Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Huff, Vilstyringen, den var kjip...

 

Miste lappen er kjedelig, har selv erfart det.

 

For en del år tilbake ble jeg tatt i 169 i 80 sone og fikk som takk for jobben fra staten 9000 i bot og 30 dager med vann og brød.

I tillegg mistet jeg lappen for 18mnd men fikk satt ned til 15, selv om det ikke føltes sånn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det faktisk skulle være tilfelle at straffene i denne dommen gjengis korrekt, er det helt sikkert overhodet ingen spesielle formildende omstendigheter som har gjort at dommen ble som den ble... Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeidaaaaaaaaaaaa... *sarkasme*

 

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :) Hvorfor må folk alltid gjøre en stor sak ut av ETT tilfelle? Unntaket blir alltid fremstilt som regelen, og da blir det jo aldri riktig...

 

Jeg var bare dum å trakk fram et teit og uhyre sjeldent tilfelle..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Vilstyringen, den var kjip...

 

Miste lappen er kjedelig, har selv erfart det.

 

For en del år tilbake ble jeg tatt i 169 i 80 sone og fikk som takk for jobben fra staten 9000 i bot og 30 dager med vann og brød.

I tillegg mistet jeg lappen for 18mnd men fikk satt ned til 15, selv om det ikke føltes sånn:(

 

Uff, uff, og atter uff..:(

Er mildt sagt jævla kjipt ja.. har faan ikke hørt no ennå og i kveld har det gått nøyaktig 3 uker!!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjørte i 100 sonen 4 felts vei med moss. blei målt te 148 igjennomsnitt. gjekk 4 måneder uten lappen fikk den tilbake pga saksbehandlingstiden. og gjekk 4 måneder med. blei kalt inn te retten blei 7000 i bot og 14 dager betinget fengsel med 2 års prøvetid. pga jobb og lengden te jobb uten busser i nærheten og siden eg har gård som dyra må tas vare på. slapp eg billig unda og hadde ein god advokat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, uff, og atter uff..:(

Er mildt sagt jævla kjipt ja.. har faan ikke hørt no ennå og i kveld har det gått nøyaktig 3 uker!!

 

ble tatt i fotoboks selv, og det tok vel etpar uker før onkel ba meg komme på besøk for å avlevere lappen.

 

men det tok jo 5 månder til jeg fikk dommen og var i retten :|

 

og straffen var 6 mnd uten:P

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble tatt i fotoboks selv, og det tok vel etpar uker før onkel ba meg komme på besøk for å avlevere lappen.

 

men det tok jo 5 månder til jeg fikk dommen og var i retten :|

 

og straffen var 6 mnd uten:P

 

Det er forskjell på å bli tatt i fotoboks og å bli stoppa av politiet. I siste tilfelle tar de lappen på stedet, mens man i fotoboks-tilfellet må vente på at saken skal behandles av ATK-folka og deretter må den innom hos en politijurist.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen: Hvor lenge skal jeg egentlig holdes på pinebenken?

Har som sagt ikke særlig lyst til å ringe å purre på dem, men vil jo gjerne ha en slags pekepinn på hvor lang tid det tar for en politijurist å se gjennom saken? Er vel en del saker på jessheim lensmannskontor nå, men har gått snart 4 uker..

 

(ja, jeg er utålmodig..)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juristen: Hvor lenge skal jeg egentlig holdes på pinebenken?

Har som sagt ikke særlig lyst til å ringe å purre på dem, men vil jo gjerne ha en slags pekepinn på hvor lang tid det tar for en politijurist å se gjennom saken? Er vel en del saker på jessheim lensmannskontor nå, men har gått snart 4 uker..

 

(ja, jeg er utålmodig..)

 

Det har jeg ikke noe godt svar på. I en perfekt verden ville svaret vært "så kort tid som mulig", men det går ikke alltid så fort... Det er jo bare å ringe og be om å få snakke med påtaleansvarlig for saken din. De har førerkortet ditt, det er vel ingen fare for at hele saken blir glemt, så det er like greit å ringe og mase litt, så det blir fortest mulig overstått.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke noe godt svar på. I en perfekt verden ville svaret vært "så kort tid som mulig", men det går ikke alltid så fort... Det er jo bare å ringe og be om å få snakke med påtaleansvarlig for saken din. De har førerkortet ditt, det er vel ingen fare for at hele saken blir glemt, så det er like greit å ringe og mase litt, så det blir fortest mulig overstått.

 

Okai, tusen takk for svar :)

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du har samtykket til det midlertidige beslaget, er lappen beslagelagt inntil saken er ferdigbehandlet. Nå er det også som kjent, sommerferie, så ting tar tid. Det du kan trøste deg med, er at dagen lappen ble beslaglagt er dagen de starter å regne ut ifra...så om du får 3 mnd uten lappen, så har du nå litt under 2 mnd uten lappen igjen...

You can run, but you cant hide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår