Gå til innhold

innbytte med salgspant

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har en bil som det er 195000,- i salgspant på bilen i. skal bytte den med en annen bil hos forhandler. overføres det til ny bil eller? Håper noen kan svare på spørsmålet mitt.

 

Nei, det følger vel bilen (og således bilens eier til enhver tid). Så hvis du får solgt den til en bilbutikk uten at de reagerer på det, kan du være heldig og kvitte deg med et lån på 195000 :) Meeen jeg tipper at bilbutikken sjekker og oppdager dette og/eller at de har en kontrakt som sikrer dem mot denslags smarte påfunn.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo hos en toyota forhandler. Jeg har jo fått et pris på mellomlegget jeg må gi på den nye bilen. Å dem har jo reg.nr på innbytte bilen min. Så det har dem nok sjekket. Å dem har ikke sagt noe om heftelsen i motorvognen. Så da må dem vel ha en løsning på det. På et eller annet vis?

pøls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo hos en toyota forhandler. Jeg har jo fått et pris på mellomlegget jeg må gi på den nye bilen. Å dem har jo reg.nr på innbytte bilen min. Så det har dem nok sjekket. Å dem har ikke sagt noe om heftelsen i motorvognen. Så da må dem vel ha en løsning på det. På et eller annet vis?

 

Tja... Hvis du ønsker å gjøre en ærlig og ryddig bilhandel, lønner det seg nok å si fra. I det minste blir de nok forbanna hvis de finner ut at du, bevisst eller ubevisst, har prøvd å lure dem. I verste fall blir du anmeldt for å prøve å selge dem katta i sekken ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min har jo hele tiden vært å gjøre ærlig og ryddig handel. Derfor jeg kjøper med kjent toyota forhandler.Du skjønner at vi kjøpte splitter ny bil(med pant i bil) for 4 måneder siden.(småbil). Å ikke lenge etter det fant samboer og jeg ut at vi skulle få tvillinger. Derfor må vi kjøpe oss en større bil. Da fant vi bil til vårt formål hos en forhandler. ringte på den. prøvde den og fikk en pris på et mellomlegg på 70000,-. forhandleren vet hvilken bil og navnet mitt og reg.nr mitt. Så det bør jo være sjekket på et vis. Forhandleren reserverte bilen til meg og jeg har fått frist til mandag om å bestemme meg. Så jeg får spørre om dem vet om heftelsene i motorvognen. Så håper jeg at dem har kontroll på det.

pøls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo egentlig bare en sak mellom deg og banken din. Blir jo akkurat som om du skulle solgt bilen din på vanlig måte, for så å kjøpe ny bil. Altså betale det gamle lånet først, for så å be om et nytt på den nye bilen...

Kan jo hende Toyota-forhandleren kan hjelpe til med å snakke med banken da. :)

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Nei, det er ikke mulig. Det er salgspant i bilen og den må løses inn. 

 

Hvis du har lån på 30kkr og får 30kkr i innbyttepris er jo det en meget enkel handel, ser ikke hvorfor du lager mer jobb ut av det? 

Lånet blir jo innfridd når de tar innbytte i bilen. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår