Gå til innhold

Bytte av varmeapparat på 200E? og trimming?


Facedown

Anbefalte innlegg

Gikk nylig til innkjøp av en 1986 200E.. med en 230 motor :P.

Er en liten irriterende feil med den, varmeapparatet funker sånn ca 5 minutter etter at den har startet opp, etter de blåser den kaldt. Kjørte fra Frøya til Elverum med 5+ grader i bilen.. det er en tur jeg sent glemmer. :P.

 

Men, til poenget. Nytt varmeapparat fulgte med bilen. Problemet er bare at jeg har ca 0 peiling. Så hvordan monterer man på det? Må man ut med dashbordet, eller tar man det fra motorrommet?

 

Så kunne jeg tenke meg litt mer HK undre panseret, noen som vet om noen som leverer kompressorkit til 230 motorene? Og om det trengs drastiske ombygginger om man skal klemme en kompressor på en gasser motor?

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "nytt varmeapparat"?

Om det er nytt varmeregister så er det mest sannsynlig unødvendig. Høres mer ut som en elektrisk feil i styringsenheten.

 

230 forgassermotor? har de som har bytta motor satt inn en betraktelig eldre motor enn bilen er? Fra og med 85 så var det kun 2 liter motoren som kunne bli levert med forgasser, resten av bensinmotorene har mekanisk innsprøytning.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. var han jg kjøpte bilen av som sa at det var en 230 motor.. men da var han sikkert mindre smart. Jeg har ikke peiling på mercedes motorer så jeg viste ikke det der :P. Men jeg vurdere uansett og bytte motor selv til sommeren. Og jeg aner ikke åssen ett varmeregister ser ut. Det ser ut som en turbin, og i andre enden er det en åpning med ett spjeld i. :P. Som jeg sa, jeg har 0 peiling :P

Why do they always name hurricanes after women?

When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kansje ikke nødvendig å bytte hele varmeapparatet. det ligger to elektriske ventiler foran batteriet som åpner & stenger for vannet til varmeapparatet, disse blir styrt av temp følere inni bilen, begynn med å sjekke disse.. Viftemotoren kan nok også skiftes uten å ta ut hele varmeaparatet. Kjøp deg en reparasjonshåndbok, f.eks på biltema, den tjener du inn mange ganger ved å fikse småting selv..

230TE/-84 & 280SE/-80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår