Gå til innhold

Bilen tar inn vann ved kraftig regnvær

Ranger emnet


furiaman

Anbefalte innlegg

Kommer vann inn rundt ved rattstammen ved kraftig regnvær. Trudde først det kunne være kjølevæske = varmeregisteret (er det denne tråden startet med) men har no faktisk smakt på vannet for å være sikker og det er ikke kjølevæske. og nå når snøen på bilen har tinet + masse regn så ble jeg våt på føtterne når jeg kjørte.

 

har fått tips om å sjekke vannkassa. dette skal gjøres. noen som har andre tips?

 

takker for svar:)

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vell nå konstantere at det er regnvann som kommer inn. i dag ble det mildt igjen og skikkelig sørpevær og ble våt som faen på turen hjem fra jobb. tok til å med å forsiktig smakte på vannet og det var ikke kjølevæske:P skal ta den inn på jobb senere og få tørka den skikkelig å se hva som kan lekke.

 

 

den vannkassa er det kassa som er nedenom frontruta, der viskeroverføringa og alt det der er nedi? noen andre som har noe å tilføye angående hvor det kan bruke å lekke?

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vell nå konstantere at det er regnvann som kommer inn. i dag ble det mildt igjen og skikkelig sørpevær og ble våt som faen på turen hjem fra jobb. tok til å med å forsiktig smakte på vannet og det var ikke kjølevæske:P skal ta den inn på jobb senere og få tørka den skikkelig å se hva som kan lekke.

 

 

den vannkassa er det kassa som er nedenom frontruta, der viskeroverføringa og alt det der er nedi? noen andre som har noe å tilføye angående hvor det kan bruke å lekke?

 

ja det er der. det er to drenerings hull (usikker på hvor). ellers hvis det er soltak går det to drenerings kanaler i forkant ned gjennom a-stolpene, noen begynner å lekke inn dørtrekkene da freneringen i dører er tette.

 

blir det vått på begge sider i hele bilen eller bare et sted?

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det kommer inn over pedalene kommer det trolig inn langs vaieren til clutchen eller gassen. kan også være at limet rundt frontruta de har sleppi å at det kan renne noe inn der, men de er skjeldent. så ville nok tatt en grundig sjekk i vannkassa, å dreneringen fra soltaket hvis det er det bilen din.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du drar soltaket tilbake skal det være to drenerings hull et i hvert hjørne i fokant av soltaket. disse kan båses rene forsiktig med trykkluft eller så han du pråve en lang stål vaier, lønner seg å være to så en kan se om det kommer noe ut under bilen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann på føttene ja, dette har jeg også merka noen ganger når bilen har stått over natta og det har regna.

 

når jeg begynner å kjøre opp bakken hjemme renner det vann på høyrefoten, omtrent mellom brems og gass.

 

akkurat samma her. eller hvis bilen er tørr og jeg kjører ei stund i litt kraftig regnvær så kommer det vann plutselig. merktet det første gang da jeg kjørte hjem fra hytta og ga på ut av ei rundkjøring når hadde kommet til byen igjen. da hørte jeg det rant.

 

Men er ekstra mye nå når bilen har vært dekt av snø som plutselig har tint. begynner å komme litt mye til meg nå syns jeg. er våt på føttene når jeg kommer inn. renner over på venstrefoten også hvis jeg svinger litt hardt.

 

skal få sjekka den og tørka den opp i helga

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det blir mye vann i bilen når det har vært mye snø på ruta...? hadde det problemet i en 80 B4, og problemet på den var enkelt å løse... Dreneringa fra frontruta går ned via panseret og forbi sikringsboksen og ned skjermen... Rett bak sikringsboksen er det originalt hull i torpedoveggen, tettet med en pakning.... hvis den pakningen har funnet andre steder å oppholde seg på, vil alt vann fra store deler av frontruta havne i dashbordet, og finne veien til gulvet.... sikaflex er tingen...!!

Audi A6 2.5 Tdi -96 mod

Audi A6 2.6 1994 mod

Audi 80 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det blir mye vann i bilen når det har vært mye snø på ruta...? hadde det problemet i en 80 B4, og problemet på den var enkelt å løse... Dreneringa fra frontruta går ned via panseret og forbi sikringsboksen og ned skjermen... Rett bak sikringsboksen er det originalt hull i torpedoveggen, tettet med en pakning.... hvis den pakningen har funnet andre steder å oppholde seg på, vil alt vann fra store deler av frontruta havne i dashbordet, og finne veien til gulvet.... sikaflex er tingen...!!

 

ja f.eks når det er snø på den eller kraftig regnvær iallefall. skal ta den inn på jobb imorgen og få tørka den og begynne å undersøke hva som kan gjøre det.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...skal ikke si helt hvordan audi 100 har det der framme.

Men på min audi 80, så var det flere plasser den kunne lekke.

 

-Sikringsboksen satt der fremme, sjekk pakningen.

-Panserwire, gummien rundt denne kan bli dårlig.

-Varmeapparat. Vannet blir med fra vifta og føres igjennom kanal.

-Takluke. 4 hull tilsammen som oftest. Bruk wire som 200sx4ever sider. Lekkasje her oppdages som oftest ved at taktrekket blir vått.

-Drenering i "vannkasse" som gutta sier. 2 hull i hver ende hvis jeg ikke husker feil.

 

Håper dette hjelper deg.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår