Gå til innhold

'67 Buick Skylark Custom

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

morro å se andre med Buick her da, ser morro ut med fullsize, fint design på den Skylarken, har bare en Century selv, som er ca en Malibu kopi.

 

Kopi og kopi er vel litt sånn båbb båbb, selve karrosseriene ble jo solgt til flere bilmerker i de forskjellige åra.

Slik som Skylark i 67 har jo samme grunnkaross som Chevelle, GTO og en eller to til jeg ikke husker i farta, kjøpte meg cd-manual på mitt kaross fra Lars Garasj i Sverige sist jeg var på Classic Car Week, der står det litt om det, var en offisiell Body by Fisher cd..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi og kopi er vel litt sånn båbb båbb, selve karrosseriene ble jo solgt til flere bilmerker i de forskjellige åra.

Slik som Skylark i 67 har jo samme grunnkaross som Chevelle, GTO og en eller to til jeg ikke husker i farta, kjøpte meg cd-manual på mitt kaross fra Lars Garasj i Sverige sist jeg var på Classic Car Week, der står det litt om det, var en offisiell Body by Fisher cd..

 

Century, Malibu, Cutlass har samme karosseri, men også Grand National, GNX, Monte Carlo og slikt bruker samme ramme, og mye karosseri deler, så jeg kunne om jeg var idiot nok, putte Monte Carlo SS front på Buicken :p

 

så ja, er mye likt midsize på den tia.

 

men hvilken motor satt i din? får ikke håpe du har 301 slikt som min hadde, for no skrap...

 

men, grattis med flott Buick, merker jeg er litt misunnelig :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Century, Malibu, Cutlass har samme karosseri, men også Grand National, GNX, Monte Carlo og slikt bruker samme ramme, og mye karosseri deler, så jeg kunne om jeg var idiot nok, putte Monte Carlo SS front på Buicken :p

 

så ja, er mye likt midsize på den tia.

 

men hvilken motor satt i din? får ikke håpe du har 301 slikt som min hadde, for no skrap...

 

Er nok en 301 ja, med forgasserproblemer, sikla på ny motor allerede før jeg fikk den hjem fra statene, er jo putta inn med morsmelka om hvilke motorer som skal stå i en skikkelig bil ettersom at jeg er oppvokst med to ihugga amcar entustiaster :D

 

Lå fullt av kvitteringer fra statene på diverse forgasserdeler i hanskerommet når den kom til Norge også, så regner med at forgassern er en tapt kamp egentlig.. hehe

 

Men klarer å kjøre en sesong eller to med det, er ikke annet enn at bilen dauer ut over 60-65Mph, aks og alt virker ganske greit i forhold til motorstørrelsen

 

men, grattis med flott Buick, merker jeg er litt misunnelig :p

 

Takk takk, blir vel sikkert muligheter for å se den på diverse treff rundt om i Norge iløpet av sommern ;)

Endret av Popp

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en 301 ja, med forgasserproblemer, sikla på ny motor allerede før jeg fikk den hjem fra statene, er jo putta inn med morsmelka om hvilke motorer som skal stå i en skikkelig bil ettersom at jeg er oppvokst med to ihugga amcar entustiaster :D

 

Lå fullt av kvitteringer fra statene på diverse forgasserdeler i hanskerommet når den kom til Norge også, så regner med at forgassern er en tapt kamp egentlig.. hehe

 

Men klarer å kjøre en sesong eller to med det, er ikke annet enn at bilen dauer ut over 60-65Mph, aks og alt virker ganske greit i forhold til motorstørrelsen

 

vør forsiktig med å ruse den da, hvis din er som nyere 301 som jeg hadde, så tåler den ikke turtall.

301 Info om det er samme Pontiac maskinen som sitter i din, så er den en noget svak motor, hmm... hadde jeg visst hvor gamle min ble av, kunne du fått forgasseren fra den... men den ble lagt utenfor garasjen da den ble tatt ut, og så forsvant den, jaja... da slapp jeg å kjøre den på søppla ihvertfall :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også nevne med det samme da at angående frakta så ringte vi til Autolink i Drammen, de tar faktisk inn så og si allt av(om ikke alt) nybiler til Norge. De ga oss en adresse i USA som selger måtte sende vognkortet til, så dro en fraktagent i USA iveg og henta bilen og frakta den til havna i New York, ble mye innenlandsfrakt ettersom at jeg henta min i Ohio, men er 100% verdt det ettersom at du får den på bilskip istede for containerskip. Disse fikser også momsregninga og slikt for deg ettersom jeg forstod det når jeg tok inn min.

 

California Shipping er ett firma som er en del brukt til å ta hjem biler fra den siden av statene, drives av ei svensk dame faktisk, disse driver med containerfrakt, noe vi egentlig ikke liker, for containerne er såppas trange at for å komme seg ut av bilen og containeren må de krype over bilene på tur ut, noe som selvsagt kan lage småbulker og riper om du er skikkelig uheldig.

Tar også litt lengre tid med båt fra California, noe alle som har sjekka en globus vil finne ut av selv ;)

 

 

 

 

 

eg handa bil med http://www.fastlanecars.com som var utruleg behjelpli med salg og export :usa:

Frakta den over dammen med Motorships og det kom på 10-11000+mva..

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg handa bil med http://www.fastlanecars.com som var utruleg behjelpli med salg og export :usa:

Frakta den over dammen med Motorships og det kom på 10-11000+mva..

 

Var bra du nevnte, brukte Motorships jeg også, bare litt glemsk i farta, jeg henta bilen hos AutoLink i Drammen.. Så ble nesten korrekt det jeg sa i går da:P hehe

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår