Gå til innhold

Diverse spørsmål ang. Golf IV

Ranger emnet


maartn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fersk VW eier her, og har noen spørsmål.

 

1.Motoren er en 1.4, så hvilken dekk dimensjon er anbefalt? Har sett på noen 17" med 215/40-17 dekk.. men vil dette bli for stort på en slik bil?

 

2.Er på jakt etter midtarmlene, trenger jeg da ny midtkonsoll, eller monteres den der hvor man tar ut oppbevaringsdåsen bak?

 

3.Tenkte å lakkere lippene bak og framme, samt listene i bilens farge. Highline style. Er listene limt på sidene, eller er det klipps? Er vel klips på fangerene?

 

4. Det er ikke lys i vriderene for "klima-anlegget", det skal det være? Hvordan bytter jeg pærene der evnt.?

 

5. Sensoren for at lyset i coupe'en skal komme på når jeg åpner førerdøren er sikkert gåen, da det ikke kommer på. Hvordan fikser jeg den?

 

Håper noen tar seg tid til å svare :)

 

Mvh

Martin

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.

 

Blir det ikke litt "stort å tungt" på en 1.4? Vil ikke bilen gå enda dårligere enn den allerede gjør? Det jeg er redd for.

 

Hva er låsekassen? Hvor sitter den? Stor operasjon? Dyrt for ny?

 

Takk for svar, satser på svar på resten også :)

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 18" med 225/40 er optimal størrelse synes jeg.

 

5. mikrosensoren sitter i låsekassa, så du må bytte den.

 

Resten vet jeg ikke. :)

 

edit: dekkbredden er selvsagt avhengi av bredden på felgen og da.. :P

 

 

jeg har 18" med 225/40 ..forrige eier eu godkjente bilen med disse på.. var 2'er feil på både dekk og felger.. :S

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. :)

 

Lysene i bryterene for klimaanlegget kom plutselig på i dag. Må være en løs kabel elns en plass?:o

 

Digg å kunne justere varmen i mørket nå hvertfall :)

 

Ingen som har svar på resten av spm'ene?

 

Ang. dekk.. vil det bli for stort med 225/235 dekk på 18 felg, siden jeg har 1.4 motoren? redd den skal gå dårligere..

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene på siden mener jeg er limt, og lippene foran og bak er skrudd under bilen, og inn i hjulhuset. Og deretter klips. Blir en god del lettere å demontere lippen om man tar av fangerene. Rimelig lett sak på disse bilene.

 

Om du har en møller-forhandler i nærheten kan disse hjelpe deg med tegninger på klips, skruer og diverse tips og triks hvis du spør fint.

- Vw Passat `01 1.9TDI 130hk Highline

- Vw Golf I `82 1.5l (Prosjekt)

- Mazda 626GT `85 2.0i (R.I.P. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. :)

 

 

Ang. dekk.. vil det bli for stort med 225/235 dekk på 18 felg, siden jeg har 1.4 motoren? redd den skal gå dårligere..

 

Den vil nok gå litt dårligere men den ser jo mye bedre ut da. Er jo ikke akkurat no racer med 1,4L så da er det jo bare å få den så fin som mulig isteden. Har 225/18 på min med 30 innnpress og det funker fint det.

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager mener der den vil gå dårligere me større felger? Rulle omkretsen på 225/45-17 er 0,05% mindre enn 195/65-15 som er standard dimensjon på Golf IV. Diameteren på 195/65-15 er 634.49 mm mens på 225/40-18 er 637.03 mm noe som gjør de 0,4 % større i omkrets. Har liten tro på at noen vil merke at bilen går dårligere av dette.

 

elwood84: Hvordan kan han få toer feil på 225/40 når du har lov å øke/ minke omkretsen på hjulet med 5% ( NordicAudi.com - Skandinaviens strsta Audicommunity )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager mener der den vil gå dårligere me større felger? Rulle omkretsen på 225/45-17 er 0,05% mindre enn 195/65-15 som er standard dimensjon på Golf IV. Diameteren på 195/65-15 er 634.49 mm mens på 225/40-18 er 637.03 mm noe som gjør de 0,4 % større i omkrets. Har liten tro på at noen vil merke at bilen går dårligere av dette.

 

elwood84: Hvordan kan han få toer feil på 225/40 når du har lov å øke/ minke omkretsen på hjulet med 5% ( NordicAudi.com - Skandinaviens strsta Audicommunity )

 

Jeg merker forskjeld + diselforbruket går opp. Er vell større rullemotstand med bredere dekk? Vet ikke hvorfor jeg ,er bare sånn det er på min.

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg merker forskjell på dieselforbruk og feste på veien med mine 225/17 sommerdekk kontra mine 195/15 vinterdekk, har ikkje regnet ut forbruket (har ikkje kjørekomputer), men merker at det øker med sommerdekka (kjører mindre på tanken). Felgene med 225 dim. dekk på har innpress 35, og desse går akkurat inn under skjemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår