenM 29.August.08 - 11:05

• Opp

hmmmm skulle starte bilen nå, gir på litt, så virker det som han jukser litt, tok av Lamdaen, skjedde iukke noe, satte på 1 annen jeg har liggende,koble den opp,skrudde fast, da gikk den tårlig greit så begynner den å bli rar igjen, har 1 kontakt med stor stikker 2 ledninger, 1 stikker med 1 ledning, når jeg kobler av den med 1 ledning begynner den å stige på turtall virker grei men ...er Lamdaen ødelagt
    magnul

magnul 29.August.08 - 12:08

• Opp

magnul 29.August.08 - 12:08

• Opp

Hvis du tar deg litt bedre tid når du skriver, er det større sjangs for å få svar.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt