Gå til innhold

Xander migrerer fra Audi til Hyundai Coupè...

Ranger emnet


Xander

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

På tide å innvie meg i ny forumdel - nå som jeg blir medeier i gjengen! :)

 

Denne gangen har jeg gått meg lei av Audi etter evig mye tull med den og vandret veien over til Hyundai.

Grunnen er enkel, har tidligere hatt en Coupè som leiebil, og ble umiddelbart forelsket i den - og har siden prøvd å forhandle frem med min gode side grunner til å kjøpe en, og nå når A3'en har hatt store problemer med girkasse 3(!!) ganger har jeg valgt og bruke det som god nok grunn.

 

Bilen er en sølvfarget (Do'h, ganske vanlig - men jeg liker det! selv om svart er zeksy!) 2004-modell.

Den har gått stusselige 28'400km og fremstår som 100% strøken!

Den kommer til å trenge senk og noen nye sommerlisser når våren knakker på, men det skal nok gå.

 

Får bilen på Onsdag, og har bestillt time for heltoning av alle ruter, ca. 35% - Det er viktig.

 

Så, om dere har noe dere vil ytre, så kom gjerne med det her.

Jeg er spesielt interessert i å vite om vanlige feil og mangler, og egentlig generellt andre ting jeg kan komme over og måtte tenke på.

Kom også gjerne med noen gode ressurssider hvor jeg kan finne diverse ting og snacks.

 

Orker ikke å legge så mye planer nå - men skal komme tilbake til en visjon om hva jeg som skjer!

 

=============

OPPDATERING

=============

 

Planliste for bil (utvides ved behov).

 

x Xenon i nærlys

x Xenon i tåkelys

x Hvite diodepærer i hovedlykter, ryggelys, interiør, skiltlys)

x Hvite deksler med hvite dioder i dørene

x Stubb antenne, fremfor den radiobilantennen

x Tone alle ruter 35% med unntak av bakrute, 20%

x Nye felger, 19"

x Tuscani logoer til felger

- senk, 30mm

x Nye lykter foran (FL2)

- Nye lykter bak (SFR Diodelykter)

- 2005 mod frontfanger eller Aston Martin look fanger

- hvite sideblinker (med nyskiftet blinklysolje! Haha!)

x Dobbelt DIN spiller

- Dobbelt eller Quad eksos

- Refleksvest

x Tuscani emblemer

x øyelokk

- leppekit (front, bak og sideskjørt).

 

 

Bilde:

75_-587865447.jpg

 

75_386064707.jpg

 

75_1207887474.jpg

 

 

=================

OPPDATERTE BILDER

=================

-- 20.08.2008

IMG_0763_small.JPG

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig rå bil, har hatt en likedan i svart :)

 

Det er ingen tvil om hvor du bør kjøpe deler/styling til bilen:

 

KSpec - http://www.kspec.com <- Alle priser er inkludert frakt, tar max 1 uke fra du bestiller til det ligger i postkassen. Med en sinnsyk lav dollarkurs, koster det 1/11 del av prisene inorge.

 

KDM Stuff - http://www.kdmstuff.com <- Akkurat det samme ulla som KSpec, bare litt større utvalg. Max 1 uke fra du bestiller til det ligger i postkassa, priser inkl. frakt.

 

ImportShark - http://www.importshark.com <- Styling, gode priser, send mail til de for priser på frakt.

 

Shark Racing - http://www.sharkracing.com <- Alt mulig til gode priser, frakt er også her inkl. i prisen.

 

Har handlet fra alle disse plassene, og har fått utrolig god service!

 

Lykke til :)

Hyundai Coupe 2003 1.6 FX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det var særdeles informerende! =D

Har rota meg innom noen av de stedene tidligere, så det gjorde godt og få med litt erfaringer fra en i samme land som meg.

Takk.

 

Lurer på et par ting og:

Hva slags pærer sitter i tåkelysene og i parklysene?

Tenker det første jeg gjør er å skaffe meg et Xenonkit til nærlyset og tåkelysene og ett sett med hvite leds til parklyset.

Kan noen evnt. finne et bilde av sokkelen til lysene? Parksokkel er mest interessant, for tåke er vel en helt standard pære?

 

Forsto det sånn at nærlys og fjernlys har H7-sokkel, så den saken er vel egentlig biff.

 

Bestillte et sett med T-merker i sted, for jeg liker disse bedre enn Hyundaimerkene som er på utgavene av bilen som selges her i Europa.

Jeg er ingen logotrimmer, men så lenge bilen orginalt er begge deler, så synes jeg det går fint. :)

 

Driver å ser litt etter spiller og...

Jeg har klima i bilen, det med digitalt display og ikke de runde knottene jeg ser rundtomkring på bilder - er det plass til en DobbelDIN spiller her? Tenker på Pioneer AVIC-D3, den liker jeg veldig godt.

 

Hvordan er det med service på disse bilene, ved hvilke km og hvor dyre er de ca?

Når må reg-reim byttes første gang?

 

 

Og, sist men ikke minst - Hvor mye betaler folk for forsikring her, og hvor gamle er dere mennesker?

 

Jeg er 19år med 20% bonus og endte opp på 20400kr i året hos If.

Da er det full kasko, 16'000km kjørelengde og 12'000 i egenandel.

De sponset meg med et medlemskap i KNA for å presse prisen ytterligere...

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en fin liste som kan hjelpe litt til, selv om jeg stusser litt på det som står om "Parking Light" - den sokkelen er jo ganske stor? Skal sjekke det når jeg får bilen i morgen.

 

######### 2004 HYUNDAI Tiburon #########

Low beam headlamp

H7

H7SU Silverstar ULTRA for Ultra Night Vision - The Whitest and Brightest Halogen H7ST Silverstar High Performance Lighting: The Whiter and Brighter Halogen H7XV XtraVision Halogen - The Brighter Light H7CB Cool Blue Halogen - The Whiter Light H7LL Long Life Halogen: Lasts two and a half times longer

 

High beam headlamp

H7

H7SU Silverstar ULTRA for Ultra Night Vision - The Whitest and Brightest Halogen H7ST Silverstar High Performance Lighting: The Whiter and Brighter Halogen H7XV XtraVision Halogen - The Brighter Light H7CB Cool Blue Halogen - The Whiter Light H7LL Long Life Halogen: Lasts two and a half times longer

 

Parking light

2357

2357LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

Front turn signal

2357

2357LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

Rear turn signal

1156

1156LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

Tail light

1157

1157LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

Stop light

1157

1157LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

High mount stop light

Assembly

 

Fog/Driving light

9006

9006SU Silverstar ULTRA for Ultra Night Vision - The Whitest and Brightest Halogen 9006ST Silverstar High Performance Lighting: The Whiter and Brighter Halogen 9006XV XtraVision Halogen - The Brighter Light 9006CB Cool Blue Halogen - The Whiter Light 9006LL Long Life Halogen Upgrade: Lasts one and a half times longer

 

License plate

168

 

Back up light

1156

1156LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

Front sidemarker

2357

2357LL Long Life Upgrade: Up to twice the life of the standard lamp

 

Rear sidemarker

168

 

Map light

DE3175

 

Dome light

DE3175

 

Step/Courtesy light

168

 

Trunk/Cargo area

DE3022

########################################

 

 

Nå har jeg i hvertfall bestillt meg Xenon til hovedlykta - men kun til nærlyset for øyeblikket.

I følge listen over skal det da være 9006 (HB4?) pærer i tåkelysene, og om det stemmer har jeg Xenon i tåkelysene neste uke.

 

Driver å stusser litt på om jeg skal ha 4300K eller 6000K pærer.

4300K blir hvitest og mest riktig, mens 6000K gir et litt blåere lys - som da er lettere å spotte som fake-xenon.

Noen inputs?

 

Man vet at OEM-sett som sitter i BMW, Audi, Mercedes etc. er 4100K pærer, og jeg kan ikke påstå at de lyser dårlig.

 

Når det gjelder parklys er jeg enda litt avventende til jeg får sett sokkelen, men det blir nok Apache 2 lykter i sort fra Shark Racing med hvite Angel Eyes - så sånn sett trenger jeg egentlig ikke å tenke noe på dette med hvitt lys i parklyset, enda...

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder DobbelDin spiller, er Avic D3 UTMERKET!!

 

Har den selv, og har aldri vært så fornøy noen gang, har den riktig nok i min V40, men vet at det ikke er noe problem å tilpasse den Hyundai Coupe :)

Avic'en har utrolig bra lyd kvalitet, anerkjent navigasjonssystem og nydelig finish!

Hyundai Coupe 2003 1.6 FX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det gjorde seg godt og få inn Xenon i hovedlyktene! :D

 

Nå må jeg bare få koblet opp i sprederene.

 

xenon.jpg

 

 

Nå blir jeg bare rastløs, så må finne på noe nytt å bestille snart.

Tenker det blir lykter eller cd-spiller jeg. :)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullebukk. :)

 

Det blir godt å komme vekk i fra 3-girkasser-i-året-bil til en som klarer seg lenge med ei kasse.

 

Billigere å fikse og vedlikeholde er det og.

Tror nok neppe det blir noe tysk nazistål på meg med det første.

 

Men, ellers: Takk for sympatien. :)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk spawn. :)

Må faktisk si meg enig. :P

 

Men, jeg kan tenke meg disse lyktene jeg:

 

apache_headlights-apache1.jpg

 

apache_headlights-apache2.jpg

 

Det eneste er at da må jeg bestille de med hvitt lys og ikke blått, sånn at det står i stil med Xenon i sprederene.

 

Prisen er $370, noe som tilsvarer 2050kr før moms og frakt.

Jeg synes ikke det er så gale pris.

 

Eneste som er dritt er leveringstiden.

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår