Gå til innhold

Tråden om min 98 Integra Type-R - 56k warning


ibanez

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd, siden den forrige ble laga litt tidlig.

 

Bilen kom mandag 21.Juli til Trondheim, på en trailer fra Munchen, Tyskland. Der har den gått hele livet sitt, først av ei dame som viste seg å ha Dr. tittel, og deretter av en serber i 40 årene.

Der har den alltid stått i garasje, og den virker som om den er blitt passet godt på. Alle servicer fulgt og god stemning!

 

Fikk skiltene onsdag 23.Juli, og da var det tut og kjør!

 

Info om bilen:

Bil: Honda Integra Type-R

Årsmodell: 1998

Prod nr. #02535

Farge: Svart

Km.stand: 117500 (Når jeg kjøpte den)

 

Jeg har lagt litt planer, men dette er fortsatt i planleggingsfasen, så å gå ut med noe mye info ser jeg ikke noe vits i, da dette forandrer seg etterhvert som jeg driver research.. Men det er allerede skiftet pedaler og dørmatter i den, og det er vel det eneste som er gjort. Ny cd\mp3 spiller er også montert. Kan si så mye som at det blir litt forandringer i understell og litt pynt i motoren. Eksos og luftfilter kommer også.

 

Tok den opp på Club-Honda treffet på ACR 25-27. Juli, og bilen fungerte perfekt! Bensinforbruket er ikke avskrekkende, og jeg hadde ingen problemer hverken på veien eller på banen. Det var første gang på banen, så det gikk litt tregt i begynnelsen, men det tok seg opp etterhvert, og jeg var veldig fornøyd med hvordan den fungerte. Må kjøpe meg et sett med banedekk fant jeg ut. Endte til slutt opp med å ha så flaks at jeg vant Type-R klassen i drag, men det var kun pga flaks. Men moro allikevel.

 

Nå til uka står en skikkelig vask\polering på lista, samt olje\filterbytte.

 

Her er noen bilder!

 

Først noen bilder fra annonsen:

 

0136451768001.jpg

 

0136451768002.jpg

 

0136451768005.jpg

 

0136451768003.jpg

 

0136451768009.jpg

 

 

Så noen bilder jeg tok i Trondheim i forrige uke:

 

IMG_3121.jpg

 

IMG_3104.jpg

 

IMG_3123.jpg

 

IMG_3125.jpg

 

IMG_3128.jpg

 

IMG_3131.jpg

 

IMG_3134.jpg

 

IMG_3136.jpg

 

IMG_3139.jpg

 

IMG_3145.jpg

 

 

Så bildene Roadblock tok av bilen på ACR 26.Juli. Tusen takk for bildene!

 

33.jpg

 

34.jpg

 

35.jpg

 

36.jpg

 

37.jpg

 

38.jpg

 

 

Helt på tampen vil jeg takke til Trondheim Bilsenter for god service og informasjon igjennom og etter kjøpet! Veldig fornøyd, og anbefaler de videre!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig fin bil du har fått!! :D Må si jeg har lyst på en slik.

Mye måtte du ut med den om jeg tør spørre? Eller hva de ligger på?

 

Kommer an på hvor langt den har gått osv, selvfølgelig.

 

Selv importerte jeg igjennom forhandler og måtte ut med 200k for bilen. Litt dyrere enn hva jeg kunne betalt i Norge, men så går det mye rare Integraer i Norge som har gått et stykke lengre enn min har og. Flaks at jeg importerte igjennom firma da, for girkassa er ikke helt 100%, så jeg får ny på garantien. Sparte meg 30k der og!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor langt den har gått osv, selvfølgelig.

 

Selv importerte jeg igjennom forhandler og måtte ut med 200k for bilen. Litt dyrere enn hva jeg kunne betalt i Norge, men så går det mye rare Integraer i Norge som har gått et stykke lengre enn min har og. Flaks at jeg importerte igjennom firma da, for girkassa er ikke helt 100%, så jeg får ny på garantien. Sparte meg 30k der og!

 

Der var du heldig da. :D Men åssen er det å få skilter på de i Norge da? Trudde det skulle bli vanskelig å få skilter på japser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gratulere med verdens beste FWD. Her har du en bil som du kan kose deg med både på vanlig vei, og på bane. Kjør pent og ikke slipp gassen i svingen når du har høy fart.

 

Spør Azzido..

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimAndre: Fikk den inn på alternativ fortolling, var ikke noe problem det. Var gjort på en dag..

 

Bamsemoms: Kjente litt på lift-off oversteer nå i helga :) Men heldigvis ikke så alt for mye. Får masse advarsler om det på alle forum jeg er innom.

 

Takk for kommentarer!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Vidder! Det var lenge siden! Ja.. Det har blitt litt japansk nå i det siste!

 

Var nok ikke meg nei. Ble satt kraftig på plass av onkel blå når jeg kjørte med tåkelys her om dagen.. Det var visst værre enn å voldta en 13 åring, så de har jeg slått av. Var forresten på Tiller i hele går også :)

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Vidder! Det var lenge siden! Ja.. Det har blitt litt japansk nå i det siste!

 

Var nok ikke meg nei. Ble satt kraftig på plass av onkel blå når jeg kjørte med tåkelys her om dagen.. Det var visst værre enn å voldta en 13 åring, så de har jeg slått av. Var forresten på Tiller i hele går også :)

 

Jepp, lenge siden sist nå.. bor du på samme sted enda, eller har du flyttet ut av redet?

 

Spotta samme bil som jeg så igår i dag også, VF 8xxxx-registrert. Helt lik din bil, så det ut til.. Han lot seg iallefall ikke provosere opp omkjøringsveien :driving

 

Må få se nærere på bilen din ved en anledning, skjelden bil å se i disse trakter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Neida, jeg har "flyttet" ut.. Dvs, jeg jobber og bor i Bergen, i en liten hybel. Og i ferier så er jeg hjemme og spiser kjøttbollene til mor.

 

Så han igår jeg og.. Vet ikke hvem det er.. Han ga greit på ut fra bilbyn igår tho.

 

Jeg blir i byen til søndags morgen, da er det tut og kjør til Bergen.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vel fremme i Bergen har diverse Meguiars produkter blitt bestilt, og så fort de kommer skal bilen få seg en skikkelig vask og polering.

 

Driver fortsatt og forsker på eksos, og desto mer jeg leser om på diverse forum, desto mer usikker blir jeg på hva jeg skal ha..

Har heldigvis god tid.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår