Gå til innhold

Polert bil? La oss få se!

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi a3. Mangler førbilde, men siden 2002 har den blitt voksa med turtle en gang i året, og den har gått gjennom mange maskinvasker. Det så ikke pent ut.

 

Etter nxt shampo, autoglym super resin polish, og et lag meguiars nxt wax:

a3.jpg

DSC00116.jpg

 

318it:

Den så slik ut over hele.

touring2.jpg

Den var dekket i et lag med olje. Tror dette bildet er etter vask.

 

Gikk kjapt over med nxt shampo, meguiars clear coat scrub (lakkrens), clay på panser og tak, og til slutt nxt voks.

 

Etter litt lakkrens:

touring5.jpg

etter voks:

touring6.jpg

touring7.jpg

 

325en når jeg fikk den:

bimmer2.jpg

bimmer18.jpg

 

Etter 10-20 poleringer med autoglym (ja, jeg venta på å få lappen):

IMG_2918.jpg

 

Etter at jeg oppdaga meguiars. Den er ikke nypolert på bildet, hadde nettop kjørt over fjellet, så jeg måtte stoppe å vaske den. Regner med at det var meguiars #7 og meguiars tech wax på den.

IMG_2963.jpg

 

Og til slutt et nyvokset. Se bort ifra voksen på a-stolpen, sånn går det når man får søsken til å hjelpe til å fjerne voks.

IMG_1267-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen før bilder og vell? alltids morro å se før å etter bilder :) Hva brukte du på denne da? ble pent! Kompiss fornøyd og eller?[/quote

 

Har desverre ingen før bilder...

 

Av produkter brukte jeg følgende:

 

  • Meguiars NXT shampo
  • Meguiars Clay kit
  • Meguiars ScratchX/M82
  • Meguiars Lakkrens
  • Meguiars Polish
  • Meguiars NXT Tech Wax

 

Begge to ble meget godt fornøyd etter jobben var ferdig. Er jo så gøy når man ser stor forskjell allerede tidlig i prosessen :D

Kjetil..

- Peugoet 406 1.8 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt å vaske mens en er på ferie gir altid en stjerne i boka..he he

 

Gjett om jeg ble forbanna når jeg fant ut at det var ca 1km med tørr grusvei til hytta. Gikk mye QD på den turen ja. Var innom en statoil på vei fra svinesund, husker ikke hva det heter der (lå ved e6) men der hadde de den beste selvvasken jeg noen gang har prøvd. Sykt trykk i den høytrykken. MASSE såpe og bra temperatur på vannet.

 

Skulle hatt noe sånn i Haugesund ja. :smilbmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ognaulf: lang tid brukte du på det da? :)

 

Ynge: Genialt :D e30 fortjener slikt pleie, var jo drastisk forandring da, ser på panser bilde, damn. E30 på sitt beste! tøft med borbet a felger og :)

 

Oj hva ser jeg forresten, en collie? :) går etter wox lukta? hehe, er oppvokst med collier.

 

eiriksmil: er ikke farlig med flere bilder ;) samt beskrivelse av produkter du brukte, bare å pøse på med info.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ognaulf: lang tid brukte du på det da? :)

 

Ynge: Genialt :D e30 fortjener slikt pleie, var jo drastisk forandring da, ser på panser bilde, damn. E30 på sitt beste! tøft med borbet a felger og :)

 

Oj hva ser jeg forresten, en collie? :) går etter wox lukta? hehe, er oppvokst med collier.

 

eiriksmil: er ikke farlig med flere bilder ;) samt beskrivelse av produkter du brukte, bare å pøse på med info.

 

Er en collie ja. En gammel traver på 11 år. Hun bruker å springe i veien for meg når jeg spyler av bilen. Foam gunen falt ikke helt i smak for hu. Det holdt med en munnfull med skum før hun gav seg.

 

Da er trikset å finne en pinne, hive den i en busk. Så stresser hun litt for å få tak i pinnen, før hun plutselig glemmer både bilvask og pinneleting. Da legger hu seg for å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe det var ivertfall en veldig veldig fin collie, ser det er av den gamle rasen. Synd de nye er avla opp til nesten å ligne shetland sheepdog, blir jo bare mindre å mindre. Vi har 1 igjen nu som begynner snart å nærme seg den alderen der den og, begynner å bli litt svimete av seg :) men klarer fremdeles å åpne dører! ikke værst. Må nesten ha et lite lager med pinner du da når du skal vaske bil :) vår har blitt for lat til å løpe etter pinner den hehe.

 

men tebake te e30'n har du polert front lyktene? leiter etter noe stæsj jeg kan polere glass frontlykter med.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår