Gå til innhold

Audi 50 LS "Doris"

Ranger emnet


Pipen

Anbefalte innlegg

Dette var spørsmålstråden min, spørsmålene står fortsatt under her, men nå er det også tråden for bilen min!

 

Bil: Audi 50LS

År: 1975

Km: visstnok 113000, men vet nå ikke helt jeg.

stand: Sett bedre

 

bilen kjøpte jeg i Harstad mai 08 når jeg var i forsvaret i Bardufoss, bare for å ha noe å kjøre rundt med der oppe. Bilen såg ut som den var i ok stand med en dårlig lakkjobb og noen skavanker her og der. Hadde jo selvfølgelig bilen med hjem, kan ikke selge en sånn perle. Og da viste det seg etterhvert at synet bedrar. Lakken på kanalene begynte og forsvinne, og de såg fantastisk blanke ut og rustfrie. Det var det jo en årsak til, det var rustfrie plater som var bøyd til og popnagla fast. Begge kanalene, deler av innerkanalene, og noe av innerskjermen på høyre side. Jeg fikk sjokk da jeg såg dette. Det ble oppdaget da jeg skulle sveise et mindre hull under førersetet. Så hvis noen kjenner til hvem som har gjort karosseriarbeidet på denne er det bare å gi dem en lusing å spørre hva f**n de har prøvd på!

 

Konklusjonen er som følger: Bilen blir brukt til sommerdekk sessongen og satt i garasjen for oppussing.

 

Kan vel fortelle litt om bakgrunnen til navnet Doris også. Da jeg kom til Bardufoss etter å ha kjøpt gliset, sto gutta og var skikkelig stor i øynene. Dette var det feteste de hadde sett. Og for de som har sett Terkel i knipe, er også kjent med navnet "Feite Doris". Derav navnet Doris. Sier jeg at jeg kjører 50'n er det ingen som skjønner hva jeg kjører, men sier jeg at jeg kjører Doris, vet alle her hva jeg farter rundt i:)

 

Det som skal gjøres er:

- rustsveising

- bytte understell

- muligens bytte motor

- Bytte bremser

- Bytte div foringer

- shines opp innvendig

- Bytte/reparere dårlige karosserideler

- Lakkering

 

Hva jeg har foreløpig:

- 8x13 ATS hele veien rundt

- 2,5" hjemmesveist eksos med 1stk walker potte fra volvo (det gamle anlegget knakk, så måtte lage noe provosorisk, som fungerer bra)

- Takgrind

- Aftermarket midtkonsoll

 

Kommer litt etter hvert som det skjer ting.

 

Bilder:

 

 

016.jpg

 

Flere bilder kommer, må bare få lasta dem opp på photobukcet først.

 

 

 

Her er det som stod i den orginale tråden:

 

 

Hallo. Siden det står andre modeller, rekner jeg med jeg kan poste denne her.

Har skaffet meg en 1975 Audi 50LS. Saken er at jeg trenger litt tekniske data. Tiltrekningsmoment på toppen, og hvor mange grader fortenning den skal ha?

Noen som har info på dette, evt vet hvor jeg kan skaffe det? Har hørt hos Møller i bergen, men de hadde ikke noe på den.

 

Mvh Stian

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi 50 er det samme som Polo I

 

Du kan stikke på Biltema og kjøpe en Haynes bok for Polo II. De tidlige har samme motor, og understell er det samme fra 75-94. Titter du nøye på skallet, ser du hvor de har skjøtet og gjort endringer fra Polo I til II og til 2F

 

Haynes boken har alt du trenger av momenter osv.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Polo I og 50 skal være samme. Står en 1,1 på 50 hk. Mulig polo har samme motoren? Har desverre ikke motorkoden tilgjengelig da, da bilen står i nord norge nå.

 

Noen som vet hvor det finnes tilgang til deler til disse bilene? Skulle hatt meg et nytt panser, men sliter med å finne noe på nett. Sliter med tyske sider, da jeg ikke kan tysk...

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebay.de er stedet å finne slike ting. Er dog ikke sikker på om panseret fortsatt er tilgjengelig, mulig du har flaks og finner et panser hos Veng.

 

Motorkoden din er HB

 

http://search.ebay.de/audi-50_W0QQ_trksidZm37QQfromZR40

 

Prøv også clubpolo.co.uk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Flere bilder:

 

007.jpg

 

Bil og dens stolte eiger

018.jpg

 

Er ikke mange kiloene bak i hekken her gitt

005.jpg

 

Hadde prøvemontering av ATS hjula i går. Trenger en halvmeter med senk og litt smalere dekk

008.jpg

 

009.jpg

 

014.jpg

 

017.jpg

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det

Hvorfor tror du det? Håper det går greit...

Nei, har desverre ikke bilder av den innvendig. Skal se om jeg har noen fra salgsannonsen. Har tatt ut teppet da jeg sveiste rust under setet, så tok jeg det ikke inn igjen, siden det må ut igjen når resten av rusten må taes.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som leser her som har erfaring med FormelK understell?

Ser de har et som heter Streetline Fahrwerk VW Polo Derby ca.80mm ohne Tüv Bj.08/74-07/94 Typ 86/C som jeg lurte på å skaffe til bilen med tiden.

- 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream.

- 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri.

- 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor mye du vil senke, men du finner mange på Ebay.de

 

Vet ikke hvordan dette er, men det er jo billig

http://cgi.ebay.de/Street-Tech-Sportfahrwerk-80-80mm-VW-Polo-86c-2F-TUV_W0QQitemZ200261494531QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200261494531&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A4%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318

 

Ellers er FK og H&R Cupkit gode alternativer for litt mer penger

 

Ellers kan det nok være greit å velge noen andre felger. 8" med ET1 foran, fungerer ikke med mindre du sveiser på mye stål, eller bruker Gr.H bredding

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår