Gå til innhold

mere power i evo 8


svingenmotorsport

Anbefalte innlegg

  • 8 months later...

Første steg er jo:

 

2,5 " eksos. ( fjern katalysatoren )

Frontmontert Intercooler.

Åpent luftfilter.

Boostcontroller. Anbefaler GReddy Profec 2. ( elektronisk )

 

Dette hjelper meget på når du kjører turbobil.

 

chip.... ja om du får tak i en så kan det jo være ideèlt HVIS det lønner seg. Er mye jalla på markedet.

 

Sjekk ut websidene:

 

http://www.eksosmester.no

http://www.ebay.com

http://www.turbofun.no

 

Mvh

Stian

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Eksos er vel det eneste du trenger å godkjenne så lenge du klarer å stille til alle kravene, men det tviler jeg på at du klarer. Men er jo ingen problem å lage seg eksos selv.

 

Luftfilter har aldri vært noe problem.

Ingen som legger merke til at du har stilla opp trykket heller.

Men jeg fikk beskjed av politiet om å vise bilen frem til biltilsynet pga frontmontert intercooler, å så måtte de ha dyno papirer på at jeg ikke hadde oversteget 15% som er lov å trimme i norge.

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Du trenger ikke bytte til frontmontert intercooler, siden evo8 alerede har frontmontert intercooler som tåler gått åver 400hk:)

bytt besinpumpe. ikke minst som zharkey sier Boostcontroller GReddy Profec 2. er lurt og bytte clutsh i samme slengen:)

Mitsubishi Lancer Evo8

Nissan Skyline R33 GTS solgt

Nissan 200sx s14a ca360hk solgt

Honda crx død

Audi A3 solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal man sette på åpentfilter? Eneste du oppnår er at du sliter motoren. Uten å bytte ECU får du dessuten fuelcut. Orginalt så holder filter langt mere enn hva turboen klarer å levere. For ikke å snakke om IC. Boost controller hjelper lite uten annen ECU som sagt før da man får fuelcut.

 

Gå inn på lancerregister.com

 

Der finner du alt du trenger av informasjon om hvordan det skal gjøres.

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Hvorfor i all verden skal man sette på åpentfilter? Eneste du oppnår er at du sliter motoren. Uten å bytte ECU får du dessuten fuelcut. Orginalt så holder filter langt mere enn hva turboen klarer å levere. For ikke å snakke om IC. Boost controller hjelper lite uten annen ECU som sagt før da man får fuelcut.

 

Gå inn på lancerregister.com

 

Der finner du alt du trenger av informasjon om hvordan det skal gjøres.

 

Mvh

 

Åpent luftfilter har nesten samme funksjon som frontmontert intercooler. Jo mer luft til turbo jo bedre.

Selvførgeli, suger filteret inn kun varm luft fra motorrommet, så lønner det seg ikke, men der kan man fikse et varmeskjold eller noe annet lurt. Har aldri hørt at man må bytte ecu for å montere boostcontroller. Vet ikke hvor du har det fra, men værtfall på de turbobilene jeg har ei, og skrudd på så var det kun å montere boostcontroller, eller justere fjæra på wastegate. Måtte aldri bytte ecu. Men nå skal ikke jeg si hva som er sant om EVO, siden jeg aldri har eid eller skrua på en.

Værtfall.. Bredbåndslambda er jævli lurt hvis du begynner å justere på turbotrykket, så kan du se hvor mye du må justere opp bensintrykket. Er feil blanding som ødelegger motorer. noe du IKKE får av å montere åpent luftfilter.

Anbefaler AEM bredbåndslambda.

Kan kjøpes på http://www.turbofun.no

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent luftfilter har nesten samme funksjon som frontmontert intercooler. Jo mer luft til turbo jo bedre.

Selvførgeli, suger filteret inn kun varm luft fra motorrommet, så lønner det seg ikke, men der kan man fikse et varmeskjold eller noe annet lurt. Har aldri hørt at man må bytte ecu for å montere boostcontroller. Vet ikke hvor du har det fra, men værtfall på de turbobilene jeg har ei, og skrudd på så var det kun å montere boostcontroller, eller justere fjæra på wastegate. Måtte aldri bytte ecu. Men nå skal ikke jeg si hva som er sant om EVO, siden jeg aldri har eid eller skrua på en.

Værtfall.. Bredbåndslambda er jævli lurt hvis du begynner å justere på turbotrykket, så kan du se hvor mye du må justere opp bensintrykket. Er feil blanding som ødelegger motorer. noe du IKKE får av å montere åpent luftfilter.

Anbefaler AEM bredbåndslambda.

Kan kjøpes på http://www.turbofun.no

 

Rimelig gammel tråd da.. men uansett, Jo du må enten bytte eller ha re-flash. Du får fuel-cut siden det er lagt inn sperre på 1,2 bar. Det har til og med jeg funnet ut personlig.

 

Hvorfor i all verden skal man ha åpentfilter på evo som suger inn nok luft til over 400 hk? Det er testet ut så mange ganger at det er ingen tvil om at det ikke øker effekten, bare drar drit inn i motoren og øker innsugtempen.

 

De som kan påstå at de oppnår stor effektforandring har eliminert LMM, men det kan man gjøre og fortsatt beholde orginale luftfilterboksen og derav ha samme fordel

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evn.t lage til luftsjakt fra front som bretter seg over filteret..

Realace: Er lancerregister kun for EVO lancere? Ser slikt ut i grunn, hehe.

 

Nei, de har tråder for non-lancer og non-mitsu også.. men fleste tråder er naturligvis evo ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår