Gå til innhold

Girkasse fra høgger eller fra norskbildelesenter?

Ranger emnet


Rattatta

Anbefalte innlegg

Har siden jeg kjøpte min Audi i desember 07 hatt noe muffens med automatkassa. Nå er det endelig funnet ut at slippet i girkassa skyldtes slitasje og selger (firma i bergen) vil dekke skaden... men på billigst måte.

 

- De vil få sendt en automakasse fra en svensk høgger, og sette den i hos audi her i arendal.

 

- Alternativ 2 var at jeg betalte differansen på 10.000 kr, og fikk en overhalt kasse fra norskbildelesenter.

 

Det jeg lurer på er om selger står ansvarlig for at kassen fra sverige fungerer som den skal. Høggeren ga 3 mnd garanti, men de dekket ikke kostnadene med montering\demontering. Si at den svenske kassen ikke fungerer som den skal, og den må sendes tilbake, er det selger som må stå for de extra utgiftene ved inn\ut montering ?

 

Kan jo spekkulere i om han gambler på dette... at jeg betaler de 10 lappene, og at han da er tryggere ang garanti og ekstra utgifter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tiptronic kasse, er den gamle 4 trins. Men mener jo at han (selger) fremdeles må stille garanti for den "nye" kassa??? Så tror han gambler på at jeg skal velge å betale ti lapper. Skal prøve og overbeise han om at det kanskje ikke er så lurt for hans del...

Og uansett bør han sette inn en overhalt, Naf sier at jeg skulle forvente at kassen hadde samme kvalitet som var forventet ved selve bilhandelen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

I dag henta jeg bilen på verksted. Nyoverhalt automatkasse fra hellsten transmisson i sverige. Det var natt og dag ! Den er en drømm å kjøre ;) silkemyk...

 

Men syntes nesten litt synd på firmaet i bergen som jeg kjøpte bilen hos... blitt dyyrt dette, men men... Jeg er STORFORNØYD :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår