Gå til innhold

Korrekte bøtesatser for fartsovertredelser

Ranger emnet


TrulsR

Anbefalte innlegg

Okey, tenkte folk kunne ha nytte av denne tabellen (kom noen historier om litt rare bøter osv. i en annen tråd), skyt meg hvis den har blitt lagt ut før.

 

Kode -------- Fartsgrense -------- Overtredelse -------- Bot

 

01A -------- 0 < 60 km/t ---------- 0 < 5 km/t -------- 600 kr

01B -------- 0 < 60 km/t --------- 6 - 10 km/t ------- 1600 kr

01C -------- 0 < 60 km/t -------- 11 - 15 km/t ------- 2900 kr

01D -------- 0 < 60 km/t -------- 16 - 20 km/t ------- 4200 kr

01E -------- 0 < 60 km/t -------- 21 - 25 km/t ------- 6500 kr

 

01J -------- 70 < x km/t ---------- 0 < 5 km/t -------- 600 kr

01K -------- 70 < x km/t --------- 6 - 10 km/t ------- 1600 kr

01L -------- 70 < x km/t -------- 11 - 15 km/t ------- 2600 kr

01M -------- 70 < x km/t -------- 16 - 20 km/t ------- 3600 kr

01N -------- 70 < x km/t -------- 21 - 25 km/t ------- 4900 kr

01O -------- 70 < x km/t -------- 26 - 30 km/t ------- 6500 kr

01P -------- 70 < x km/t -------- 31 - 35 km/t ------- 7800 kr

 

Kodene 01C og 01M gir 1 prikk.

Kodene 01D, 01E, 01N, 01O og 01P gir 2 prikker.

Restrerende koder gir ingen prikker.

 

Håper tabellen er forståelig og til hjelp for folk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og siden folk alltid spør hvor dette står hen, kan man lese om satser for forenklet forelegg her: <dato>FOR-1990-06-29-492</dato> Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker., og om prikkbelastning her: <dato>FOR-2003-09-19-1164</dato> Forskrift om prikkbelastning.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stod på baksiden av skrivet "Orientering til botlagte" som dumpet ned i posten sammen med et forenklet forelegg etter en liten 90-i-80-sona-forbi-fotoboks-midt-på-natta-situasjon. Fikk altså en 01K =)
¨

 

Trikset er å vite hvor fotoboksene står...eller å skaffe seg GPS med fotoboksvarsling ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

 

Trikset er å vite hvor fotoboksene står...eller å skaffe seg GPS med fotoboksvarsling ;)

 

Joda, vet hvor den står og hva grensa er (den er tross alt rett utenfor byen), men satt der og tura fremover i mine egne tanker og overså selvfølgelig skiltet som "sier i fra" om boksen. Menmen, er en del av moroa det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår