Gå til innhold

MASKIN polering "light guide"

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker ikke å polere for mye under 15c utendørs..

 

Eneste 1 hodede DA maskin jeg kjenner til som er noe å satse på er PorteCable sin som du finner på Autogeek, men denne trenger en omformer da den er for det amerikanske strømnettet. Om ikke så alt for lenge kommer det en maskin som heter UDM på AG for det europesiske strømnettet, det tror jeg blir en høydare....(den finnes med 110w nå da, men da trenger du en omformer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lett ha UDM når den kommer! :D

 

Det man sier om å begynne med den minst agressive kombinasjonen.

Jeg regner med at det er greit å droppe å prøve finnishing pads..

 

Men si at skal bruke compound på light cutting pads. Gjør jobben ferdig og vasker padsene etterpå.

 

Går det greit at jeg bruker samme pad på en mild polish? Eller vil det ligge igjen slipemidler osv i paden og lage riper?

Bruker XMT Pad Conditioner på padsene, men det kommer jo produkt inn i padene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte greit å starte med light cutting pads, men personlig har jeg fått gjort mye med en bløt pad også, kommer ann på hvor ille lakken din er, er det lite roser ol kan du fint teste den bløte først...Dette er sånt du ser/synser med etter en liten stund også, jeg tester ikke bestandig de lettetste produktene på bilen lenger, ser ofte hva som trengs av produkter når jeg ser lakken, men det blir aldri startet med ull og MG 85 om du skjønner..;)

 

Så fremt du vasker padsen kan den fint benyttes med et annet produkt etterpå, bare ikke gå rett fra compound til sealer du på samme pad uten vaske det er ikke noe smart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår