Gå til innhold

Solgt bil, plutselig krever kjøper og levere bilen tilbake, hva skal jeg gjøre?

Ranger emnet


c20let2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mitt spørsmål er, hva skal/bør jeg gjøre i denne saken her?

Vedkommendes far har kommet med trusler om og oppsøke meg osv for en tid siden.

 

Faren har krevd et svar av meg innen 14 dager, hva bør jeg svare?

Du kan anmelde faren til politiet for trusler og begge to for utpressing. Prat i allefall med politiet før du svarer på noe som helst.

Og som andre her sier er drivknuter slitedeler. Jeg har byttet tre knuter på en mye nyere bil. Få også dokumentert at du har vist deg villig til å strekke deg langt ved å betale for to dekk ferdig pålagt på bil.

 

Hele denne saken minner om et tilfelle her hvor guttungen kjøpte seg trimmet bil uten fars samtykke om hva pengene egentlig gikk til. Kjøper var storfornøyd, men like etter kom det masse klager på alt som var ulovlig med og på bilen i form at styling og motortrim etc.. :win

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper har jo absolutt ingen rettigheter nå, så det er bare og si det som det er og gi faen.. Bilen er jo prøvekjørt og solgt som den er.. Tenk om alle som kjper bruktbil hadde forventet at bilen var feilfri, tror ikke det er en høg prosentandel av dagens brukbiler som ikke har noen feil.

 

Uansett gi faen, eneste jeg hadde bekymret meg for vist jeg var deg var om faren er gal nok til og gjøre noe ut av trusslene sine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessverre selges det mange "dårlige" biler, i den forstand at pris er for høy i forhold til pris.

feil og mangler dukker opp.

har selv opplevd dette for mange ganger, dessverre ikke så mye å gjøre med, bare å prøve å unngå slike situasjoner.

Som selger opplyser du hva som avviker fra original stand, div ommbygginger, reperasjoner og mangler.

Som kjøper plikter du å "gå" over bilen for eventuelle mangler som ikke er henvist.

 

-Oljelekkasje skulle kjøper i utgangspunktet ha sett

-radiatorvifte burde ha funket, ikke dyre reperasjonen

-hvis forstilling er så skjev at kjøretøyet er en fare for sjåfør og andre trafikkanter, så bør denne rettes. div en eu-kontroll mangel.

merk! denne snor du deg lett unna, i og med at kjøper er hard på gassen og rask i svingene.

 

Jeg kjøpte en audi fra 88. samme dagen jeg hentet den, så ble bilen tatt inn på teknisk.

Hjullager bak, dempere rundt, senkesett, fjærbeinslager, foringer,opphengskuler ble skiftet uken etterpå.

prisen ble prutet fra 62.000 til 50.000.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er rett og slett flau i kjøpers favør. Du som selger har ingenting å være redd for. En 28 åring som klager på slitedeler og får faren til å kreve inn penger blir for dumt. Jeg hadde heller ikke betalt no dekk til en slik selger. Dekkslitasje er vel noe av det enkleste å se når man kikker på bil?

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager mener enkelte her at dette er utpressing? Det er fremmet et krav, og bedt om respons på henvendelsen. Når ble dette utpressing? Selger skriver da vitterlig ikke noe om trusler?

Om jeg mottar en uberettiget faktura kaller jeg ikke det utpressing.

 

Men når det er sagt ville jeg bare sendt et kort, skriftlig svar hvor det står noe sånt som følgende:

 

Hei,

 

Kontrakt er inngått, og bilen ble prøvekjørt og kontrollert av kjøper forut for overtakelse. Kravet avvises derfor, og fremtidige henvendelser vil ikke bli besvart.

 

Mvh.

 

Selger

 

Respons på ditt brev vil antakelig kommer fra selger i form av et lengre og mer grundig brev hvor det står at "vi fant punkt så og så, og det og det fungerer ikke." Og bla bla bla punkt fem paragraf 9, 3. ledd. Vi har rett til bla bla bla og kan kreve dill og dall.

 

Det brevet besvarer du ikke, og du har allerede informert om at henvendelser ikke blir besvart.

Skulle kjøper ta dette videre med politi, advokat etc. (noe jeg finner usansynlig, og også passe dumt ettersom de i mine øyne ikke har tilstrekkelig grunnlag for sine krav) så må du sørge for å ha alle dine papirer i orden.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta saken opp i dag med politiet.

 

jeg skjønner overhodet ikke hva politiet har med denne saken å gjøre i det hele tatt. Det her er en sak mellom dere to som parter og så lenge det ikke har skjedd noe ulovlig kommer politiet til å dette av stolen av latter når du kommer på stasjonen og snakker med dem om det her.

 

er ting akkurat som du sier så har du ingenting å frykte, hvis du derimot (du er bilmekaniker?!?!) visste om de tingene som er feil stiller saken seg litt annerledes. Tror fortsatt du ikke har noe å frykte, men visste du så har du gjort noe feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår