Gå til innhold

Thomas S: Mitsubishi Galant G8 Sport

Ranger emnet


Thomas S

Anbefalte innlegg

Godkjenne aftermarket skilt til veibruk? Skjer ikke. Man får ikke små skilt engang i Norge.

 

Hadde håpet på det siden fangeren er laget for høye skilt. Skal gjøre et forsøk ihvertfall :)

Ingen har kommentert skiltet enda ihvertfall bortsett fra 2er feil på EU godkjenning. Men har alltid original skiltet med meg sånn i tilfelle

 

Black Pearl: Tusen takk for det :)

 

Håper på å få kjøpt svarte sideblink no når lønnen kommer neste måned. Håper også å få kjøpt meg en og en brukt Dynabel BF 4501 med 800w RMS ved 2ohm til 1500,- :D

Endret av Thomas S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her har vi en big update!

Fant ut hvorfor bilen rister som fy når eg skal løse bilen og rister enda mer når det er oppoverbakker, tror eg vet hvorfor og håper det er det :) Har ikke noe med sleten drivknute å gjøre ihvertfall.

Gikk over tilstanden til motorfestene, foran var den litt segen og fikk 1er feil på EU kontroll ifjor. De som er på siden var helt i orden. Gynget litt i motoren og merket at den hang litt bakover, stakk dermed hodet på baksiden av innsuget og så forskrekket på motorfeste der. Bolten der var bortevekk og resulatet var at motoren ligger så å si på traversen å hviler :lol: Få fatt i en ny tilsvarenede bolt og satse på at ristingen forsvinner :P

Fant også ut hva som har skranglet litt på høyre side. Er nok eg som har byttet om to bolter som holder beslagene som igjen holder bærearmene oppe. Prøvde å stramme til men nyttet ikke. Så vil tro eg har en kort bolt en annen plass og en lang der som gjør at den skrangler noe innihelvete når det blir humpete :)

 

Tømte forresten batteriet for noen dager siden :lol:

Nye 800w forsterkeren slukte det som var igjen av det stakkars møkka batteriet fra Feiltema.

Brodern sku hjelpe med startkabler med overspenningsvern. Vi stoppet ganske kjapt da jordingskabelen som går fra innsugsmanifolden og til torpedoveggen begynte å ryke og gummien rundt kobberet bare rant av etter all varmen.

Ladet batteriet men etter full lading var det bare rele klikking som pleier å komme når det ikke er nok spenning på batteriet.

Vinduer, lys, klima og alt annet elektrisk funker så kan ikke være så gale (håper eg)

 

Fant en mulig synder. Provisoriske sikringen til NAF har røket. Mistenker denne som en mulig synder. Det var dynamo sikringen som egentlig er på 120amp er 20x2 amp flatstift sikring som sku være en midlertidig sikring. Den ene flatstiften var ihvertfall røket. Ringte motorforum idag og bestillte, men får ikke den før fredag pga tranpsort streiken!!

 

Skulle til å endelig begynne på bagasjerommet men det ble satt på vent for å få bilen helt i orden igjen :)

 

Handleliste:

- Gummimansjett + drivknute gris og kaaaansje en ny knute

- Bolt til motorfeste bak

- Nytt motorfeste foran

- Nytt utløserlager til clutchen vist det er det som gåent

- Orignal luftfilter sats + innsats filter fra TS-Racing som er av den tørre typen

- Dynamo og servo reim. Damen helte kjølevæske på de gamle

- Gele batteri

 

Bagasjerom prosjekt:

- 140amp automatsikring

- Hvitt LED lys til å lyse opp hele bagasjerommet, skal kobles opp til det vanlige lyset der

- Lakke alle teppene langs veggen svart

- Nye vegger bak lyktene

 

Til høsten har forhåpenligvis økonomien min stabilisert seg og slitedeler er ferdig kjøpt/byttet.

 

Da har eg en liten handleliste for utseendes skyld:

CIBIE projektorlykter

20677_1320179334550_1532791796_30855947_6972917_n.jpg

 

Vouge lippe (Sjelden OEM ekstrautstyr i Japan til VR-4)

20677_1320187614757_1532791796_30855964_7835647_n.jpg

Denne kan kun brukes på treff osv ettersom bilen er lav i utganspunktet :thumb

 

VR-4 Breddelister (Oem ekstrautstyr)

20677_1320179294549_1532791796_30855946_7110317_n.jpg

Må heve bilen pittelitt foran for å kunne bredde ut hjulene pittelitt.

 

Kommer til å bli kjøpt i den rekkefølgen :thumb

Endret av Thomas S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft, du må senke mer, få den helt nedpå.. 5cm er passe høyde under bilen;) ellers så må du valse eller god ned på mindre felger/mer strekk+lavere profil på dekka;) heheh.. men bilen ser bra ut den, men mer senk hadde gjort seg.;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir nok lavere når bilen blir oppgradert til treff bil og eg får en egen bruksbil :) Har problemer med at traversen går nedi stadig vekk. Er godt under 10cm mellom den og asfalten

 

Da har eg fått Rockford Subben i bilen. Skal gjøre det mer pent når eg får tid. Har en ny plate liggendes. Har installert den i en litt mindre kasse med litt isolasjons watt i og refleksrør. Ble slappere lyd men fikk mer plass i bagasjerommet. Holder på med brokobling på forsterkeren no så får vi se om eg kjøper den eller ikke. Kjører forløbi den på 400w 2ohm brokoblet mellom to kanaler. Har 2 kanaler til overs til å kjøre frontsettet (Focal Access 165 CA1 2 kanals) Når det er db drag kjører eg subben på alle 4 kanaler som utgjør ca 800w RMS i 2ohm. Må bare oppgradere strømforsyning og kjøpe automat sikring på minst 110amp

 

29058_10150187117205372_857545371_13088309_6289363_n.jpg

Forsterkern står slik fordi vognen skal inni også. No triller eg bare barnevognen rett inni og forsterkern går klar for understellet på vognen :) Har mindre kasse no en før også. Men må lage til et nytt gulv, glemte sist at eg sku ha subben der den står når eg lagde henglsene. Skal lage nytt golv slik at kun delen til venstre kan løftes ogg slik at eg kan komme til nedi hjulbrønnen

 

Mekanisk update på bilen:

Tar det negative først. Coiloveren på venstre side framme lekker tror eg. Brunt gugg nedover siden fra oppunder dempertårnet.

Fikk på plass en ny bolt til bakre motorfeste og jammen meg så forsvant absolutt alle ulyder ved løsing av bil og belastinger sånn ellers. Feiret med å grisekjøre oppover bakker og litt generell herjing kl 23.30 på kvelden :lol: Så drivknuten funker som fjell enda. Finner ikke lekkasjer på gummimansjetten heller :D

Så da slapp eg unna rundt 2k bortsløst i ny drivknute!

Få sjekket ene coiloversen så kan eg prøve meg på bane igjen :)

Endret av Thomas S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var servo/AC reimen byttet endelig :D Slapp heldigvis å bytte dynamo reimen så eg slapp å skru løs dynamoen :)

Satser på at tøtto holder frostvæsken unna denne gang :)

Kjøper meg nytt motordeksel til undersiden av motoren når fangeren og panseret er solgt og så blir det påmontering av originalt luftfilter igjen og så en skikkelig motorvask :D Rune sitt motor-rom i Avancen var strøkent og slik vill eg ha min og :) Hiver på åpent filter igjen når eg har fått tak i skikkelige rør og et oljefritt filter fra TS-Racing :)

Eneste som gjenstår før bilen er 100% mekanisk igjen er å få orden på A/C, nye bremsesko til håndbrekk og bytte bremserør til høyre side bak :) Så satser eg den går rett gjennom EU kontrollen i Januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant igjen tråden fra da Colli som ikke lengre er så aktiv her overhalt lakken min første gangen. Den gangen så bilen så jævlig ut at det burde vært 18 års aldersgrense på å se den.

Er ikke eg som har mishandlet bilen slik, pruten den en god del tusenlapper ned pga lakken. Utleiefirmaet Avis eide bilen frem til den var gått 100.000km og de er hyppige på det med automatvask. Og en svart bil med elendig miljø lakk liker ikke dette spesielt godt.

 

 

Quoter innleggene hans fra Bergen Gatebil Klubb forumet

Yess...

 

Jeg fikk denne levert i morges, og gjett om jeg så for meg en makeover her da... Her følger før vask bilder

 

IMG_1581.jpg

 

IMG_1582.jpg

 

IMG_1583.jpg

 

IMG_1585.jpg

 

Så har vi inspeksjonen da, vær obs på sterke bilder (18 års aldersgrense)

 

IMG_1586.jpg

 

IMG_1587.jpg

 

IMG_1588.jpg

 

IMG_1589.jpg

 

IMG_1590.jpg

 

Ja, sånn var hele bilen...

 

 

Her var det nok å ta seg til. Ryktet på gaten sa at japselakk var myk. Jeg håpet på det, og tok fatt en hvit LCC pute og Optimum Polish... Her har vi noen bilder som viser etter 2 runder med den komboen...

 

IMG_1591.jpg

 

IMG_1592.jpg

 

Videre følger en haug bilder med upolerte og polerte paneler... Tror ikke jeg trenger å kommentere hva som er hva! :P

 

IMG_1593.jpg

 

IMG_1594.jpg

 

IMG_1595.jpg

 

IMG_1596.jpg

 

IMG_1597.jpg

 

IMG_1598.jpg

 

IMG_1599.jpg

 

IMG_1600.jpg

 

IMG_1601.jpg

 

IMG_1602.jpg

 

IMG_1603.jpg

 

IMG_1604.jpg

 

IMG_1605.jpg

 

IMG_1606.jpg

 

 

Listen:

 

HT-vask

NXT Shampoo

2 bøtter

Chenille Mitt

Megs Quik Clay

Optimum NO-rinse + vann som clay lube

Optimum Polish

Hvit LCC pute

MG21

DP Max Wax

Black again

Endurance Gloss

NXT Glass cleaner

 

Her er litt helhets bilder av bilen etterpå :)

 

Jeg prøvde også hvit pute og Optimum Compound, men den fjernet ikke noe mer. Dessverre så var det litt riper igjen her og der, men jeg kunne ikke få noe mer ut av lakken. Lakken var i tillegg tynn! WTF?? Uansett, så har vi her da mitt ferdige resultat.

 

IMG_1607.jpg

 

IMG_1608.jpg

 

IMG_1609.jpg

 

IMG_1610.jpg

 

IMG_1611.jpg

 

IMG_1612.jpg

 

IMG_1613.jpg

 

IMG_1614.jpg

 

IMG_1615.jpg

 

IMG_1618.jpg

 

IMG_1619.jpg

 

IMG_1620.jpg

 

IMG_1621.jpg

 

IMG_1622.jpg

 

IMG_1623.jpg

Endret av Thomas S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poleringen eller bilen generelt? :P

 

De siste bildene var fra jobben som ble gjort av en proff for 2 år siden :)

Men jenten som polerte bilen igår (Post #203) polerte opp igjen etter sist gjorde en god jobb :) Eg har desverre kun tolmodighet til selve bilvasken og intet annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten A/C update idag.

Fikk låne auto-klima panelet til en kompis, demonterte så midt-konsollen min så fant eg ut at røret som går fra temp-sensoren på panelet og ned til beina på førersiden som måler coupe tempen ikke var festet i det hele tatt.

Så grunnen til at auto-klimaen har rotet så mye med coupetempen er pga den slangen ikke var koblet til.

Etter slangen ble festet gikk alt helt strøkent. Før så begynte den helt uten videre å blåse kald luft når det er kaldt ute, ble sikkert påvirket av varmen til CD spilleren når den blir varm :?:

Fikk ikke kompressoren i gang men det kan være pga ute tempen var under 10c kansje?!

Skal teste det i solen imorgen, vist det ikke funker da så prøver eg panelet eg lånte :)

Skal forresten bestille røde pærer slik at knappene lyser rødt slik som speedometer nålen og hvitt display nett som tallene i speedoen :)

 

Fikk byttet pærene til lys i askebegeret og sigarett tenneren mens ting var demontert :) Mangler bare pæren i hanskerommet så er alt av lys i coupeen i orden :D Elsker når ting funker :smt003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår