Gå til innhold

Regler i rundkjøring...

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Det er artig er de som skal rett frem i en rundkjøring og kutter over i venstre feltet for og ta en snarvei.... Den som da ligger i høyre feltet får skyld om det smeller når han kommer over i venstrefeltet..

 

 

 

En ting til.. På hamar er det to runkjøringer i forbindelse med av/på kjørings ramper til E6.. (wien krysset for de som er kjent..) Der var det en periode kjøre mønsteret merket i veibanen.

 

 

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=aW-Jz2HrWDx_jgOCwh#lat%3D6743976.80269%26lon%3D614389.23911%26zoom%3D16%26layers%3DB0000%26tab%3Daddress

(E6 skiltet står en vei for langt til venstre...)

 

Før så var det markert sånn i rundkjøringen østenfor E6 at de som skulle rett frem skulle holde til ventre. De som skulle til høyre skulle holde til høyre.. Fordi den veien til venstre er avkjørings rampe fra E6 og har innkjøring forbudt skilt.. I rundkjøringa vest for E6 er det vanlige rundkjørings regler da avkjørings rampa fra E6 ligger 2 km lengre nord og kommer inn på veien som ligger parralelt med E6.. Det er også E6 ser jeg, men det er en forlengelse av fylkes veien..

 

 

Nå er det ikke oppmerking i noen av runkjøringene lengre i forbindelese med veien som går fra øst til vest(sælid veien) om du kjører fra vest til øst er det oppmerking mener jeg og huske.. :D..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er vel fasiten så og si.

 

 

Noen som har prøvd å kjøre i en rundkjøring i Nederland forresten? Supprise Supprise!

 

Surprice =P, men jeg skjønte ikke helt dette?

Jeg har nå kjørt både gjennom Nederland, og i landet (I en ukes tid), og jeg har aldri hatt noe problemer med trafikken.

De ligger litt nærmere bilen foran, men det ser ikke jeg på som et problem =)

 

Det er også greit å få med seg at du har vikeplikt for andre som allerede er i rundkjøringen.

Dette gjelder selv om du har 90kmt, mens han som er på vei inn fra høyre har 15kmt.

 

Forøvrig mener jeg å ha hørt at det er max 30km/t i rundkjøring, men kan ikke bekrefte det.

 

Finnes ikke fartsgrenser i rundkjøringer. Eller, du skal jo ikke overstige fartsgrensen da =P

Man kan fint ligge i 60 km/h gjennom noen rundkjøringer :D

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår