Gå til innhold

Deler til MX-3

Ranger emnet


supermoan

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

 

Håper jeg kan få litt retningslinjer/hjelp/pekere. Min historie er som følger:

 

Jeg hadde nylig min vesle MX-3 på EU-kontroll hos NAF og da kom det fram visse mangler. Det hjemmesnekra eksosanlegget laga dessverre for mye ulyd (5 dB eller mer over produsentens angitte nivå) Nå har jeg i ettertid fått høre at NAF er litt ekstra strenge og pirkete på slike kontroller, så jeg skjønner at jeg tabba meg ut der.

 

Når jeg kjøpte bilen for litt over et år siden, så var det ikke engang montert eksosanlegg på den. Dette fant jeg (et uoriginalt, forstørret anlegg) i bagasjerommet når jeg var kommet hjem. Jeg fikk like godt min far til å montere anlegget på bilen, og har altså kjørt rundt uvitende og likeglad i over et år nå.

 

Nå trenger jeg altså å redusere støyen. Hvordan kan dette gjøres? Såvidt jeg har forstått er én løsning å bytte ut rubbel og bit med det originale anlegget, og det gjør jeg gjerne, men jeg aner ikke hvor man får tak i noe sånt. Jeg har vært i kontakt med flere bildemonterings/bildelsforhandlere som har hatt vraka Mazda MX-3er stående, men ingen har hatt eksosanlegg. Finnes det noen billig løsning på problemet? Jeg vil nødig måtte punge ut 5-10000 kroner for HELT nytt anlegg. Finnes det noen smarte triks for å redusere støy, uten å måtte gjøre sånne omfattende "operasjoner"?

 

På EU-kontrollen fikk jeg også en 2-er-feil på venstre frontlykt. Hvor kan jeg få tak i noe sånt? Er det tilfeldigvis noen her på forumet som kan ha de nevnte delene liggende, og er villig til å selge dem?

 

Mvh.

André Moan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på Torshov og kjøp en lyddemper som du sveiser inn i det anlegget du har nå. Mx-3 lykt må du nesten prøve å finne på huggern. skjekk http://www.bruktbildeler.no

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår