Gå til innhold

Førerkortbeslag

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Selv om vi flåser, fleiper og erter litt så kan en fartsovertedelse få større konsekvenser for den det gjelder enn man først tror. Jeg tenker ikke her på selve ulykkesrisikoen, men på de ulempene en plett på rullebladet kan medføre for nåværende og fremtidige arbeidsforhold og liknende. I min bransje har jeg ikke så mye å gå på, så jeg leter seriøst etter en bil som ikke appellerer til gassfoten i meg. Chevy Vanen min er fin på den måten, men den er slitsom på lange turer.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selv om vi flåser, fleiper og erter litt så kan en fartsovertedelse få større konsekvenser for den det gjelder enn man først tror. Jeg tenker ikke her på selve ulykkesrisikoen, men på de ulempene en plett på rullebladet kan medføre for nåværende og fremtidige arbeidsforhold og liknende. I min bransje har jeg ikke så mye å gå på, så jeg leter seriøst etter en bil som ikke appellerer til gassfoten i meg. Chevy Vanen min er fin på den måten, men den er slitsom på lange turer.

 

 

Ja, det får jævla store konsekvenser for meg!

Jeg vet jo at jeg har gjort no galt og denne tråden ble lagt ut av Skurk fordi jeg rett og slett ble redd for hva som kom til å skje nå og ville ha et klart svar. Det var alt jeg ville! Ville ikke leke tøff ved å si at jeg hadde kjørt så og så fort, det er bare patetisk..

 

Må jo bare beklage det dumme jeg har sagt, ikke meningen å være drittsekk mot noen, men ALT går imot meg om dagen..

 

Kan værra greit med en bil som ikke appellerer til gassfoten ja, men selv min 85mod w124 (typ 230e) appellerte veeldig til min gassfot :P Skaffe meg plombert moped neste år, kanskje?:roll:

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi flåser, fleiper og erter litt så kan en fartsovertedelse få større konsekvenser for den det gjelder enn man først tror. Jeg tenker ikke her på selve ulykkesrisikoen, men på de ulempene en plett på rullebladet kan medføre for nåværende og fremtidige arbeidsforhold og liknende. I min bransje har jeg ikke så mye å gå på, så jeg leter seriøst etter en bil som ikke appellerer til gassfoten i meg. Chevy Vanen min er fin på den måten, men den er slitsom på lange turer.

 

Fordi jeg har de samme hensyn mtp rulleblad, sikkerhetsklarering osv å ta som du, har jeg to biler med 1,6-liters motor. Ingen av dem appelerer nevneverdig til gassfoten, i alle fall ikke mer enn at det begynner å høres merkbart fra treskeverket når jeg nærmer meg hastigheter som kvalifiserer til førerkortbeslag. Helt "plettfri" klarer jeg imidlertid ikke å være, for en sportssykkel appellerer om mulig mer til heftig gasspådrag enn en bil, men sjansene for å bli tatt er en smule mindre.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere gi faan i å oppføre dere som en gjeng med drittunger?

Jeg fikk et spørsmål og svarte ærlig på det.

 

Folk her inne kjenner meg faan ikke, så slutt å døm meg for svarte hællvete!!!

 

(hilsen en jente som begynner å bli DRITTLEI alt testosteronet her inne!)

 

Øhh... Jeg kommenterte skrytekonkuransen mellom diverse her inne på hvor fort de hadde kjørt, så ikke ta det personlig.

 

Så, for å svare deg litt på problemstillignen din, jeg har en ikke-bilrelatert dom på meg fra da jeg var 16. Har hatt null problem med dette, selv om jeg har hatt jobber som krever klarering fra politiet. Så jeg tror ikke en dom for tullekjøring tar fra deg så mange jobbmulighetene, med mindre du faktisk skal jobbe som taxisjåfør eller lignende.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, for å svare deg litt på problemstillignen din, jeg har en ikke-bilrelatert dom på meg fra da jeg var 16. Har hatt null problem med dette, selv om jeg har hatt jobber som krever klarering fra politiet. Så jeg tror ikke en dom for tullekjøring tar fra deg så mange jobbmulighetene, med mindre du faktisk skal jobbe som taxisjåfør eller lignende.

 

Jeg deltar jevnlig på møter hvor jeg er med å avgjøre folks skjebne og fremtid. Fartsovertredelser er riktignok ikke det som vektlegges sterkest, men det teller aldri positivt. Dersom vi avdekker stadige overtredelser vitner dette om mangelfull respekt for samfunnets regler, noe som igjen sier noe om vedkommende er til å stole på.

 

For å sitere min gamle klasseforstander fra videregående: "En gang er ingen, to ganger er ti".

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ein mulighet og respektere di lover og regler som er fastsatt av den norske stat, uansett hvor kjedelige og urimelige di kan eller føles å være. bruke jo mye mer tid på å sitte på internett å spør hva straff du kan få enn den tiden du bruker på å kjøre etter fartsgrensene og sunn fornuft.

Eller alle kan berre rane banker når det begynner å bli lite penger og voldta jenter når me blir kåte..

Hold fartsgrensene gutter og jenter, så kan det jo hende at politiet innser at di kan prioritere ressursene sine på bankranere og voldteksmenn og vi som sjåfører kan konsentere oss om å veien, ikkje om blålysene i bakruten.. berre ein ide :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh... Jeg kommenterte skrytekonkuransen mellom diverse her inne på hvor fort de hadde kjørt, så ikke ta det personlig.

 

Så, for å svare deg litt på problemstillignen din, jeg har en ikke-bilrelatert dom på meg fra da jeg var 16. Har hatt null problem med dette, selv om jeg har hatt jobber som krever klarering fra politiet. Så jeg tror ikke en dom for tullekjøring tar fra deg så mange jobbmulighetene, med mindre du faktisk skal jobbe som taxisjåfør eller lignende.

 

Den er grei. Var ikke ment som noen skrytekonkurranse uansett, bare besvarte Juristen på spørsmål om hva slags hastighet jeg hadde :)

Takk for et beroligende svar!!

 

Jeg vet jeg har kjørt for fort, og jeg ser hundrevis hver dag som gjør det samme, så det er derfor det er så forbanna surt at akkurat jeg blir tatt, kjenner flere som blir ansett som mye mer ''utrygg'' i trafikken enn meg, for å si det sånn.

Prøver heller ikke å slippe unna en straff jeg iht norske lover fortjener, men jeg synes d er forbanna urettferdig om jeg skal miste lappen i ca 1år, kjøre opp på nytt, bot på 15.000,- og i tillegg ha dritten på rullebladet. Det er faan meg verre straff enn enkelte pedofili-dømte får!!

Straffa kunne stemt mer overens med ''ugjerningen''..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Den er grei. Var ikke ment som noen skrytekonkurranse uansett, bare besvarte Juristen på spørsmål om hva slags hastighet jeg hadde :)

Takk for et beroligende svar!!

 

Jeg vet jeg har kjørt for fort, og jeg ser hundrevis hver dag som gjør det samme, så det er derfor det er så forbanna surt at akkurat jeg blir tatt, kjenner flere som blir ansett som mye mer ''utrygg'' i trafikken enn meg, for å si det sånn.

Prøver heller ikke å slippe unna en straff jeg iht norske lover fortjener, men jeg synes d er forbanna urettferdig om jeg skal miste lappen i ca 1år, kjøre opp på nytt, bot på 15.000,- og i tillegg ha dritten på rullebladet. Det er faan meg verre straff enn enkelte pedofili-dømte får!!

Straffa kunne stemt mer overens med ''ugjerningen''..

 

Det stemmer vel ikke helt at pedofilidømte får mildere straff, men du må gjerne tro det ;) Du må likevel huske at pedofilidømte "bare" har tafsa på småbarn, mens du med din råkjøring har satt ditt eget og andres liv på spill (det er selvsagt VELDIG flåsete sagt, men du skjønner hva jeg mener - jeg retter for øvrig ingen moralske pekefingre, for jeg kjører sånn selv rett som det er, men det er slik samfunnet kan velge å se på det). For øvrig er jeg enig i at straffen burde stått mer i stil med ugjerningen sett opp mot det generelle straffenivået i landet, men jeg er da av den oppfatning at det ikke er straffen for hastighetsovertredelser som er for høy, men at det heller er det generelle straffenivået som er alt for lavt. Nok om det, det blir vel OT...

 

Har du hørt noe mer fra politiet/påtalemyndigheten, Villstyring?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer vel ikke helt at pedofilidømte får mildere straff, men du må gjerne tro det ;) Du må likevel huske at pedofilidømte "bare" har tafsa på småbarn, mens du med din råkjøring har satt ditt eget og andres liv på spill (det er selvsagt VELDIG flåsete sagt, men du skjønner hva jeg mener - jeg retter for øvrig ingen moralske pekefingre, for jeg kjører sånn selv rett som det er, men det er slik samfunnet kan velge å se på det). For øvrig er jeg enig i at straffen burde stått mer i stil med ugjerningen sett opp mot det generelle straffenivået i landet, men jeg er da av den oppfatning at det ikke er straffen for hastighetsovertredelser som er for høy, men at det heller er det generelle straffenivået som er alt for lavt. Nok om det, det blir vel OT...

 

Har du hørt noe mer fra politiet/påtalemyndigheten, Villstyring?

 

Jeg har sjøl hørt om en pedofilidom (voldtekt av to 13-år gamle jenter) som ble 8000 i bot (4k til hver av jentene) og 14 dagers samfunnsstraff.

 

Nei, har ikke hørt noe..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødhue...håper du krasjer!

 

Det er ikke likt før det kommer sammen vet dere =)

 

Problemet var at vi ikke så snuten så ble dama plutselig fartsgal og ble målt til 148km/h over ei strekning på 6 kilometer.

 

Prøvde å få`a til å stikke av, men hu nekta.

 

Pleier å kjøre skikkelig gris der jeg også...men jeg stopper ikke når blålysalysa kommer på. =)

(har ingen ting å tape på å prøve å stikke av)BMW`n går 240...det gjør ikke dieselmondeo:P

You can run, but you cant hide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjøl hørt om en pedofilidom (voldtekt av to 13-år gamle jenter) som ble 8000 i bot (4k til hver av jentene) og 14 dagers samfunnsstraff.

 

Nei, har ikke hørt noe..

 

Om det faktisk skulle være tilfelle at straffene i denne dommen gjengis korrekt, er det helt sikkert overhodet ingen spesielle formildende omstendigheter som har gjort at dommen ble som den ble... Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeidaaaaaaaaaaaa... *sarkasme*

 

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :) Hvorfor må folk alltid gjøre en stor sak ut av ETT tilfelle? Unntaket blir alltid fremstilt som regelen, og da blir det jo aldri riktig...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødhue...håper du krasjer!

 

Hender seg det går til skogs ja, men må bare regne med litt svinn i store bedrifter.

 

Har bare rulla rundt og kræsja og sånnt med vilje enda da.

:worshipbm:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår