Gå til innhold

Noen svakheter med 2005 2.5 130HK 4Motion

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

det er litt svakheter men de fleste er fikset fra fabrikken. de som jeg har vært borti er: vannpumpe lekker vann i olja (må bytte vannpumpe), det lekkker motorolje inn i servoolja (må bytte servopumpa), dynamoreima ryker (bytte reim), olje i vann (må bytte oljekjøler) og en AC slange som blir gnagt hull på men det er skjeldent (må byttes).

 

men de motora er sterke som okser. det på 2.5 liter rekke femer med drev ikke reim som register så ingen skiftintervall. har ikke vært noen problemer med driverket på den motoren. eneste er at du må bytte haldex olje til diffen bak på 90000 km.

 

håper det hjelper

2005 VW Passat 3C (familiebil)

1983 VW Golf 1 GTI med bur+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Det typiske er produksjonsfeil med oljekjøler som lekker olje i kjølesystemet, men dette er en aksjon som repareres gratis på verkstedet hvis det gjelder din bil.

Ellers har jeg ikke vært borti noe av problemene Tacky sier.

Ytre stabstag kan bli slarkete, men ellers en vanvittig bra bil

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

hei. jeg har også lyst på en sånn bil. har i dag en 2007 T5 med 1,9 TDI 105 hk. jeg er meget fornøyd med motoren. den trekker meget bra!

 

hva er forskjellen på en 1,9 og en 2,5 i dreiemoment, forbruk og driftsikkerhet?

er 4 motion systemet solid og driftssikkert?

er det et bra 4-hjulsdriftssystem når det kommer til fremkommelighet på glatta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,9 og 2,5 kan ikke sammenlignes når du legger på litt vekt eller en henger. I tillegg er det tøffere lyd i 5’ern. 

5’ern bruker litt mer og er ikke like driftssikker som 1,9. 

4-Motion systemet er «bunnsolid» og fungerer veldig bra, du kan tom. dra bilen litt offroad med det systemet. Begrensningene går på bilen, ikke 4-Motion systemet. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne er blitt noen år er det jo blitt endel «kjente» problemer, men det rammer bilen og ikke motor. 

DMF er kjent på begge motorer. 2,5 har dårlig rykte med kamaksel og følgere, derfor er det uhyre viktig har den har fått 506.01 eller 507.00 olje og maks 15’000km intervaller. 

1,9 er ikke så utbredt på kamakselproblem, men det kan oppstå der også hvis en bruker feil olje og kjører for lenge. 

Forbruk har jeg ikke peiling på, men er det viktig så er den late 1,9 bedre. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår