Gå til innhold

Audi RS4 Swirl Edition :D

Ranger emnet


Meguiar`s Fan

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser veldig bra ut! har brukt endel mg 85 med både DA(fy!) og roterende maskin, men legger den igjen veldig mye swirls?... spesielielt på myk lakk.. har brukt både rotererende med mg cutting pad og DA med cutting pad og virker som det blir mye swirls selv om alt av oksidasjon og mye riper blir borte.. trenger kanskje et "mellomledd"? en mindre aggresiv swirl remover?

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic. Men ser det ligger frontlykter til en w210 på hylla di. Har du prøvd de? vurdere slike selv..

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut her, lettere å jobbe med den gule padsen en den burg, men jeg har ikke benyttet 85 sammen med den før (tror jeg) fjernet det godt med riper på audien? vel ser jo sån ut på bildene da, men har sliti med sorte audi før da lakken på de bilene er knallhard og noe riper har en tendens til å kreve rimelig kraftige saker for å blir fjernet, vanvittig at det er så forskjell på lakken fra en sort audi til en sort bmw i mine øyne..

 

Fortsett med jobben, og gleder meg til etter bildene...

 

Det som er hovedgrunnen til att jeg velger den gule kontra den burgunder er att lakken er hard og dermed lett å lage kjøregater/hologrammer i med hard pad(burgunder) og fordi jeg fant ut att 1 til 2 runder med gul pad gjør like godt resultat som jeg vil ha iforhold til hva jeg forventer å få ut av bilen. Med gul pad får jeg null kjøregater/hologrammer på denne bilen, og om det skulle bli noen fjernes de meget lett med MG83 evt MG82 etterpå :D Syntes både Audi og BMW har hatt hard lakk jeg. Men det kommer vel sikkert litt ann på modeller ? Kan desverre alt for lite om slikt. Men skal nok få gode erfaringer i åra som kommer. DILLA!! hehehehe

En ting til alle som leser poster her på forumet, husk det finnes ingen fasitt på bilpleie. Kun "gyldne regler" og erfaring. Det en mann kan få til med sine produkter, kan det ofte hende en annen mann ikke får til og viseversa.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra arbeid! :)

Hva er det som i hovedsak fjerner swirlsene?

 

 

Eirik

 

I Meguiars sine produkter kalles det Diminishing Abrasives, altså slipemidlene i produktene. Sammen med en mekanisk bevegelse som Hånd, D.A eller Roterende får man fjernet Swirls og defekter i lakkens overflate. Alt etter som hvor stor defekt man har avgjør metoden og type produkt. Akkurat som det er mange typer lakk, finnes det mange typer produkter for å fjerne defeketer. En ting som kjennetegner Meguiars er selvregulerende slipemidler.(Diminishing Abrasives). Det er vel oxo hos andre produsenter, men hos meg er det Meguiars som gjelder. :D Mener truhaa har skrevet div om dette tidligere. Les alle poster på forumet minimun 5 ganger. Da får du mye info :D

 

Fant på MEGUIARS ONLINE.

 

http://meguiarsonline.com/forums/thread/19244.aspx

 

Meget fin beskrivelse.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic. Men ser det ligger frontlykter til en w210 på hylla di. Har du prøvd de? vurdere slike selv..

 

Ikke fått satt de på bilen ennå. Jeg hadde planer for bilen , men de ser ut til å ha "gone with the wind" :D

Kjøpte de på http://www.mbdele.dk noe bedre priser enn hva jeg fant de til her i landet.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! har brukt endel mg 85 med både DA(fy!) og roterende maskin, men legger den igjen veldig mye swirls?... spesielielt på myk lakk.. har brukt både rotererende med mg cutting pad og DA med cutting pad og virker som det blir mye swirls selv om alt av oksidasjon og mye riper blir borte.. trenger kanskje et "mellomledd"? en mindre aggresiv swirl remover?

 

 

Hei.

Ikke brukt MG85 med D.A før jeg, såvidt testa med Cyclo en gang. Den var ikke kraftig nok til å bryte ned slipemidlene for meg iaff. Men det er sikkert en metode som fixer det oxo. Første gangene jeg brukte MG85 fikk jeg ikke de helt store resultatene. Mange grunner til dette. For å gjøre en kort historie lang :D HEHE. I MG85 er det temmelig aggressive slipemidler, de må brytes helt ned for å få ett bra resultat. Når den har godt over i kun ett oljelignende lag på lakken er den ferdig brutt ned. Det bør ikke være mange slipemidlene igjen da. Cuttingpad/lakkrensepad er jo veldig hard og kan i seg selv lage litt ugang/swirls/hologrammer+++. Men med korrekt press på maksinen og korrekte bevegelser skal man kunne få strøkne resultater med denne oxo. Men er lakken for bløt/soft kan det hende du må trappe ned på pad/produkt(minst aggressive metoden først). Evt kjøre flere steg. Som du nevner "mellomledd", kjører ofte en litt mildere omgang etter bruk av MG85 jeg iaff. Ofte MG83, MG80, MG82 eller MG66. Alt ettersom hva jeg har oppnådd og hva jeg skal oppnå. Hvilke andre produkter har du ?

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tokk deg tid til produktbeskrivelsen :)gleder meg til flere bilder nå ! skal snart begynne på en veldig ripete å fæl jeep cherokee, lærer mye :)

 

 

Bare hyggelig du. Skal prøve å bli mye flinkere, gå mere nøye til verks sånn ordmessig. Lage mere "proffe" garasjereportasjer :D

Skal snart shine en Sort Cherokee, håper den ikke er for hard :D

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere bilder...

 

Støtfanger bak bakhjul.

 

IMG_1500.jpg

 

IMG_1501.jpg

 

 

Bakskjerm ved tanklokk..

 

IMG_1503.jpg

 

IMG_1509.jpg

 

 

Bakskjerm/bakdør..

 

IMG_1511.jpg

 

IMG_1512.jpg

 

 

Bakdør..

 

IMG_1513.jpg

 

IMG_1514.jpg

 

 

Bakdør/framdør..

 

IMG_1517.jpg

 

 

 

Fler bilder seinere :D

Begynner å bli litt lei for idag, men får vel ut igjen. Fixe litt på smådetaljer samt sjekke nøye over med lampe for å unngå swirls/hologrammer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Meguiars sine produkter kalles det Diminishing Abrasives, altså slipemidlene i produktene. Sammen med en mekanisk bevegelse som Hånd, D.A eller Roterende får man fjernet Swirls og defekter i lakkens overflate. Alt etter som hvor stor defekt man har avgjør metoden og type produkt. Akkurat som det er mange typer lakk, finnes det mange typer produkter for å fjerne defeketer. En ting som kjennetegner Meguiars er selvregulerende slipemidler.(Diminishing Abrasives). Det er vel oxo hos andre produsenter, men hos meg er det Meguiars som gjelder. :D Mener truhaa har skrevet div om dette tidligere. Les alle poster på forumet minimun 5 ganger. Da får du mye info :D

 

Fant på MEGUIARS ONLINE.

 

http://meguiarsonline.com/forums/thread/19244.aspx

 

Meget fin beskrivelse.

 

Håvard

 

Ah, takk skal du ha. Ikke meningen å gå helt off-topic her nå, men tror du det er lurt å begynne med for eksempel Scratch-X og M0916 Swirl Remover? Det virker ikke som om de er så dype disse swirlsene mine. Fars Verso har ikke swirls og har nesten aldri vært maskinvasket, kan dette ha noen betydning?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra innsats og gode resultater her Håvard :D

Hvor kjøper du slik blå maskeringstape? Legger den igjen et tynt limlag etterseg, eller kleber den bare uten lim?

 

Hvordan er det å bruke maskin på plasser som ikke er helt rette? Bakfangeren bak høyre bakhjul for eksempel. Den har jo en knekk. Må slike tas med hånd, eller kan du bruke kanten på poleringshetta forsiktig?

 

Blir nice å se denne bilen ferdig :D

 

Edit: Driver du bilpleie virksomhet eller bare på hobby virksomhet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår