Gå til innhold

Fratatt førekort på stedet

Ranger emnet


volvo-Christian

Anbefalte innlegg

jeg kan nå aldri tro at kappa fjører er et godt nok grunnlag for å ta fra deg lappen.. å jeg trodde du hadde lov å flytte bilen så lenge den var i sånn noelunde kjørbar stand? kan jo forstå hvorfor de tok skiltene i dette tilfelle da....hvis du ikke har hørt noe enda syns jeg du skal ringe å purre på de så du vertfall får vite noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, de beholdt den sikkert bare lengst mulig for å være slemme og jævlige, og i hvert fall ikke fordi noen hadde bestemt at det skulle være sånn. Politiet er bare ute etter å ta lappen fra unge, uskyldige bilførere, og så bruker de pengene de får fra forelegg til å holde julebord.

 

Makan, hvor korttenkt går det an å bli?

Bortsett fra siste avsnitt er det nok mer riktig enn du aner det gitt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som har mistet lappen på grunn av kappete fjærer på en annen sin bil, det kunne du for alt de vet ikke vite noe om (hvordan fant de ut av det egentlig?)

 

Kan ikke huske at det står på prøveskiltene at du mister lappen hvis du kjører med 4 personer i bilen heller.

 

Kan ikke forstå at de skal kunne gi deg noe mer for en bot for de idiotene som hang ut av bilen, og kreve at bilen kommer på kontroll. Og om det er sånn saken din ender opp, hadde jeg krevd at de som hang ut vinduet betaler boten.

 

Edit, men på den andre siden kan de vel gi deg en §3, ordlyden er såpass åpen der at den kan brukes til alt.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som har mistet lappen på grunn av kappete fjærer på en annen sin bil, det kunne du for alt de vet ikke vite noe om (hvordan fant de ut av det egentlig?)

 

Kan ikke huske at det står på prøveskiltene at du mister lappen hvis du kjører med 4 personer i bilen heller.

 

Kan ikke forstå at de skal kunne gi deg noe mer for en bot for de idiotene som hang ut av bilen, og kreve at bilen kommer på kontroll. Og om det er sånn saken din ender opp, hadde jeg krevd at de som hang ut vinduet betaler boten.

 

Edit, men på den andre siden kan de vel gi deg en §3, ordlyden er såpass åpen der at den kan brukes til alt.

 

Vil påstå at det ikke er så vanskelig å se at dem er kappa.. (kappa en del) en og en ting av det som jeg gjorde som var ulovlig er antaglig ikke nok til å miste lappen, men veit ikke hvis dem legger sammen alt da. Kappa fjærer, for mange i bilen og at dem hang ut. Da er det plutselig 3 ting..

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra siste avsnitt er det nok mer riktig enn du aner det gitt

 

Noen ganger sliter jeg med å forstå om du kødder eller om du faktisk er seriøs. Dette er et av tilfellene hvor jeg frykter at du er seriøs ;) Trudde du var litt eldre i huet enn du gir uttrykk for med en slik påstand. Men for all del, jeg vet jo ikke alt her i verden, så det kan jo hende at du har rett - bare litt rart at noen alltid møter politifolk som er noen forbanna korrupte, onde, sinnssyke jævler, mens andre bare møter hyggelige, hjelpsomme, velmenende og forståelsesfulle politifolk på sin veg - alt tatt i betraktning at de har en litt upopulær jobb å gjøre. Så da kan vi jo være enige om å være litt uenige ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både sett og hørt så mye rart fra denne etaten at ingenting forundrer meg lenger. Jeg har sett politirapporter som man ikke akkurat trenger rare tekniske kunnskapen for å forstå er rein science fiction (piruett med FWD på tørr asfalt,2 stk 25 meter lange spinnespor på tørr asfalt med 1500 kg bil på 115 hk, burout med org. moped o.s.v), jeg har i rettsak bevist at en politimann fra sitt ståsted ikke kunne se det han hadde sett, uten å ha røntgensyn, jeg har sett folk bli lagt i håndjern etter et par sladder på et industriområde, jeg har sett folk bli fratatt førerkort for rusing.. Og i lokalmiljøet går det to saker i rettsystemet om dagen. En om en politimann som ble anmeldt for råkjøring etter en ulykke der han visstnok var under uttrykning med sin private bil, og som han ikke aksepterer noen straff for. En annen er en som er ilagt bot for å ha hindret politiet i å utføre sin jobb, noe han, og et titalls vitner overhodet ikke er enig i. Mannen gikk til retten, og politiet sliter litt for å si det mildt.

 

Så juristen, at jeg er seriøs, det kan du banne på, og hvor gammel jeg er i hue vet jeg ikke, men vi kan si det sånn. Maktmisbruk har alltid, og kommer alltid til å irritere meg. Uansett alder.

 

Og ja, jeg vet at politiet bare gjør jobben sin, og jeg vet også at det er en møkkajobb, men hvis man ikke klarer å løse den jobben man er satt til å gjøre på en skikkelig måte, bør man finne seg noe annet. Dette gjelder enten du er renholder eller politimann.

 

Og jeg er klar over at noen bare har hatt hyggelige møter med politiet, det sier seg selv, men som alltid er det drittsekkene som blir omtalt både på bilforumet og andre steder. De hyggelige politifolkene gjør nemlig den jobben de er satt til på en utmerket måte, men det er veldig mange som ikke skjønner hva man kan oppnå med et smil.

 

Og selvfølgelig skal folk som har brutt loven straffes, men når politet annenhver uke klager over at de har for lite ressurser, samtidig som fillesaker opptar store deler av rettsystemet fordi etaten aldri kan innrømme å ha gjort en feil,mens store saker blir liggende i ei skuffe, da er respekten fra meg på et absolutt nullpunkt.

 

Kall det gjerne å være barn i hodet, jeg kaller det et ønske om likhet for loven.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både sett og hørt så mye rart fra denne etaten at ingenting forundrer meg lenger. Jeg har sett politirapporter som man ikke akkurat trenger rare tekniske kunnskapen for å forstå er rein science fiction (piruett med FWD på tørr asfalt,2 stk 25 meter lange spinnespor på tørr asfalt med 1500 kg bil på 115 hk, burout med org. moped o.s.v), jeg har i rettsak bevist at en politimann fra sitt ståsted ikke kunne se det han hadde sett, uten å ha røntgensyn, jeg har sett folk bli lagt i håndjern etter et par sladder på et industriområde, jeg har sett folk bli fratatt førerkort for rusing.. Og i lokalmiljøet går det to saker i rettsystemet om dagen. En om en politimann som ble anmeldt for råkjøring etter en ulykke der han visstnok var under uttrykning med sin private bil, og som han ikke aksepterer noen straff for. En annen er en som er ilagt bot for å ha hindret politiet i å utføre sin jobb, noe han, og et titalls vitner overhodet ikke er enig i. Mannen gikk til retten, og politiet sliter litt for å si det mildt.

 

Så juristen, at jeg er seriøs, det kan du banne på, og hvor gammel jeg er i hue vet jeg ikke, men vi kan si det sånn. Maktmisbruk har alltid, og kommer alltid til å irritere meg. Uansett alder.

 

Og ja, jeg vet at politiet bare gjør jobben sin, og jeg vet også at det er en møkkajobb, men hvis man ikke klarer å løse den jobben man er satt til å gjøre på en skikkelig måte, bør man finne seg noe annet. Dette gjelder enten du er renholder eller politimann.

 

Og jeg er klar over at noen bare har hatt hyggelige møter med politiet, det sier seg selv, men som alltid er det drittsekkene som blir omtalt både på bilforumet og andre steder. De hyggelige politifolkene gjør nemlig den jobben de er satt til på en utmerket måte, men det er veldig mange som ikke skjønner hva man kan oppnå med et smil.

 

Og selvfølgelig skal folk som har brutt loven straffes, men når politet annenhver uke klager over at de har for lite ressurser, samtidig som fillesaker opptar store deler av rettsystemet fordi etaten aldri kan innrømme å ha gjort en feil,mens store saker blir liggende i ei skuffe, da er respekten fra meg på et absolutt nullpunkt.

 

Kall det gjerne å være barn i hodet, jeg kaller det et ønske om likhet for loven.

 

Likhet for loven må det selvsagt være, og jeg forsvarer overhodet ikke dem som med viten og vilje gjør en dårlig jobb. De bør selvsagt skaffe seg noe annet å gjøre.

 

Det tredje siste avsnittet ditt viser en ny side av deg, som du tidligere ikke har vært villig til å vise. Så lenge du klarer å innrømme at en del (heldigvis de fleste) politifolk gjør sitt beste og en god jobb, skal jeg være den første som sier meg enig i din irritasjon over dem som ikke gjør en god jobb! Men frem til nå har du aldri klart å fremstille et såpass nyansert bilde av ditt syn på politiet, du har vel stort sett bare sagt noe tilsvarende at "alle politifolk er dumme og onde og gjør alt de kan for å ødelegge for meg og alle andre", ref f.eks. ditt innlegg fra i går kl 1634 :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel stort sett bare sagt noe tilsvarende at "alle politifolk er dumme og onde og gjør alt de kan for å ødelegge for meg og alle andre", ref f.eks. ditt innlegg fra i går kl 1634 :)
For å sitere en eller annen komiker: Det har ikke jeg sagt.

 

Angående innlegget kl 1634 så er det erfaring basert på tidligere nevnte saker.

Det er hevet over enhver tvil at som fersk bilfører som har vært litt på kanten med vegtr lovens paragraf 3 så er nok rettsikkerheten ikke helt som den bør være..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke politiet som bestemmer hva straffa er, og en enkel politimann i gata kan ikke velge hva han vil gjøre - han har retningsliner å forholde seg til

 

Enig med deg der, MEN:

 

En politimann kan velge å se bort eller bruke sunn fornuft. Dvs ikke være så jævla firkantete bestandig..!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der, MEN:

 

En politimann kan velge å se bort eller bruke sunn fornuft. Dvs ikke være så jævla firkantete bestandig..!

 

...og få disiplinærreaksjon/bli dømt for tjenesteforsømmelse/uforstand i tjensten? :)

 

Joda, de skal bruke sinn sunne fornuft og vurderingsevne, men de er ikke bedre utstyrt i hodet enn deg og meg, og alle tenker forskjellig.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og få disiplinærreaksjon/bli dømt for tjenesteforsømmelse/uforstand i tjensten? :)

 

Joda, de skal bruke sinn sunne fornuft og vurderingsevne, men de er ikke bedre utstyrt i hodet enn deg og meg, og alle tenker forskjellig.

 

spør Obiora om disiplinærreaksjon du kjære jurist.

eller vent, er jo for sent det nå ja....

 

ser liten vits i å forsvare personer som ikke utfører jobben dem er satt til på en god måte.

mange utrolig flotte personer i etaten, men jøss.... å ikke ville se at det er en del "sorte får" der er vel noe naivt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør Obiora om disiplinærreaksjon du kjære jurist.

eller vent, er jo for sent det nå ja....

 

ser liten vits i å forsvare personer som ikke utfører jobben dem er satt til på en god måte.

mange utrolig flotte personer i etaten, men jøss.... å ikke ville se at det er en del "sorte får" der er vel noe naivt????

 

Hva i all verden har Obiora med saken å gjøre? Orker ikke å begynne den diskusjonen i det hele tatt før du leser samtlige sider i Riksadvokatens avgjørelse, for det er så håpløst å diskutere med folk som ikke har filla peiling på hva de snakker om. Si fra når du har lest den, så kan vi snakke om Obiora, men da må vi starte en ny tråd ;)

 

Og du bør nok lese hele denne tråden før du kommer og prøver å være eplekjekk, for jeg sier jo nettopp at det finnes en hel del sorte får som ødelegger for resten!

 

Men hvordan i all verden klarte du å pense diskusjonen over på DETTE, ut fra innlegget du siterte meg på???

 

Nei, makan til tulleinnlegg... Nå blei jeg sliten :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det var litt rart å miste lappen på dette. Hørt om folk før, som kjører på kappa fjærer og mistet lappen.. Så du er ikke den eneste!

Hvor lenge har du hatt lappen?

 

En kompis har blitt stoppet flere ganger med diverse ulovligheter...den ene gangen med sota ruter helt fram,haug med baum, slitte dekk, og kabba fjærer, pluss at bilen ikke var betalt årsavgift osv på:P Uten å miste lappen. Det er rein flaks!

 

Politiet er veldig forskjellige her i landet! Burde vært flere som han som stoppa han den gangen... Å gi folk en sjangs!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår