Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Kesol og buskmann: De som har mista lappen før vet hvor kjipt det er! Dere to har vel aldri mista lappen siden dere skriver det dere gjør.

 

Nei, har aldri mista lappen. Den er så viktig for meg, at jeg aldri kjører over grensen for førerkortbeslag.

 

Don't do the crime, if you can't do the time. Slutt å sutre.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet veldig godt hvordan det er å være uten lappen, slå opp "uten lappen" i ordbok og det er bilde av meg=) Hadde lappen i 2 år før jeg mista den, og nå har jeg vært uten i 4,5. Og det verste med det hele, jeg har enda 2,5 igjen. Så er det vel noen smarte hjerner her inne som kan tenke seg til hva jeg har gjort?!?

Og bare for å ha sagt det; jeg er på ingen måte stolt over, eller interessert i å skryte av det. Jeg har sonet mine totalt 46 dager i buret, betalt mine bøter på totalt 24.000,- og venter nå bare på at tiden skal gå, så jeg igjen kan sette mine ben inn i bilen og kjøre...lovlig=) Bare gir min medfølelse til alle her som har mista lappen. Sykelig tungvint.

 

Så kan du tenke deg hvor flaut det er å være snart 26år og kjøre rundt "ulovlig" på moped=)

 

Med tanke på om du må inn å sitte, faktisk ingenting å være nervøs for, det er helt ok, du må bare finne noe å fylle dagen med. Lese, trene o.l. Har vært i både Fyresdal å hogget ved og jobbet på mekanisk en plass oppe på vestlandet (som jeg ikke husker navnet på i farta). Begge stedene er helt ok, som regel hyggelige folk, da de fleste som sitter inne ved slike lavsikkerhetsfengsler er akkurat som deg og meg.

 

Ønsker deg i hvertfall lykke til, håper det ordner seg på et greit vis=)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg nesten få kommentere meg sjøl her.. Høres ut som den seriøse voksne gubben.. Dette stemmer overhodet ikke!! :D

Er heldigvis endel år igjen før jeg har planer om å slutte med alle guttestrekene mine da..

Er vel knappe 5-6 år siden jeg begynte å trappe ned kjørestilen.

En kombinasjon av motorhavari på grombilen, kjærringstyr, familiebil med feilhjulstrekk, 7 seter fulle av gnål.. (Føltes iallefall sånn enkelte ganger) og man ligger ikke sidelengs med unger i bilen, punktum.

 

Har nå fått erklæring fra lege, får se om det hjelper noe.. Er under behandling for no psyke-greier, men har ingen diagnose, så er jo ikke sikkert de gidder å bry seg med det..

 

Blir nå sånn at man trapper ned den aktive kjøringa litt etterhvert ja, men tror aldri man slutter helt..

Rikti som du sier, man ligger aldri sidelengs me onger i bilen!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet veldig godt hvordan det er å være uten lappen, slå opp "uten lappen" i ordbok og det er bilde av meg=) Hadde lappen i 2 år før jeg mista den, og nå har jeg vært uten i 4,5. Og det verste med det hele, jeg har enda 2,5 igjen. Så er det vel noen smarte hjerner her inne som kan tenke seg til hva jeg har gjort?!?

Og bare for å ha sagt det; jeg er på ingen måte stolt over, eller interessert i å skryte av det. Jeg har sonet mine totalt 46 dager i buret, betalt mine bøter på totalt 24.000,- og venter nå bare på at tiden skal gå, så jeg igjen kan sette mine ben inn i bilen og kjøre...lovlig=) Bare gir min medfølelse til alle her som har mista lappen. Sykelig tungvint.

 

Så kan du tenke deg hvor flaut det er å være snart 26år og kjøre rundt "ulovlig" på moped=)

 

Med tanke på om du må inn å sitte, faktisk ingenting å være nervøs for, det er helt ok, du må bare finne noe å fylle dagen med. Lese, trene o.l. Har vært i både Fyresdal å hogget ved og jobbet på mekanisk en plass oppe på vestlandet (som jeg ikke husker navnet på i farta). Begge stedene er helt ok, som regel hyggelige folk, da de fleste som sitter inne ved slike lavsikkerhetsfengsler er akkurat som deg og meg.

 

Ønsker deg i hvertfall lykke til, håper det ordner seg på et greit vis=)

 

Takk for oppmuntring.. i den grad noe som har med førerkortbeslag å gjøre er oppmuntrende :P

 

Trist at du må gå så lenge uten:(:(

 

----------------------------------------

 

Lurer på en ting..

Den 3-ukers regelen.. er den gjeldende for meg?

har kun gitt en uforbeholden tilståelse..

Tilsto på stedet, men fikk vite 4mndr etter at jeg ble tatt at den tilståelsen ikke holdt mål sidn jeg ikke signerte papira.. (poltifolka glemte det)så ble jeg bedt om å gi en uforbeholden tilståelse via tlf, noe folk sa at var det smarteste jeg kunne gjøre..

 

Så skulle jeg egentlig ha hatt tilbake kortet mitt 3uker etter at jeg ble tatt da?!?!!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da kan jeg endelig krysse mållinja for denna forpulte saken!

 

Rettsmøte i går, som tatt rett ut av en Hollywood-film.. helt latterlig egentlig.

Tingrettsdommer og rettsvitne, siktede, opplest og vedtatt.. såå mye for så lite. Er meninga å få folk til å føle mest mulig ubehag ja.

 

DOM: 36t samfunnsstraff med en gjennomføringstid på 120 dager (subsidiær fengselsstraff satt til 15 dager), 10 mndr beslag og full førerprøve før gjenerverv av førerrett.

 

Ble domfelt for 148km/t i 90-sone.

Retten legger til grunn at det var gode kjøreforhold.

I skjerpende retning er intet å bemerke.

Ikke er jeg tidligere bøtelagt eller domfelt heller..

 

Forslaget fra påtalemyndigheten var 15 dager ubetinga først, men saken ble sendt tilbake til dem av tingretten for ny vurdering og det reviderte forslaget ble da 36t samfunnsstraff, noe jeg er jævla glad for!!

Tydeligvis flere enn meg som syntes fengsel var jævla drøyt..

 

Da er jeg sannsynligvis nyoppkjørt og jævli i april 2009:drive2

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår