Gå til innhold

Hvordan oppnå ekstrem glans? + div spm.

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

Da var ordren inne :D

 

DP Cleanse-All Exterior Cleaner

EZ Detail Brush

Mothers PowerBall

Meguiars SCRATCH X

Pinnacle Liquid Souveran Wax

Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

6 Pack Cobra Super-Plush Deluxe Towel

3M Foaming Engine Degreaser

Duragloss Rain Repel (RR) #751

Cobra Microfiber Large Mop Duster

Mothers Wheel Brush

Cobra Blue Micro-Chenille Wash Mitt

Meguiars Microfiber Quik Detail Pad

Meguiars Quik Interior Detailer Interior Wipes

Meguiars Quik Out Carpet Stain Remover

Total: $202.86

 

Hmm, spent på hvor mye frakta vill komme på. Hva tror dere?

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kun det beste for bmw ;) syntes mesteparten av AG produktene er møl jeg faktisk, fikk i oppgave å vaske å polere en a6 i dag, brukte hele dagen på det, var et marrerit.. celuose svamper å polyester håndkler, følte jeg bare gjorde ondt værre, han blei kjempe fornøyd men så jo at under den lille "shinen" av AG polish så lå det noen mørke og lyse "flekker" å lakken nederst ved skjermene var konstant "møkkete" som om lakken hadde dehydrert.. Å de små ripene på bakskjermen så seg for godt til å bli pirka på av ag paint renew, den paint renew saken er et helvete å få av og, skal liksom jobbes inn til den blir borte å "lite" skal påføres.. hva menes med LITE? skal man nesten ikke se at det er noe der i det hele tatt? for tokk ganske mye å det var ikke mye det holdt til, like vannskelig å få av var det uansett. Jeg har dog sansen for AG's vinyl shine derimot, eneste minuset er at får du det på rutene blir det mye ekstra arbeide, skal huske å maskere rutene neste gang ivertfall :) Tenkte når jeg holdt på at dette hadde vært jobb for meguiars, fikk meg bare enda mere motivert til å begynne på min. Så konklusjon om AG produktene: er man ute etter en treningsøkt i samme slengen som man polerer bilen så jo værsegod.

 

Hva syntes du om clay'n? så du noe forskjell?

 

Hehe smurte den inn med hendene ja, litt kjærleik hører hjemme i bilpleie ;)

sett på han her nå da eller: http://www.driver.ie/forum/showthread.php?t=44556

blei det jevnt da?

åssen type wax er swissvax shield forresten?

Å den vaska hanska er det "langhåra" eller "korthåra" ?

 

Håper at du kommer på noen treff på vår parten :) kan vi utveksle litt erfaringer, beskue og pirke litt :) hadde vært kult å sett den live.

 

Ble en smule forhasta innlegg, får bare unnskylde men pakker til en ny uke på "alcatraz" så får nesten kun tid til å skrive nu.

 

ja akkurat det samme som min erfaring. masse jobb for et resultat som er "så som så". etter masse jobb skal man smile fra øre til øre og være stolt av glansen, ikke svett og litt forundra over at det ikke skinner mer.. ;)

 

den er korthåra den hansken, tror ikke man får tak i de langhåra lenger. hansken jeg bruker på felgene er langhåra.. var noe jeg kjøpte på torshov bilrekvisita.

 

litt usikker på clayen. så ingen stor forskjell, men man får bra samvittighet etter å ha gjort det. men det ble mye møkk på clayen, så ja, fikk nok opp en del.

 

Swizzvax Shield er en carnauba voks med teflon. blir blankt og fint og veldig glatt overflate.

 

ja jeg er veldig klar for treff. aldri vært på biltreff før faktisk, så tror det kan bli kult :)

 

Alcatraz sier du ? Oljeplattform eller ? Det første som slo meg..

Eller kanskje skole ? hmmmm

 

ble litt inspirert nå og gikk igang med en vinterfelg.

brukte bmw shampo, AG clean wheels, swissvax cleaner fluid og swissvax autobahn voks. Vaskehanske, svamp og AG wheel brush.

 

ok er to AG produkter jeg liker, clean wheels og den felg børsten. rett skal være rett ;)

 

slenger ut noen før og etter bilder:

 

før:

bakfoer.jpg

 

forfoer.jpg

 

etter:

baketter.jpg

 

foretter.jpg

 

foretter2.jpg

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ordren inne :D

 

DP Cleanse-All Exterior Cleaner

EZ Detail Brush

Mothers PowerBall

Meguiars SCRATCH X

Pinnacle Liquid Souveran Wax

Duragloss Polish & Cleaner (PC) #101

6 Pack Cobra Super-Plush Deluxe Towel

3M Foaming Engine Degreaser

Duragloss Rain Repel (RR) #751

Cobra Microfiber Large Mop Duster

Mothers Wheel Brush

Cobra Blue Micro-Chenille Wash Mitt

Meguiars Microfiber Quik Detail Pad

Meguiars Quik Interior Detailer Interior Wipes

Meguiars Quik Out Carpet Stain Remover

Total: $202.86

 

Hmm, spent på hvor mye frakta vill komme på. Hva tror dere?

 

 

wow! det var en bra handlekurv :D

spent på resultatet etter behandling med alt det der. regner med du poster litt bilder ?

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swissvax shield er en voks som inneholder teflon, skal vist gjøre at dritt å fluer ikke fester seg like lett til lakken.

 

Jeg har bare testet Swissvax sin Onyx som er dems billigste (600,-) og synes det ble sinnsykt blank av den:)

 

jeg dro rett til Amsterdam etter siste "behandling", og det innebærer en del insekt-mord på autobahn. gikk raskt over med en sånn swissvax car duster når jeg kom frem, og det meste gikk veldig lett av. så jeg tror faktisk det har noe for seg med teflon.

 

hehe blitt hekta på swissvax tror jeg :D

kunne gjerne vært litt billigere, men voksen dems er veldig drøy da, så i lengden tror jeg ikke det blir så ille likevel.

 

du kjører den nye Celicaen eller ? syns det er en veldig fin bil. vurderte en stund en slik selv, liker designet :)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster selvfølgelig bilder etterhvert ;)

 

Aldri vært på treff med egen bil selv eller, ikke gatebil / rudskogen engang, skulle på bimmers.no treffet men lappen røk så da blei ikke det noe gitt.

 

Slo meg at det ville slå deg at det var oljeplattform hehe, men er faktisk skole ja, leirskole. Så blir ikke mye bilpleie føre høstferien tror jeg, liksom en haug av ting å gjøre når jeg kommer hjem. Men kan hende det frister litt en søndags morgen :)

 

Wow, Imponert over resultatet på de felgene :) ser du har stått i dusjen å kosa deg? hehe, noen har en badeand mens du har bildekke ;) Åssen er den bmw shampoen forresten? aldri hørt om engang.. tydeligvis bra siden du brukern? Type mild eller?

Ikke testa meguiars opp mot denne eller?

 

Ang teflon voksen så tror jeg det er en bra ting å satse på, er dette ganske nytt på markedet eller? isåfall tror jeg det kommer mer å mer. Nye biler blir jo levert med teflon behandling som tillegsutstyr, ivertfall x-trail, med opp til 2års garanti! da garanterer dem også en ripefri lakk ( sikkert pga ripefri klarlakk men..) Men kult at man bare kan børste vekk insektlik da! Etter turen hjem fra tyskland med bmw'n i sommer var den stappa med insekter, var ikke bare bare det enda jeg tokk dem ganske ferske. Tror jaggu jeg skal prøve teflon neste gang, eller kanskje over DG:101 til slutt.

Fant en e36 bakluke liggandes hjemme som jeg hadde glemt :) med ganske fin mørkeblå metallic lakk som jeg skal teste diverse produkter på, ivertfall dele den opp i 3 å teste meguiars på 1del og duragloss å pinnacle ls på en annen, og noe med carnauba wox til slutt på siste delen.

Legger ut bilder av dette og!

 

Legg gjerne ut noen skumrings bilder vist du får muligheten.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster selvfølgelig bilder etterhvert ;)

 

Aldri vært på treff med egen bil selv eller, ikke gatebil / rudskogen engang, skulle på bimmers.no treffet men lappen røk så da blei ikke det noe gitt.

 

Slo meg at det ville slå deg at det var oljeplattform hehe, men er faktisk skole ja, leirskole. Så blir ikke mye bilpleie føre høstferien tror jeg, liksom en haug av ting å gjøre når jeg kommer hjem. Men kan hende det frister litt en søndags morgen :)

 

Wow, Imponert over resultatet på de felgene :) ser du har stått i dusjen å kosa deg? hehe, noen har en badeand mens du har bildekke ;) Åssen er den bmw shampoen forresten? aldri hørt om engang.. tydeligvis bra siden du brukern? Type mild eller?

Ikke testa meguiars opp mot denne eller?

 

Ang teflon voksen så tror jeg det er en bra ting å satse på, er dette ganske nytt på markedet eller? isåfall tror jeg det kommer mer å mer. Nye biler blir jo levert med teflon behandling som tillegsutstyr, ivertfall x-trail, med opp til 2års garanti! da garanterer dem også en ripefri lakk ( sikkert pga ripefri klarlakk men..) Men kult at man bare kan børste vekk insektlik da! Etter turen hjem fra tyskland med bmw'n i sommer var den stappa med insekter, var ikke bare bare det enda jeg tokk dem ganske ferske. Tror jaggu jeg skal prøve teflon neste gang, eller kanskje over DG:101 til slutt.

Fant en e36 bakluke liggandes hjemme som jeg hadde glemt :) med ganske fin mørkeblå metallic lakk som jeg skal teste diverse produkter på, ivertfall dele den opp i 3 å teste meguiars på 1del og duragloss å pinnacle ls på en annen, og noe med carnauba wox til slutt på siste delen.

Legger ut bilder av dette og!

 

Legg gjerne ut noen skumrings bilder vist du får muligheten.

 

så du kjører bimmer du og ja ? det er kult vettu :) hvilken type ?

 

har egentlig ikke prøvd så mange bilshampoer, men syns bmw sin fungerer bra. gjør iallefall jobben syns jeg.. tar vekk møkka, da er jeg fornøyd. bmw har en komplett produktlinje for bilpleie faktisk. jeg bruker som sagt bilshampoen, insect remover, interioer spray, vindu spray og cab impregnering.

de har også en hardvoks som visst skal være bra, men har ikke prøvd den.

 

det regna litt på slutten av turen, så mulig en del insekter forsvant da. når jeg kom hjem igjen var den helt jævlig forran, så ut som en kirkegård ;) spruta da på bmw insect remover før jeg skylte bilen, og de gikk rett av.

 

hehe dusjen ja. er den bra nok for meg er den bra nok for felgene mine ;)

 

spent på den mothers powerbal saken du har bestilt. aldri hørt om før.. er det noe man kobler på drillen, eller er jeg helt vidda ?

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ja :) ikke kjørt noe annet en bimmere jeg, men holder meg til de eldre, liker de best (samt lommeboka for øyeblikket), pr dags dato kjører jeg en e30 325 mtech2 med 114.000km på tellern som jeg importerte fra tyskland i sommer, go bilen sin :) men den står for vinterlagring og da rår e23 728'n stygg men fin å kjøre :)

 

th_67331_13_122_490lo.jpg

th_66394_10_122_707lo.jpg

Mothers Powerball kjøpte jeg for å bruke til felgene med autosol, kobles bare rett på drillen ja, passer perfekt til felga minne :D

th_29643_IMG_8494_122_121lo.JPG

dette er altså FØRE bilder(untatt felgene), etter kommer når produktene fra ag kommer å jeg får litt mere tid for hand. Ang det, hvor lang tid tar det føre man mottar bekreftelse mail? fått 1 mail men ikke den jeg skal svare på.

 

Hvor kjøper man de bmw produktene en da? hadde vært gøy å prøvd hardvoksen!.

Skal ikke prøve mystery woxen til swissvax da? :) den må være helt sinnsyk! ivertfall sinnsyk pris så, hadde vært gøy å kjøpt en dag.

 

truhaa: var du på natt til 1 mai treffet i tønsberg?

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja! skikkelig bmw fan du altså.

dette er igrunn min første bimmer, men er fornøyd så langt :)

jævlig tøff bil da! og heftige felger! faktisk en av de kulere eldre bmw'er jeg har sett.

 

angående felger så trenger jeg noen tips. jeg skal ta noen bilder senere i dag og forklare hva jeg mener.

skal snart sette bilen bort for vinteren. tenkte å ta av felgene først og gå skikkelig over de. er noen småting jeg vil få vekk.. hehe skal forklare nærmere med bildene.

 

er det noe spess jeg bør tenke på med tanke på vinterlagring ? skal stå innendørs med trekk (stormproof fra coverking)

 

har kjøpt alle bmw produktene hos autozentrum i Oslo. regner med de selger det hos alle bmw forhandlere..

litt info om de her:

http://www.bmw.co.nz/bmw_accessories/bmw_accessories_default.aspx?catidp=50&category=50

 

bruker også forresten produktene dems for lær på setene. knall greier :)

 

swissvax mystery ja hehe, det hadde vært no. skal man først klinke til kan man gå for Swissvax divine. men da er vi inne på det "vinne i lotto" greiene igjen ;)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) er min lille perle. Veldig fan av bmw faktisk, nye z4 coupe ser jo bare slem ut, samt z3 coupe og :) liker formen på z4, bare så veldig skjeldent jeg ser dem, ikke akkurat billige hehe. Åssen opplever du den kjøremessig da? ligger vell som en klegg på veien?

 

Ang vinterlagring så har jeg en løsning på det:

 

Inne:

Vanlig vask, polering av lakk og vanlig rustbeskyttelse burde vel holde.

Silicon på gumilister.

Ellers, skift olje før lagring på motoren (varm motor).

Vent til motor blir kald, og start opp, la gå i 30 sekunder. stopp. Da er det kald/tykk olje i hele motoren.Gir/ diff. også.

Full tank med bensin for å unngå rust i tanken. Gjelder selvsagt ståltank.

Ikke start motoren i løpe av vinterlagringen. det er jo bare snakk om 6 - 7 måneder. Ta heller og lad batteriet en gang i måneden.

Sett bilen på bukker.

Ute:

Samme som inne, men ikke ha presending direkte på bilen. og god lufting.

Samme som båtfolket bruker feks. stativ.

Det er jo ikke snakk om mer en halvt år, og det bør en bil klare.

La bilen stå på hjulene. Fyll litt ekstra luft i dekkene, og flytt bilen litt frem og tilbake i løpet av lagringsperioden.

ellers så har tandis1 nettop oversatt en stor guide samt vinterlagring på slutten: http://www.bilforumet.no/bilpleie/165175-guide-til-bilpleie.html

burde gi noen bra rettningslinjer :)

 

Sett den her da http://www.driver.ie/forum/showthread.php?t=44556

skrubba bilen med divine :)

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, var ikke i tønsberg da. Har ikke hatt bilen på noe treff, livredd for å vise den offentlig etter at jeg har postet her...hehe dere kommer til å gå over bilen med lupe tipper jeg...og det er ofte at skomakerns barn har dårligs sko (om du skjønner);)

 

Jobber en del, samt at jeg har maur i r..a, og da er det ikke lett å parkere bilen et sted en hel dag, og gud forby om noen skulle tatt på bilen da.....huff å huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips til vinterlagring!

 

men hva vil vanlig rustbeskyttelse si ?

aldri hatt noe med rustbeskyttelse å gjøre..

 

skal jeg ta av felgene når jeg setter den på bukker ?

 

tok noen bilder av felgene nå.

litt dårlig lysforhold, men tror man kan se hva jeg mener

de er heller ikke helt reine, men uansett, det er små hakk. tror det kommer av steinsprut..?

 

Er det noe man kan pusse med for å få det vekk ??

 

FELG1.JPG

 

FELG2.JPG

 

 

ble jævlig strøken bilen til han karen i den linken.

nesten mest imponert over glassene over frontlyktene faktisk ;)

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår