• 0
Sower

Tom for diesel, hva nå?

Ranger spørsmålet

Spørsmål

Har prøvd å søke litt rundt, men hjalp ganske lite, så ordner en tråd istede.

 

Inatt nå så greide jeg å gå tom for diesel på min Galant 2,0 TD 93 modell.

Trodde reservetanken skulle holde, men så hadde bilen blitt brukt av noen andre

dagen før, så der tok jeg feil.

 

Så jeg stakk til en bensinstasjon med kanne, fyllte på og prøvde å starte den igjen, men

da den startet ville ikke bensinmåleren rikke seg så mye,

bilen gikk på en veldig tung tomgang og den gikk tungt ellers.

Så ble motoren dritvarm, så jeg stoppet den.

Ventet og prøvde igjen, men da ville den ikke tenne.

 

Var bare i hele 5 min jeg prøvde allt dette, gav opp da den ikke ville tenne mer.

Ikke tom for strøm nei.

 

Hva skal jeg gjøre? :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg

12 svar til spørsmålet

  • 0

Jeg er ikke sikker på hva symtomene er, men jeg mener på at når du går tom for diesel må systemet luftes. Ring et verksted å hør du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0

*Når den står på tomgang så enten kveltes den, eller så

stod den langt under 1000.

*Da jeg tråkket den opp i litt turtall så kom den over 2000

(turte ikke å prøve mer) men med litt ekkle lyder.

*Drivstoffmåleren står på nesten tom etter da jeg fyllte opp

med 200 i diesel.

*Starter ikke mer nå, men går rundt/dreier.

*Ble ganske varm fort, da den gikk.

 

Det øyeblikket dette skjedde så var jeg på vei ut av et lyskryss, så plutselig bare kom den en stygg lyd og alle varsellysene i instrumentpanelet kom fram og bilen gikk ikke.

Motoren er god som gull, ble overhalt 20,000km siden av det godkj. verksted, så er ikke pga. alderdom liksom.

 

Peila oljen å og den har olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0

Er helt normalt dette, det er korrekt at man må lufte systemet. Noen sier at dersom du trykker gasspedalen inn og ut mens du starter får du start på den til slutt. Dog, det er visstnok slik at jo mer du prøver å starte en diesel som har vært tom for drivstoff, jo mer luft får du inn og jo vanskeligere blir det å få start på den igjen.

 

 

Eirik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0

Så sant det ikke er automatisk, som det ikke høres ut som her, skal de være en pumpe på motoren får å løse problemet. Dette som det sies her, for å lufte systemet. Veit ikke fremgangsmåten på bilen din, men er noe du burde undersøke istedenfor dyrt verksted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0

Prøvde å pumpe ut luft (dvs målet var å få ut diesel.)

fra dieselfilteret og etter 1000 pump og noe kjinning så

kom det fint med diesel ut, men bilen ville alikevel starte.

Den bare gikk rundt, rundt, rundt.. noen nestastart, men ikke helt.

 

Sjekka alle dysene og det sprutet ut diesel av alle fire.

 

Hva nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0
Prøvde å pumpe ut luft (dvs målet var å få ut diesel.)

fra dieselfilteret og etter 1000 pump og noe kjinning så

kom det fint med diesel ut, men bilen ville alikevel starte.

Den bare gikk rundt, rundt, rundt.. noen nestastart, men ikke helt.

 

Sjekka alle dysene og det sprutet ut diesel av alle fire.

 

Hva nå?

Nå bruker du startgass i luftfilteret, hender at bilene trenger et lite mer "kick" for å fyre seg, når du får start, eller mens du kjinner, hold FLAT pedal! Når den starter, holder du den jevnt på ca 2000omdr ei lita stund. Så hvis den går normalt på tomgang, la den gå litt, stopp, og se om den starter igjen;)

 

Nå vet jeg hvorfor bilen din sto ved melkvikan krysset idag! hehe! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0

Det jeg prøvde når jeg måtte lufte var at en sto og pumpa som faen i motorommet på håndpumpa mens jeg holdt flat fjøl og kinna.

Da kom den og dengikk normalt med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0
Nå bruker du startgass i luftfilteret, hender at bilene trenger et lite mer "kick" for å fyre seg, når du får start, eller mens du kjinner, hold FLAT pedal! Når den starter, holder du den jevnt på ca 2000omdr ei lita stund. Så hvis den går normalt på tomgang, la den gå litt, stopp, og se om den starter igjen;)

 

Nå vet jeg hvorfor bilen din sto ved melkvikan krysset idag! hehe! :P

 

Det var ikke pga spontan lyst til å gå til byen nei.

Ble taua til Winje nå iallefall, for det var litt

for vanskelig enn å bare pump'N-Go.

Kjinna på alle dysene + dieselfilteret, men det kan ha blitt trukket inn for mye luft, for jeg måtte pumpe en %¤T%# god del

før det faktisk kom noe diesel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
  • 0
Det var ikke pga spontan lyst til å gå til byen nei.

Ble taua til Winje nå iallefall, for det var litt

for vanskelig enn å bare pump'N-Go.

Kjinna på alle dysene + dieselfilteret, men det kan ha blitt trukket inn for mye luft, for jeg måtte pumpe en %¤T%# god del

før det faktisk kom noe diesel.

 

Ok. Bilen fikset nå eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå