Gå til innhold

Hvordan oppnå ekstrem glans? + div spm.

Ranger emnet


sandersen

Anbefalte innlegg

Ahhh trudde sealer var det samme som wox jeg..

Så det blir ikke smør på flesk å legge flere lag med pinnacle ls over Mg tech wax? sealer på sealer.

Jeg vill forresten ikke få noe mere dyphet i lakken ved å legge flere lag carnauba wox over dette igjen?

 

fatlaces: ja har sniffa borti dem, tenkte jeg skal prøve det etterhvert, må prøve meg fram litt med meguiars først :) du får legge ut bilder når du har behandla bilen din med den der ! :)

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sealer på selaer funker, men Pinnacle er "litt" sealer og mer look. men jeg hadde nok ikke lagt på carnauba wax over dette igjen, vel det er muuuuulig jeg hadde testet det på skjermen bare for å være helt sikker på at det ikke ble enda blankere.....

 

Legger somregel på et nytt alg med pinnacle innimellom (2 mndr) men passer på å bruke en QuickDetailer (DG fast clean and shine) etter vask sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! da har jeg mere klarhet i ting her.

Rens

Polish

Mg nextgn tech wax

Pinnacle Liquid Souveran ( 2-3 ) lag

muligens mg carnauba wax ( teste )

 

Da burde jeg få en blank å fin bling bling overflate?

 

Gleder meg skikkelig til å sette i gang :) gjenstår mye mer børster, avfettning osv. Så skal jeg gi dere noen skikkelige før / etter bilder. Men hadde nokk streva en del å finne med rette løsningen uten hjelp fra deg å dinne guider truhaa ;) takker.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glaze er bling ting, ofte med fyller i som dekker over små riper ol, ofte benyttet for å skjule de siste skavankene på bilen før den skal på show ol, ofte ikke noe særlig holdbart, og litt "ujavn" å ha under en sealer, samt at det er litt rens i den så den er ikke helt sjef over sealer heller...

 

Sjelden jeg benytter den slags, MG7 er litt i samme gate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss + pinnacle ser sinnsykt bra ut sammen.

 

ville ikke blandet NXT tech wax inn der da..

 

DG 101 og NXT gen wax er litt de "samme" produktene, type AIO, vet at NXT har lite rens, men den kan likevel fjerne noe av DG 101 som er en bedre beskyttelse emm, så det er ikke noe poeng. så ville enten lagt på:

 

-rens, polish, carn wax

el

-DG101, pinnacle LS

el

-Rens, NXT tech wax, pinnacle LS

el

-rens, Nxt tech wax, carn wax

 

Skal du legge noe over feks en ren polish bør det ikke være noe med rens i seg, da dette kan fjerne noe av det som er under og du er da ett skritt frem og to tilbake.......skjønner....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okay, vask,clay,rens(DG 101),MG dcp,pinnacle ls + kanskje teste litt med mg carnauba :) men har 3 mg mikrofiberkluter å mange pads, holder vell kanskje ikke til dette vell?

 

Får aldri nok av poleringspader og microfiberkluter. Jeg kjøpte meg 10 stk pader og 5 kluter her om dagen. Kjedelig å ha en eller 2 forlite. Da står du der. Har vel 10-20 pader og snart 10 håndkler/kluter tenker jeg. :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår