Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sorry og si det men det der er ikke full gass på en R1.. har kjørt R1 nå i 4 år og du har ikke sjanse mot den med 600 hk,

 

Hei

 

Tror du virkelig ikke han gir full gass?

Hvorfor legger han seg ned? for å leke kis?

 

Men... siden du mener dette ikke er riktig... og evnt at dette er filmtriks... så utfordrer jeg deg til å stille opp med din sykkel... vi kommer til bærum :)

 

Send meg gjerne en pm for å avtale tid og sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tenkte jeg skulle regne litt på det:

 

HK vs vekt

Tok utgangspunkt i en 99 modells R1 og at Cosworthen ikke er letta.

 

Yamaha R1 = 180hk / 172kg = 1.04hk per kilo

Cossie = 605hk / ca 1250kg = 0.48hk per kilo

 

 

NM vs vekt

 

Yamaha R1 = 112.7NM / 172kg = 0.65NM per kilo

Cossie = 700 / 1250kg = 0.56NM per kilo

 

Det er ihvertfall lett å se at det er NM som teller, og at de har ganske like fartsressurser med tanke på moment per kilo. Jeg vil tru at cossien er en del kjappere på lavere farter, jeg har sett det gang på gang at sykler sliter med å henge med kjappe biler fra stillestående eller gangfart. Kanskje ikke så rart egentlig.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har selv kjørt fra sykler med cossien vår.. onkel har en ny susuki ett eller annet, 120hk eller noe, ikke noe R sykkel men er jævlig rask! Opp Mosseport tunnelen i moss, hvis noen vet hvor den er, så ruller vi inn(altså på tomgang!) i inngangen og gir flatt, da har vi vel 170km i utgangen.. Det samme har sykkelen til min onkel.. Så alt er mulig

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår