Gå til innhold

GPS enhet til Kenwood


smurt

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Kenwood KVT-729DVD.

GPS enheten til denne er veldig dyr og jeg lurte derfor på om det kan gå kjøpe noe annet som er billigere.

Etter hva jeg har forstått må det være RGB kompatibelt.

Har ingen anelse hva dette innebærer eller om det går.

Derfor dette innlegget. Noen som har kunnskap om dette?

 

Edit:

Fant dette:

http://www.belanor.no/dllvis7.asp?id=2285&parentid=2126&pid=429

 

Ser da ut som dette:

http://www.kenwood.eu/products/car/navigation/navigation/KNA-G421/

eller dette:

http://www.kenwood.eu/products/car/navigation/navigation/KNA-G520/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mente ikke shit som i drit. Men shit , som i "Is the shit" :) Dubble din shit.. men nå ser jeg jo selv at det bare ble dumt! hehe!

 

 

Nei er storfornøyd med min spiller. Den er rikitg nok importert fra usa. Kjøpte den brukt til 4000kr på QXL. Og jeg lette på ebay og slikt og fant gps til denne spilleren. Og den ligger på 5000kr.. Mener det var KNA-G520 jeg trengte! vist jeg ikke husker helt feil! http://www.pixmania.com/no/no/541958/art/kenwood/bilstereo-gps-dvd-divx-dn.html Slik spiller har jeg.

 

men noe jeg lurer på er pris på dette!

:bump

Litt info om KNA-G520,som jeg mener er rett:

KNA-G520 http://www.knot.dk/dbimages/scaled/8155_750x0_maxwidth.jpg

http://www.knot.dk/dbimages/scaled/8156_750x0_maxwidth.jpg

 

GENERAL FEATURES:

 

High performance Navigation with Easy to Use Interface

Touch-screen Control with Kenwood Compatible Monitors

Built-in Map Data (Western Europe including Czech Republic)

Easy-to-Use Graphical Interface

Map Upgrade via SD Card Slot

Compact Body (W 120mm x H 30mm x D 117mm)

3-Dimentional or 2-Dimentional Map Display

Day/Night colour mode, Route colour and Text size settings

Auto zoom function

Turn-by-Turn Instructions

Track Log Display function

Trip Computer (Current/Average/Max Speed, Moving/Stopped Time Display)

TTS (Text To Speech) Voice Guidance (7 Languages)

- English, Dutch, French, German, Italian, Portuguese, Spanish

Voice Guidance (11 Languages)

- English, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish, Swedish

Multi destination search (Address, Food Hotel, Streets and Cities, Browse Map, My Locations, Recent Finds)

3 Route Variations (Faster time, Shorter distance, Off road)

Route Preference Function (Avoidance settings)

Auto Re-Route / Detour Re-Routing

RDS-TMC Ready with optional unit

 

PERFORMANCE FEATURES:

 

GPS Receiver (12-Channel)

GPS Information Display

Gyroscope Built-in

Vehicle Position Sensing (GPS/Gyro/Speed Pulse)

EGNOS (Euro Geostationary Navigation Overlay Service) System Compatible

 

CONNECTIVITY:

 

RGB Touch Screen Navigation Output

GPS Antenna Interface

RDS-TMC Interface

SD Card Slot for Map Upgrade

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah! Etter liten research.. Koster mer enn 5000kr! ikke fall på ræva nå da! http://gulesider.dinpris.no/?cid=1&gid=186&sid=779&pid=210496

 

Så gjenstår det eneste spørsmålet jeg har. er det verdt det!?

 

Her er forresten den du har lagt ut her på forumet. Gvn 53 http://gulesider.dinpris.no/full_search_results.x?sval=GVN+53&q=&x=18&y=14

 

koster under 5000kr.

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysninger.

Kenwood har fått kna-g421. Den er billigere enn g520. Hva forskjellen er aner jeg ikke ennå. På Kenwood sin side står det "new" ved g421.

Blir antagelig kvt-729dvd og kna-g421.

Kvt-729 har bare 2v på utgangene men tror jeg skal klare å leve med det. Det viktigste er at det er front/rear/sub med non fade.

 

Prisen blir 13000 til 14000. Driver å ber om pakketilbud flere steder. Spennende å se hvem kommer billigst ut. Pixmania er billig men kjøper du derfra vil ikke Kenwood i Norge ha noe med produktene dine å gjøre ved garantisak.(har jeg blitt fortalt 2 steder)Vet ikke hvordan regelene er for utenlandskjøp av slike produkter. Kenwood Norge gidder ikke svare på mail heller.....

Det er dårlige greier... Kanskje kjøpe et annet merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Til den prisen du snakker om nå , så lurer jeg litt på om du egentlig blir og bruke DVD så mye? Er det ikke bedre og kjøpe en pen mp3-spiller til bilen og en TomTom Go930(den nye , som koster 3500kr).. Så hadde du jo kommet på en 7-8000kr.. Men jeg måtte ha en slik spiller jeg har,orket ikke modifisere din-romet i bilen. (Volvo S40) . Så kjøpte bare den jeg har nå KUN pga plass. Så er DVD spiller en nødvendig onde liksom? :)

 

Jeg så på pixmania , eller om det var deal.no eller noe . så hadde dem den Kvt-729 MED gps i prisen. Lå på 13000kr

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leita litt rundt. Og fant Kenwood kvt729 til 6990 (40% avslag) på bilradiospesialisten..., så om du kjøper G520 til 7500 kr. så kommer du jo på 14500kr :) Evt du kjøper den du fant som var billigere. så kommer du jo på rundt 10.000kr :) Også vil jeg si at bilradiospesialisten er flinke. God service. du får det du bestiller , og det tar ikke så lang tid. Her er url :) http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1741

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bilradiospesialisten før. Helt enig med deg om dem.

Pixmania er en utenlandsk butikk som leverer til Norge. Jeg er litt tilhenger av å kunne reise TIL en butikk vedr. service,problemer etc.

Er klar over at prisen blir noe høyere men service er ikke gratis.

 

For kvt-729 + kna-g421(new,uten speedpulse)+ kca-bt100 er jeg nede i ca. 13500.-

Får stadig pakketilbud på mail så det blir spennede å se hvor man ender opp. Skal gi tilbakemelding på totalpris og hvor jeg har kjøpt...

 

Det ligger noe brukt ute på Finn.no men er litt skeptisk til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt bilradiospesialisten før. Helt enig med deg om dem.

Pixmania er en utenlandsk butikk som leverer til Norge. Jeg er litt tilhenger av å kunne reise TIL en butikk vedr. service,problemer etc.

Er klar over at prisen blir noe høyere men service er ikke gratis.

 

For kvt-729 + kna-g421(new,uten speedpulse)+ kca-bt100 er jeg nede i ca. 13500.-

Får stadig pakketilbud på mail så det blir spennede å se hvor man ender opp. Skal gi tilbakemelding på totalpris og hvor jeg har kjøpt...

 

Det ligger noe brukt ute på Finn.no men er litt skeptisk til det.

 

Ok :) Men er ikke 6990,- for spilleren ganske billig da? Ville kjøpt den der hos bilradiospes :) hehe.

Ja du kan jo være heldi og få et fint pakketilbud. Legg litt press på dem, si at andre har gitt litt bedre tilbud. osv :)

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk tenkt det men det gikk litt i glemmeboka. Thx for reminder.

 

Har fått svar fra en nettbutikk samt 3 butikker.

Har faktisk sendt forspørsel til en importør av PowerAcoustik.

De har også¨multimediaenheter og gps tilbehør. http://www.PowerAcoustik.com

 

Greit med et alternativ også. PowerAcoustik er jo ikke ukjent heller.

Sjekk ut siden å si hva du synes......

 

Strømmen bilradio har sagt at de skal møte er hvert tilbud med likt eller bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg har hørt om disse før , altså poweracoustik. Titta på hjemmesia. Selve siden i seg selv har greit design,noe som kan virke som dem legger litt seriøsitet i det hele. Utfyllende produkt-side, mange produkter. Når det gjelder DVD-spillerene deres , virker dem som alle andre spillere i denne katogorien. Er vel egentlig ikke mye forskjell fra levrandørne. Eneste tipse jeg har , er og gå for det merke du vet om. Det merke du kan forholde deg til ang erfaringer.. Men selfølgelig om dem kommer med et godt tilbud,slå til!

 

Strømmen Bilradio: Er dette en butikk der du bor? Isåfall er det jo kjempe fordel for service o.l ! Og om dem mener dem kan møte ethvert tilbud , så ville jeg prøvd og fått meg et godt tilbud fra en levrandør, på papiret selfølgelig. mail e.l også møter du bare hos Strømmen bilradio og ber dem om og komme med et bedre tilbud. Alt handler om fornøyde kunder vet du ;)

 

Finn.no : Glemte og si at brukt-kjøp ikke bestandi er så ille ,vil nok si at de fleste ville gitt tommelen opp for dette. Du har faktisk rettigheter her også,som i nykjøp. Det er\skal være 2års reklamasjon , så lenge du ikke har påført skader selv. Dette må du nesten undersøke litt nærmere... Ta kontakt med selger. Prøv og fiske litt etter seriøsitet. Jeg kan f.eks vise deg til QXL.no med glede. Der har dem også et poeng-system som viser hvor fornøyde "kundene" er\hvor seriøse selgere er. Hvor godt salg dem har gjort osv.. Jeg kjøpte min kenwood ddx6019 hos ei jente på qxl. Så fort hun fikk inn pengene på konto , sendte hun spilleren til meg. Pris + frakt.. Hun la me en ipod kabel\switch med i prisen :) (koster vel 800kr ny) ... Så jeg ble fornøyd. Pent og godt innpakket. Eneste minusene var : Ingen pynte ramme , ingen koblings anvisning, men jeg fikk det til ,til slutt :) Rotet lenge før jeg fant ut at jeg måtte koble "Handbrekk-koblingen" på jord. Anlegge skal jo ikke spille DVD med mindre handbrekket er på. Kobler man det på jord , slipper man dette :)

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fremmed for å kjøpe på nettet. Har blitt lurt 2 ganger på kjøp fra butikk. Betalt oppkrav, pakket opp, nada.

Andre gang fikk jeg en defekt vare. Sendte i retur,hørte aldri noe mere. Begge butikkene har opphørt.

Sist jeg kjøpte fra privat på Finn.no etter flere mailer til og fra fikk jeg feil vare. Et speil til bil som ikke passet. Var til annen modell. Hvilken modell ble presisert flere ganger på mail med bekreftende svar om at det hadde vedkommende.

Beltalte inn til konto hvor varen ble sendt. Ok. Problemet var at jeg måtte sende varen i retur for å få pengene tilbake noe jeg fikk, men tapte nesten 200.- på frakt og emb.

 

Det er en grunn til at jeg foretrekker butikk.

Når det gjelder datautstyr har jeg bare god erfaring.

Som du sier. Sjekket nøye om butikken virker seriøs.Følge magefølelsen liksom.

 

Det er desv. for mange useriøse der ute som skal prøve å tjene en rask slant.

 

Det som nesten er mest irreterende er at det gjerne står: ta kontakt med oss på mail, gjør det men får aldri svar.Vet jo da at det er useriøst.

 

Men tilbake til audio. Jeg synes at poweracoustik så spennende ut. Prisene på lev. i Norge virket også grei. Gjenstår å se om vedkommende svarer på mail da.

 

Tror det koker ned til evnt. å ta en sjanse på poweracoustik om prisen er god eller så blir det butikk og Kenwood(tror jeg hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida du har virkelig vært uheldig da :) Men sånn er det gjerne, alltids noen idioter som skal lure folk. Som driver svindlerfirma. Selger noe som er defekt o.l , så opphører butikken. eller skifter navn og fraskriver seg all ansvar! Det er noe dritt.

 

Jeg har ikke hatt noen dårlige erfaringer på nettet. Verken brukt eller nytt. Men jeg er veldig skeptisk til hele konseptet. det skal jeg være enig i. Sånn som nå er jeg i et stort dilemme , kjøpe playstation 3 des 07. altså 7mndr gammel , også blir blueray dvd rommet ødelagt. leser ingen plater. Kontaktet butikken der jeg kjøpte ps3 , hendhåldsvis Coop Elektro. Der jeg ble henvist til PS3 SErvice. Pratet med en svenske. skjønte ikke noe særlig , men forsto at jeg måtte kontakte coop elektro. og dem skulle fikse konsollet. Jeg kontaktet elektro , der jeg fikk beskjed om og komme innom med konsollen. Jeg kan ikke det , fordi jeg bor ca 6 timer unna. (har flyttet). Da sier dem at jeg må sende dem konsollen , og legge ved kviteringene. Og et skriv der det står forklart at jeg kontaktet ps3 service osv.

 

Så da sitter jeg her med tanken , skal jeg virkelig sende orginal kviteringen med pakken? Hva skjer om pakken blir borte? Er det posten sitt ansvar? Hva om elektro ikke gjør noe , og ps3 er borte. Siden jeg har sendt med kviteringene. Så jeg har sålangt funnet ut at jeg skal dokumentere pakkingen og sendingen. Ta bilder osv. Så lurer jeg på om jeg bare skal ta kopi av kviteringene.. om det holder lissom :)

 

 

Alt i alt , man kan aldri stole blindt på hverken folk eller firma. Selvom firmaet skal være annerkjent og redelig..

 

 

 

Men få et tilbud som jeg sa , og vis dette til strømmen bilradio. så får du nok et godt tilbud. Kontakt bilradiospesialisten , be dem lage et pakke-tilbud til deg. :) Blir nok under 13.000kr. :)

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår