Logo

Gå til innhold

18Bilen tar inn vann ved kraftig regnvær

furiaman

furiaman 20.January.08 - 20:54

• Opp

furiaman 20.January.08 - 20:54

• Opp

Kommer vann inn rundt ved rattstammen ved kraftig regnvær. Trudde først det kunne være kjølevæske = varmeregisteret (er det denne tråden startet med) men har no faktisk smakt på vannet for å være sikker og det er ikke kjølevæske. og nå når snøen på bilen har tinet + masse regn så ble jeg våt på føtterne når jeg kjørte.

har fått tips om å sjekke vannkassa. dette skal gjøres. noen som har andre tips?

takker for svar:)
    200sx4ever

200sx4ever 20.January.08 - 21:34

• Opp

200sx4ever 20.January.08 - 21:34

• Opp

sjekket vannkassa?

kan være dårlig drenering å nå som det har vært så mye nedbør er det ikke sikkert kanalene har klart å holde unna vannmengdene
    furiaman

furiaman 20.January.08 - 22:00

• Opp

furiaman 20.January.08 - 22:00

• Opp

du sier noe der. det må regne ei lita stund først før det kommer vann. nytt punkt på sjekklista:)
    furiaman

furiaman 24.January.08 - 23:19

• Opp

furiaman 24.January.08 - 23:19

• Opp

kan vell nå konstantere at det er regnvann som kommer inn. i dag ble det mildt igjen og skikkelig sørpevær og ble våt som faen på turen hjem fra jobb. tok til å med å forsiktig smakte på vannet og det var ikke kjølevæske:P skal ta den inn på jobb senere og få tørka den skikkelig å se hva som kan lekke.

den vannkassa er det kassa som er nedenom frontruta, der viskeroverføringa og alt det der er nedi? noen andre som har noe å tilføye angående hvor det kan bruke å lekke?
    200sx4ever

200sx4ever 24.January.08 - 23:34

• Opp

200sx4ever 24.January.08 - 23:34

• Opp

kan vell nå konstantere at det er regnvann som kommer inn. i dag ble det mildt igjen og skikkelig sørpevær og ble våt som faen på turen hjem fra jobb. tok til å med å forsiktig smakte på vannet og det var ikke kjølevæske:P skal ta den inn på jobb senere og få tørka den skikkelig å se hva som kan lekke.

den vannkassa er det kassa som er nedenom frontruta, der viskeroverføringa og alt det der er nedi? noen andre som har noe å tilføye angående hvor det kan bruke å lekke?

ja det er der. det er to drenerings hull (usikker på hvor). ellers hvis det er soltak går det to drenerings kanaler i forkant ned gjennom a-stolpene, noen begynner å lekke inn dørtrekkene da freneringen i dører er tette.

blir det vått på begge sider i hele bilen eller bare et sted?
    furiaman

furiaman 25.January.08 - 0:08

• Opp

furiaman 25.January.08 - 0:08

• Opp

det har jeg faktisk ikke sjekka. kommer over pedalene en plass. CA rundt rattstammen. merka når jeg svinge litt hardt til høyre så kom det vann på andre foten min også
    200sx4ever

200sx4ever 25.January.08 - 8:03

• Opp

200sx4ever 25.January.08 - 8:03

• Opp

hvis det kommer inn over pedalene kommer det trolig inn langs vaieren til clutchen eller gassen. kan også være at limet rundt frontruta de har sleppi å at det kan renne noe inn der, men de er skjeldent. så ville nok tatt en grundig sjekk i vannkassa, å dreneringen fra soltaket hvis det er det bilen din.
    furiaman

furiaman 25.January.08 - 11:30

• Opp

furiaman 25.January.08 - 11:30

• Opp

har soltak ja. hvor går dreneringen til soltaket hen da? har aldri vært borti det før
    200sx4ever

200sx4ever 25.January.08 - 11:56

• Opp

200sx4ever 25.January.08 - 11:56

• Opp

hvis du drar soltaket tilbake skal det være to drenerings hull et i hvert hjørne i fokant av soltaket. disse kan båses rene forsiktig med trykkluft eller så han du pråve en lang stål vaier, lønner seg å være to så en kan se om det kommer noe ut under bilen.
    Ryghers

Ryghers 25.January.08 - 14:10

• Opp

Ryghers 25.January.08 - 14:10

• Opp

Vann på føttene ja, dette har jeg også merka noen ganger når bilen har stått over natta og det har regna.

når jeg begynner å kjøre opp bakken hjemme renner det vann på høyrefoten, omtrent mellom brems og gass.
    furiaman

furiaman 25.January.08 - 15:22

• Opp

furiaman 25.January.08 - 15:22

• Opp

Vann på føttene ja, dette har jeg også merka noen ganger når bilen har stått over natta og det har regna.

når jeg begynner å kjøre opp bakken hjemme renner det vann på høyrefoten, omtrent mellom brems og gass.

akkurat samma her. eller hvis bilen er tørr og jeg kjører ei stund i litt kraftig regnvær så kommer det vann plutselig. merktet det første gang da jeg kjørte hjem fra hytta og ga på ut av ei rundkjøring når hadde kommet til byen igjen. da hørte jeg det rant.

Men er ekstra mye nå når bilen har vært dekt av snø som plutselig har tint. begynner å komme litt mye til meg nå syns jeg. er våt på føttene når jeg kommer inn. renner over på venstrefoten også hvis jeg svinger litt hardt.

skal få sjekka den og tørka den opp i helga
    karrema

karrema 25.January.08 - 19:27

• Opp

karrema 25.January.08 - 19:27

• Opp

Du sier at det blir mye vann i bilen når det har vært mye snø på ruta...? hadde det problemet i en 80 B4, og problemet på den var enkelt å løse... Dreneringa fra frontruta går ned via panseret og forbi sikringsboksen og ned skjermen... Rett bak sikringsboksen er det originalt hull i torpedoveggen, tettet med en pakning.... hvis den pakningen har funnet andre steder å oppholde seg på, vil alt vann fra store deler av frontruta havne i dashbordet, og finne veien til gulvet.... sikaflex er tingen...!!
    furiaman

furiaman 26.January.08 - 21:32

• Opp

furiaman 26.January.08 - 21:32

• Opp

Du sier at det blir mye vann i bilen når det har vært mye snø på ruta...? hadde det problemet i en 80 B4, og problemet på den var enkelt å løse... Dreneringa fra frontruta går ned via panseret og forbi sikringsboksen og ned skjermen... Rett bak sikringsboksen er det originalt hull i torpedoveggen, tettet med en pakning.... hvis den pakningen har funnet andre steder å oppholde seg på, vil alt vann fra store deler av frontruta havne i dashbordet, og finne veien til gulvet.... sikaflex er tingen...!!

ja f.eks når det er snø på den eller kraftig regnvær iallefall. skal ta den inn på jobb imorgen og få tørka den og begynne å undersøke hva som kan gjøre det.
    EliteCorrado

EliteCorrado 26.January.08 - 23:45

• Opp

EliteCorrado 26.January.08 - 23:45

• Opp

hmm...skal ikke si helt hvordan audi 100 har det der framme.
    Men på min audi 80, så var det flere plasser den kunne lekke.

-Sikringsboksen satt der fremme, sjekk pakningen.
    -Panserwire, gummien rundt denne kan bli dårlig.
    -Varmeapparat. Vannet blir med fra vifta og føres igjennom kanal.
    -Takluke. 4 hull tilsammen som oftest. Bruk wire som 200sx4ever sider. Lekkasje her oppdages som oftest ved at taktrekket blir vått.
    -Drenering i "vannkasse" som gutta sier. 2 hull i hver ende hvis jeg ikke husker feil.

Håper dette hjelper deg.
    furiaman

furiaman 27.January.08 - 14:36

• Opp

furiaman 27.January.08 - 14:36

• Opp

tusen takk for alle svar:) skal få sjekka den nå i kveld. er kunn under dashn på førerside det kommer vann. ingen andre plasser. skal og sjekke tetninga nederst på frontruta.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt