Gå til innhold

peug 205 med mi-16

Ranger emnet


columbuz

Anbefalte innlegg

Hei,er ny her på forumet så ikke hat meg vist jeg har lagt dette inn på feil forum!

 

Det jeg lurte på er hva som skal til for å få en godkjent 205 med sånn motor og hva jeg trenger for å få mer hester i den?

 

Det jeg har lært nå er å ta bremser fra en 306 gti til å sete over,men er det noe mer?

 

tenkte meg rundt om 220hs i MOTOREN,hva trenger jeg da?er det innsprøytning i disse motorene?vil ha den med 160 hs i...

 

yenkte vist jeg hiver på noen dobble weber/skjifter til kvasere kam, og chip å effektl da seff...håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det du trenger er godkjennings papirer fra Gutmann om Mi16 ombygging, samt flere papirer som går på oppgradering av bremser og understell.

 

Mi16 har innsprøytning og er å få i 3 varianter, men er nok XU9JA D6C (160HK) versjonen du er ute etter. De andre er på 147HK og 155HK, sistnevnte er en 2.0l med jernblokk. Noe som kan vere kjekt å kombinere med en alutopp fra en eller annen XU-motor.

 

Er en på Peugeot forumet som har kombinert jernblokk og alutopp. Borra fra org. 86mm til 88mm (2,3l) og har det gromeste av det gromme. Han skilter med en vill sugemotor på 270HK. Selv har jeg en tilsvarende, men en 1,9l alu. på rundt 240Hk. Går bra inntil 800KG og forsatt er det mulighet for letting av karosseri.

 

Porting, sliping, større ventiler, hvasse kammer, drev, større dyser, grenrør, TB, datastyring, bensinpumpe, linær bensintrykkregulator. Da har du det meste når det gjelder motor.

 

Dette er tatt opp ca. 100 ganger før, så visst du vil ha gode råd.

Ta en titt her: Peugeot-sport-club.no

 

Ta kontakt med meg på PM, så er jeg behjelpelig med godkjenningspapirer og evt. spøsmål.

 

Mvh.

TeCh2pe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår