Gå til innhold

Det heter ikke... (nå med sensasjonelle avsløringer i "kaliper-saken")

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Denne tråden er tilegnet alle skrivefeil som oppstår her på Bilforumet. I stedet for å påpeke dette i tråden det skrives feil kan vi "disse" dyselektrikerne i denne tråden om skrivefeil.

 

Jeg begynner med å påpeke at det ikke heter kalipter. Det riktigste er nok kaliper, selv om heller ikke det ikke står i ordboka.

 

Opprinnelig skrevet av _Evje_:

Med bremser blir alt mer komplisert da du må lage nye deler fra ramma som må ut til bremseskivene der kalipter/ene kan festes.

 

Opprinnelig skrevet av kesol:

For å nevne noe;

 

- En demper ikke skrudd fast

- En kalipter ikke skrudd fast

 

 

Jeg følger deretter opp med å hevde at det ikke heter asvalt, men asfalt.

 

Opprinnelig skrevet av gullikdb:

idag har jeg fjerna asvaltplater inni bilen, og sveisa litt til på fronten, imorga blir det sikkert og ta kanalen på høgre side å litt til og imorga skal jeg ta nye bilder.

 

Opprinnelig skrevet av bikkers:

kjører kunn på asvalt...., men ja...

 

 

Tro nå ikke at denne tråden er begrenset til kun å omhandle enkle skrivefeil. Neida, her får vi også graverende orddelingsfeil opp i lyset. De er det mange av her på forumet...

 

Avslutningsvis vil jeg oppfordre Juristen til å løpe av seg sin frustrasjon omkring betegnelsen "Biltilsynet" i denne tråden. En betegnelse man gikk bort fra allerede på midten av 90-tallet.

 

Gi gass folkens, ingen skrivefeil er for liten...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har et "snev" av dysleksi vil jeg herved melde at jeg finner denne tråden fiendtlig. :(

 

Jeg vil også benytte annledningen til å minne på at settninger begynner med stor bokstav og avsluttes med punktum.

Og at jeg finner sms språk minst like irriterende som mygga på Finnmarksvidda.

 

 

:D

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser stadig "impress" og "ambefales".

Skrivefeil på bilforumet - det er mange.

 

Ser forresten også ofte folk som ikke skjønner forskjell på flertall og engelsk eiendomspronomen, type:

 

Nye Golf'en Min

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt initiativ, Reodor :)

 

Det er verdt å merke seg at tråden neppe er startet for å sjikanere dem som lider av dysleksi i større eller mindre grad.

 

Imidlertid er det så mange som skriver ufattelig dårlig norsk her, at jeg nekter å tro at samtlige lider av dysleksi. I så fall må det ha blitt smittsomt siden jeg gikk på skolen :) Og/å, orddeling (særskriving), punktum, stor forbokstav, da/når osv er helt banale og grunnleggende regler som enhver kløne må klare å forholde seg til. Det handler, for de aller, aller fleste, ikke om evner, men om vilje - folk slurver, og gidder ikke å skrive skikkelig. Personlig har jeg store problemer med å ta noen seriøst dersom de ikke gidder å ordlegge seg noenlunde fornuftig...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår