Logo

Gå til innhold

6lakkere støtfanger

supreme

supreme 14.January.08 - 23:21

• Opp

supreme 14.January.08 - 23:21

• Opp

har akkurat satt på ny støtfanger foran på min passat cl 94 mod. kjørte i stykker den andre forige uke så gikk for second hand nå. probleme er jo såklart at bilen min er lys blå, fangeren er mørk grønn.
    tenker å spraylakkere med boks, da jeg ikke er interessert i å bruke altfor mye penger her.
    hvordan bør jeg gå fram? pussing, grunning og lakking?

vurderer og lakke det som er av svart plast også, rundt hele bilen pluss sidespeilene. er det vannskelig å få lyseblå på dissa matte, rue svarte listene.

veit det er spredning her, men hva mener dere om biltema grunning? dette er en gammel bil, som mulig tar kvelden om ikke alt for lenge. er heller ikke kjempeviktig at den er superstrøken på fangeren. da den ikke er det ellers på bilen.
    Bead-lock

Bead-lock 15.January.08 - 17:48

• Opp

Bead-lock 15.January.08 - 17:48

• Opp

om du skal trikse med sånn tagger lakk, så hold deg unna det sorte, da det trengs grunning (plastgrunning) under all farge du legger på der...

Å om det blir så blilligt?
    2 sprøybokser farge, 2 med klarlakk ++++

hmm.:D
    supreme

supreme 15.January.08 - 19:33

• Opp

supreme 15.January.08 - 19:33

• Opp

tenkte å få mekonomen til å blande en boks til meg.
    jeg bare gir de lakk-koden.
    var innom mekonomen i dag, der sa de jeg ikke trengte grunning på fangeren, siden den var lakka fra før var det grunning under der. da trengte jeg bare pusse ned og lakke oppå, så klarlakk til slutt.
    Bead-lock

Bead-lock 16.January.08 - 9:22

• Opp

Bead-lock 16.January.08 - 9:22

• Opp

vurderer og lakke det som er av svart plast også, rundt hele bilen pluss sidespeilene. er det vannskelig å få lyseblå på dissa matte, rue svarte listene.

.

Var detta jeg snakket om skulle ha seg ett strøk med plastgrunning...:wonder:
    supreme

supreme 16.January.08 - 11:58

• Opp

supreme 16.January.08 - 11:58

• Opp

okey. så ingen grunning på det som er lakka fra før. tar det først i så fall.
    men holder ikke 1 boks på hele støtfangeren?
    Margido

Margido 16.January.08 - 12:06

• Opp

Margido 16.January.08 - 12:06

• Opp

Spørs vel hvor mange strøk du har tenkt å ta. Om det synes igjennom osv. Anbefaler uansett minst 2 strøk. Først et heftestrøk så venter du i 3-5 minutter før du tar siste strøket.
    BossCat

BossCat 16.January.08 - 18:44

• Opp

BossCat 16.January.08 - 18:44

• Opp

:popcorn :happyhappy:

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt