Gå til innhold

"Drifting"

Ranger emnet


ReidarP

Anbefalte innlegg

Anders-: Jeg tillater meg å være uenig.

I mine øyne kan det deles opp slik:

Sladding/skrensing - uorganisert leking med formål om å ha det gøy og skli rundt.

Drifting - konkurranse der det å ligge sidelengst med fineste vinkler og mest røyk er formålet. Dommere gir poeng og det blir kåret en vinner.

 

Dette blir på en måte det samme som tittelen fotograf. Alle kan kalle seg det, men det er da vel ikke alle som kan ta flotte bilder? :)

 

Second that.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I mine øyne kan det deles opp slik:

Sladding/skrensing - uorganisert leking med formål om å ha det gøy og skli rundt.

Drifting - konkurranse der det å ligge sidelengst med fineste vinkler og mest røyk er formålet. Dommere gir poeng og det blir kåret en vinner.

 

Kort forklart =)

 

Forresten for de som liker leke på snøen. Når det kommer snø igjen så er det noen BREIE veier oppe ved parkeringsannleggene til gardemoen. Tipper de er på bredde med 3-4 felts motorveier og helt rette og lange. UTROLIG gøy var det hvertfall forrige uke når snøen falt natt til torsdag...

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det må jeg huske; Neste gang jeg er ute og SLÆDDER så må jeg ikke sette opp kontraen før neste sving osv. for da DRIFTER jeg faktisk. Hørt makan til tåpelig. Forskjellen på drifting og slædding er omtrent like stor som forskjellen på råkjøring og villmannskjøring.

 

Og hva har det å si hva underlaget er? Der jeg slædder på våt asfalt så drifter jeg, mens så fort det kommer snø så er det virkelig slædding og ikke drifting?

 

Det jeg driver med selv ser jeg på som slædding, men fortsatt så er jeg jo på jakt etter kombinasjon av fart, spor og vinkel.

 

Satt litt på spissen; Du ser ett filmklipp av en som drifter i slakteren, i utgangen av svingen så er klippet slutt.

Hvordan vet du om han drifter eller slædder da? Du får jo ikke sett om han fortsetter til neste sving?

Da får du nesten vise meg Driftingen din, så skal jeg gi deg poeng da jeg har vært dommer på 3 av årets Nordiske Konkuranser!

 

Drifting er Fart,vinkel, dekkrøyk og IDEALSPOR!

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver så negativt og bastant.

 

Til våren skal jeg kjøre i Powerdrift ja, om det blir vilkårlig sladding eller drifting fra minside vil tiden vise, jeg ser forøvrig på meg selv som en som kjører på skråss, så kan du "drifte" så mye du vil på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du nesten vise meg Driftingen din, så skal jeg gi deg poeng da jeg har vært dommer på 3 av årets Nordiske Konkuranser!

 

Drifting er Fart,vinkel, dekkrøyk og IDEALSPOR!

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver så negativt og bastant.

 

Til våren skal jeg kjøre i Powerdrift ja, om det blir vilkårlig sladding eller drifting fra minside vil tiden vise, jeg ser forøvrig på meg selv som en som kjører på skråss, så kan du "drifte" så mye du vil på veien.

 

Uuuhh, hva så om du har vært dommer? Gjør det deg noe bedre enn meg? virker nesten som om det er det du vil fram til her. Og når kom kjøringen min inn i bildet? Jeg har da aldri skrevet at jeg drifter? Jeg utrykker bare mine meninger om forskjellene.

 

Og jeg syntes det er tåpelig at bakgårdsslædderen skal få lov å kalle kjøringa si drifting når han gjør akkurat det samme som kenneth moen og company!

 

Så forklar meg; Når man har fart, vinkel og idealspor på snøen, hvorfor drifter man ikke da? Du har jo faktisk selv skrevet at du var på driftetrening i fjor på sigdal?

 

Til din opplysning så bruker jeg aldri drifting om min egen kjøring.

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har nok et bedre utgangspunkt en deg ja.

 

Vel, om en bakgårsslædder klarer og kjøre like rått som Kenneth, Kim, Fredric, Tom Ole og resten av gjengen, så drifter han ja.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du er så jævla negativ, du får kjøpe deg en bil du kan drifte med og teste selv, så ser du at det er STOR forskjell på og sladde og drifte.

 

Du snakker om vinkel fart og idealspor på snøen, med mindre du har ISPIGG så kommer du aldri opp i samme hastighet rundt svingene, treffer ikke apex på samme måte, så NEI! man drifter ikke på snø.

 

Drifte trening, som i TØRR trening på og trene på inn og utganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuhh, hva så om du har vært dommer? Gjør det deg noe bedre enn meg? virker nesten som om det er det du vil fram til her. Og når kom kjøringen min inn i bildet? Jeg har da aldri skrevet at jeg drifter? Jeg utrykker bare mine meninger om forskjellene.

 

Måten du gjør det på virker mer som et direkte personangrep på Ealokens mening fremfor en yttring om en generell mening. Synes det er merkelig at du ikke har kommentert selve posten, men bare ealokens poster. Legg igjen ego hjemme gutta..

 

Og jeg syntes det er tåpelig at bakgårdsslædderen skal få lov å kalle kjøringa si drifting når han gjør akkurat det samme som kenneth moen og company!

Akkurat det samme er å ta i, det er mye teknikk og linjer inne i bildet her. Hvis alle gjør som moen og company hvorfor er det ikke fler som sloss om titlene i drifting da?

 

Så forklar meg; Når man har fart, vinkel og idealspor på snøen, hvorfor drifter man ikke da? Du har jo faktisk selv skrevet at du var på driftetrening i fjor på sigdal?

Driftetrening ja, ikke drifting.. To forskjellige ting..

 

Til din opplysning så bruker jeg aldri drifting om min egen kjøring.

 

Så hva er problemet da? Kverulere bare for å kverulere? :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at du ikke har kommentert selve posten, men bare ealokens poster.

Hva er det jeg kommenterer som ikke har med posten å gjøre? Det er jo akkurat dette temaet som posten er om?

 

Akkurat det samme er å ta i, det er mye teknikk og linjer inne i bildet her. Hvis alle gjør som moen og company hvorfor er det ikke fler som sloss om titlene i drifting da?

 

Har da ikke sagt at alle gjør som Moen og company? Hvor tar du det fra? Og vil tro at det er i drifting som i veldig mange andre motorsportgrener at folk blir knust av økonomi og aldri får sjansen vil å vise sitt potensiale.

Driftetrening ja, ikke drifting.. To forskjellige ting..

??? Når man trener på å drifte så trener man vel? Hvis man er ute og løper i skauen så er du jo fortsatt ute og løper selvom du ikke er med i en konkurranse?

 

Så hva er problemet da? Kverulere bare for å kverulere? :

 

Er det noe problem her da?

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom drifting offisiellt vil bli tatt opp som egen gren i NBF fra 2007 har vi finpusset litt på både teknisk reglement og konkurransereglement.

 

 

 

 

1. Hva er drifting?

 

Drifting er en ferdighetskonkurranse med bil der målet er å kontrollere en bil i sladd gjennom en seksjon med svinger. Konkurransen dømmes ved at et dommerpanel gir poeng utifra følgende kriterier: hastighet, sporvalg, vinkel og showfaktor.

 

Drifting er pr. i dag den raskest voksende bilsportsgrenen i verden. Sporten fikk sitt første profesjonelle mesterskap i Japan i 2000. Pr. 2006 kjøres det mesterskap over hele verden. Aller størst har sporten blitt i USA der samtlige runder i det amerikanske mesterskapet vises på ESPN og flere bilprodusenter stiller med fabrikksteam. Hovedårsaken til at drifting har blitt så populært er sportens inkluderende og underholdene natur. Drifting henvender seg til et mye større publikum enn ordinær bilsport og er således svært levedyktig i vårt moderne samfunn. Løpsformatet er heftig og intenst og foregår på et relativt begrenset geografisk område. Dermed er sporten både enkel og rimelig å

arrangere, samt veldig tilgjengelig for publikum.

 

Drifting er ikke en hastighetskonkurranse i seg selv, men sporvalg og fart er i aller høyeste grad en faktor. Mer om dette under avsnitt 2.

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig med deg nå ealoken, drifting på snø er jo på en måte det samme som på asfalt, bare at det foregår i en litt "mindre skala". Drifting med ispigg blir helt feil, for der har man mer feste jo mer sidelengs man kommer, for da spinner piggene seg ned i isen.

 

Min menig om driftnig kontra sladding er: Sitter jeg hjemme og ser ut av vinduet at det snør, så stikker jeg ut å sladder. Hvis jeg skulle kjørt drifting, så er det kjøring under konkuranse, der jeg yter 110%. Høyest mulig inngangs hastighet, mest mulig vinkel inn før svingen, treffe tangeringpunkter, kjøre bedre enn den bilen som evt ligger foran eller bak meg...

 

Men det er bare min mening da, resten får dere bare krangle om hehe....

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt uenig med deg nå ealoken, drifting på snø er jo på en måte det samme som på asfalt, bare at det foregår i en litt "mindre skala". Drifting med ispigg blir helt feil, for der har man mer feste jo mer sidelengs man kommer, for da spinner piggene seg ned i isen.

 

Det er jo greit nok, men det som er saken da er at drifting er en Gren innen bilsport! Dette skjer vel på lukkede baner helst. (ikke hørt at det er arrangert noe noen andre plasser som f.eks i gater..)

 

Når det er snø så heter, eller jeg skal ikke si at det heter men, som regel kalt sladde/skrensing/dra brekke etc etc.. SÅ du er ikke ute å "drifter" på snø i gatene, for drifting er en konkurranseform innen bilsport som skjer på asfalt!

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår