Gå til innhold

Photoshoot. Apache sykkel :D

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er litt harry.. men syntes den er kul jeg da :D

 

Tomahawken begynner å bli verd en del nå. De ble jo bare produsert i en kort periode. men ble trekt fra markedet pga dårlige kjøreegenskaper

 

Ja, ikke misforstå, den er rå. Ta godt vare på den. Som sykkelreparatør har jeg hatt to Apache-sykler, den ene fikk jeg som seks-syvåring. Den var uten gir og hadde liten ramme, slik at en liten spirrevipp klarte å komme seg i sadelen. Den andre hadde tre gir på stanga (verdens råeste girvelger - samme som på biler, bare litt forminsket) og stor nok ramme til at en langbeint 12-åring fikk fullt fraspark.

 

Lurer sannelig på om jeg har noen av disse ute i vognskjulet. Ellers hadde jeg mange flotte turer på en mellomkrigssykkel jeg fikk av bestefattern. Tungtrådd som en dresin og med ballongdekk og hjemmelaget skvettlapp av ekte skinn. Den har jeg enda veit jeg. Den fikk tidlig navnet "Nostopølsa". En annen raritet er en Bridgestone racersykkel fra 70-tallet med skivebrems bak og greier. Det har jo blitt populært i nyere tid har jeg sett :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke misforstå, den er rå. Ta godt vare på den. Som sykkelreparatør har jeg hatt to Apache-sykler, den ene fikk jeg som seks-syvåring. Den var uten gir og hadde liten ramme, slik at en liten spirrevipp klarte å komme seg i sadelen. Den andre hadde tre gir på stanga (verdens råeste girvelger - samme som på biler, bare litt forminsket) og stor nok ramme til at en langbeint 12-åring fikk fullt fraspark.

 

Lurer sannelig på om jeg har noen av disse ute i vognskjulet. Ellers hadde jeg mange flotte turer på en mellomkrigssykkel jeg fikk av bestefattern. Tungtrådd som en dresin og med ballongdekk og hjemmelaget skvettlapp av ekte skinn. Den har jeg enda veit jeg. Den fikk tidlig navnet "Nostopølsa". En annen raritet er en Bridgestone racersykkel fra 70-tallet med skivebrems bak og greier. Det har jo blitt populært i nyere tid har jeg sett :D

 

Kult :D

Hvis du forsatt har noen apache sykler stående, så er jeg intresert i å kjøpe dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfft. Jeg har også hatt to slike. En liten (20" hjul kanskje) uten gear, og en større (24" hjul muligens) med 3 gear. Ikke gearvelger på stanga riktignok, men jeg husker typen. Samme patent som på Tomahawk syklene mener jeg...

 

Skulle tatt litt bedre vare på de ja:shake

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har dette på et bilforum å gjøre ?

 

Ikke vær så kjip a. Sykkel er bare to hjul unna å være bil vet du :)

 

Alternativt kan tråden flyttes til Stripa og kalles Den store sykkeltråden. Gjør den det skal jeg legge ut bilder av alle mine sykler :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på den lekre girvelger'n a folkens :D

 

den girvelgeren har også ført til at mange menn ikke er fullt så fruktbare som de kunne ha vært.(også pga glatte pedaler)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår